ארכיון. Abed Rahim Khatib/Flash 90

הפלסטינים מדווחים על שני הרוגים מירי צה"ל בעזה וליד שכם

עימותים פרצו אחר הצהריים סמוך לגדר המערכת ועל פי דיווחים פלסטינים, אחד המתפרעים נהרג מאש צה"ל, ועל שני פצועים נוספים. במקביל מדווחים הפלסטינים על תקרית נוספת סמוך לשכם במהלכה נורה בן 16 למוות מאש צה"ל. בצבא בודקים את הדיווח

שוב סוער בדרום: שני פלסטינים נורו ונהרגו היום (ה') מאש צה"ל תוך זמן קצר, כל על פי דיווחים פלסטינים. בעימותים שפרצו סמוך למחנה הפליטים אל בורייג' ברצועת עזה נהרג פלסטיני שעל פי הדיווחים שמו הוא אמיר עבדו חאמיד.

פלסטיני אחר נפצע קשה, ועוד שניים נפצעו בינוני. מחר צפויים להיות כמה מוקדי עימותים לאורך הגדר עם רצועת עזה.

באירוע אחר דיווחו הפלסטינים על הרוג בכפר תל הסמוך לשכם, נער בן 16 בשם עומר קינו. על פי צה"ל כוח שהיה בסריקות במקום הותקף בסלעים ואבנים והגיב בירי. על פי הפלסטינים ישנם גם ארבעה פצועים בתקרית זאת.

בנוסף שלוש אחיות ניסו לבצע פיגוע דקירה נגד כוחות הביטחון במערת המכפלה, כאשר הגיעו למקום מצוידות בסכינים. הן נעצרו על ידי לוחמי משמר הגבול.

הפלסטיניות העלו את חשדן של הלוחמים בהתנהגותן, מה שהביא לחיפוש במהלכו אותרה סכין מוסלקת על אחת מהן.

בתחקור מהיר וראשוני עלה כי שלושתן הגיעו לבצע פיגוע דקירה וכי שתי החשודות הנוספות השליכו את הסכינים טרם הגעתן לחסם.

חברון: שלושת האחיות הפלסטיניות ניסו לבצע פיגוע דקירה


בסריקה שביצעו הכוחות בהכוונת החשודות, אכן נמצאה סכין אחת נוספת שהושלכה וכי ככל הנראה הסכין השלישית נלקחה על ידי המקומיים. האחיות, תושבות אל ערוב, נעצרו להמשך חקירה של ארגוני הביטחון.

התקרית אחר הצהריים סמוך לגדר המערכת בעזה אירעה בתקופה של מתיחות גדולה באזור. לפני שבוע תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר תשתית טרור מרכזית בעזה בתגובה לשלוש פצצות מרגמה שנורו יום קודם לכן לשטח ישראל. בניגוד למקרים קודמים, הפעם לא פירטו בישראל על סוג היעד שהותקף, אך ההערכה היא שמדובר במנהרת טרור.

בהודעה של דובר צה"ל על התקיפה בשבוע שעבר נעדר שמו של הארגון השולט ברצועה – חמאס. בעבר, יש לציין, התייחס צה"ל לחמאס באופן אוטומטי לאחר תקיפות ברצועה בהיותו הארגון השולט בה – וככזה ישראל רואה בו אחראי לנעשה בשטחה.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, התייחס הבוקר בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" למצב בעזה. לדבריו, "הרצועה היא אזור כושל. 90 אחוזים ממי השתייה לא ראויים לשתייה, אבטלה בקרב הצעירים של 60 אחוזים, ואני יכול לתת פה עוד הרבה נתונים. הבעיה היא בעיקרה של חמאס והרשות הפלסטינית אבל מדינת ישראל מאוד מושפעת מכך".

לדברי אלוף מרדכי, המתווה המדיני ולא רק הביטחוני הוא ש"אם בעזה היה פירוז של חמאס מהנשק שלו, מהמנהרות שלו, מהברחות האמל"ח, ופתרון לסוגיית השבויים והנעדרים – אפשר להפוך את עזה להזדמנות כלכלית מאוד גדולה. אפשר להשקיע שמה בתשתיות, חיפושי גז ולהפוך אותה לנורא מצליחה. כלכלה כושלת באזורים חסרי משילות יכולים לייצר טרור ולייצר מלחמה, כלכלה יציבה יכולה לדחות ולא מחייבת הגעה למלחמה ולעימותים, וזה מרכיב ונדבך נוסף לתפישת הביטחון של צה"ל".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כן ירבו…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו