צילום: לע"מ

נתניהו בדאבוס: "בהסכם הנוכחי איראן יכולה לייצר 200 פצצות אטום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדאבוס: "לא רק שאיראן מפיצה טרור בכל העולם, איראן אומרת בגלוי שהיא תשתמש בכל נשק שברשותה כדי להשמיד את ישראל". בנוסף ראש הממשלה ממשיך ברצף הפגישות המדיניות בדאבוס

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב בכנס הכלכלי הבין לאומי בדאבוס שבשוויץ והתייחס להסכם הגרעין עם איראן "אני חושב שההסכם הנוכחי לקוי כל כך שהוא מבטיח שלאיראן יהיה כל מה שיידרש כדי ליצור נשק גרעיני, כולל העשרת חומר בקיע בהיקף עצום".

ראש הממשלה הבהיר את גודל האיום שצפוי מאיראן אם הסכם הגרעין לא ישונה "מה שהם יכולים לעשות היום, זה במקרה הטוב, להעשיר אורניום עבור פצצה אחת. בהסכם הנוכחי, הם יוכלו להעשיר אורניום שיספיק למאה, מאתיים פצצות. הם יוכלו לפרוץ, ליצור במהירות ארסנל של נשקים גרעיניים בלי שאף הסכם בין-לאומי ימנע מהם זאת. למעשה, ההסכם מאפשר להם לעשות זאת"

נתניהו המשיך להבהיר את החובה בשינוי הכסם הגרעין "מהסיבה הזו, ההסכם הזה גרוע כל כך. מפני שהוא מעניק לאיראן, מדינת הטרור המשמעותית ביותר בעידן הזה, את האמצעים ליצור נשק גרעיני, פצצות אטום. הם יוכלו להעביר אותה לשליחיה, לטרוריסטים, הם יוכלו להשתמש בה בעצמם. לשם אנו לא רוצים להגיע".

נתניהו אמר עוד "לא משנה לי אם הם יתקנו את ההסכם, אם הם יבטלו אותו, או אם ישמרו אותו. מה שחשוב לי זה למנוע מאיראן להשיג ארסנל גרעיני. כי לא רק שאיראן מפיצה טרור בכל העולם, איראן אומרת בגלוי שהיא תשתמש בנשקים הללו ובכל נשק שברשותה כדי להשמיד את ישראל. לא נאפשר לזה לקרות".

בנוסף ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך ברצף הפגישות המדיניות בדאבוס. נתניהו נועד עם ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש ולאחר מכן עם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה.

רה"מ נתניהו דן עם המנהיגים על הגברת שיתופי הפעולה עם ישראל בתחומים שונים. נתניהו סקר את האתגרים וההזדמנויות במזה"ת והזמין את המנהיגים לביקור בישראל.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

על זה נאמר "נרנדה יוריד את הזבל"…!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו