אילוסטרציה. Almog Sugavker/FLASH90

בפעם הרביעית היום: רקטה נורתה מעזה לישראל ונפלה בשטח פתוח

לאחר שלושה שיגורים מכיוון עזה, רקטה רביעית במספר נורתה מכיוון הרצועה ונפלה בשטח פתוח, מוקדם יותר נורו שלושה רקטות נוספות שאותרו בשטחים פתוחים סמוך לגדר המערכת. במקביל בגדה: פלסטיני בן 17 נהרג מאש צה"ל

לאחר שלושה שיגורים מכיוון עזה, רקטה רביעית במספר נורתה מכיוון הרצועה ונפלה בשטח פתוח, כך לפי דיווח בחדשות 2.

מוקדם יותר נשמעה התרעת צבע אדום נשמעה ביישובי עוטף עזה לאחר שרקטה נורטה משטח הרצועה לעבר ישראל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות הביטחון עורכים סריקות במרחב לאיתור נפלים.

שתי רקטות נוספות שנורו מהרצועה, נחתו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, סמוך לגדר המערכת. התרעת צבע אדום לא הופעלה בשני המקרים, שהתרחשו בהפרש של כשעה וחצי ביניהם.

בצה"ל אישרו כי זוהו שיגורים משטח הרצועה וכי שרידי הרקטות אותרו. שיגור נוסף נכשל ונפל בשטח הפלסטיני בגזרת חאן יונס. בחודש האחרון נורו אל עבר שטח ישראל כ-22 רקטות, מתוכן ארבע התפוצצו בשטחי מגורים בשדרות ובמועצות האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב.

במקביל התקיימו היום עימותים אלימים גם בגדה: בדיר ניזאם שליד רמאללה ירו כוחות הביטחון למוות במפגין פלסטיני, מוסעב תמימי בן ה-17. תחקיר ראשוני בצה"ל העלה שבמקום היו עשרות מפגינים, והכוח ירה לעבר תמימי אש חיה לאחר שזיהה אותו חמוש בנשק חם.

ללא התרעה: שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים, בנס ללא נפגעים

מוקדם יותר היום פורסם כי מחקירת צה"ל עולה כי שניים מאירועי ירי פצצות המרגמה והרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל בוצעו בידי הג'יהאד האסלאמי עם נשק איראני. המקרה האחרון התרחש ביום שישי האחרון, כשפצצת מרגמה ששוגרה לעבר ישראל התפוצצה בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב, בזמן טקס לציון יום הולדתו של אורון שאול, חייל שגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה.

בשל תזמון הירי, במערכת הביטחון מעריכים כי הג'יהאד האסלאמי עומד מאחוריו. מקרה נוסף התרחש ב-30 בנובמבר, אז ירו פעילי הג'יהאד האסלאמי לעבר מוצב של צה"ל בצפון הרצועה. ממצאי חקירת צה"ל אודות שיגור פצצות המרגמה בשני המועדים השונים בגבול רצועת עזה מוכיחים כי הג'יהאד האסלאמי שממומן על ידי איראן משקר לחמאס ופועל בניגוד למדיניות אכיפת השקט מול ישראל עליה הוא הסכים אחרי מבצע "צוק איתן".

חקירה זו לא רק חושפת את הפעילות של הג'יהאד האסלאמי והשפעת איראן על הרצועה אלא גם סוללת את האפשרות עבור צה"ל לפגוע בארגון באופן ישיר בתגובה לשיגור הפצמ"רים, שהסתיימו ללא נפגעים. בשונה מהחוליות הסוררות והפעילים הסלפים שאחראים על טפטופי הרקטות לעבר ישראל מאז "צוק איתן", הג'יהאד האסלאמי בעל מבנה היררכי ברור וסדור, עם מדיניות, משמעת ואידאולוגיה ברורה שזוכה למעקב צמוד של קהילת המודיעין בישראל. לכן יהיה קל יותר לפגוע בו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איוט איפה אתה עם הפה הגדול ??????????
אתה גבר על החרדים וחלשלוש על ערבים

שום אזעקה לא נשמעה שקר גמור על האזרחים

החפץ חיים כבר אמר שמתי שהמדינה יתחילו עם היהודים החרדיים, אז יתחילו מהומות עם הערביים, "כדי שיסיחו דעתם מהיהודים החרדים"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו