חיזבאללה: עבודות ישראל בגדר – הכנה לעימות עם לבנון

על רקע הקמת הגדר בגבול אומר נשיא לבנון כי "ניתנו הוראות לצבא לבלום כל מתקפה ישראלית נגדנו". בכיר לבנוני טען כי שליח אמריקני שביקר באזור לאחרונה העביר מסר ברור כי ישראל לא מעוניינת בעימות ובהתדרדרות המצב • חיזבאללה פרסם תיעוד

(בוידאו: האיום של חיזבאללה לפגוע באסדות הגז)

שליח אמריקני העביר מסר מרגיע לגורמים בלבנון כי ישראל אינה מעוניינת בהתדרדרות בגבול המשותף למדינות בעקבות בניית הגדר של צה"ל באזור. כך אמר היום (ה') בכיר בממשלת לבנון לסוכנות הידיעות רויטרס. לדברי הבכיר, השליח האמריקני ערך שיחות עם ישראל והבהיר ללבנוניים כי אין כל סיבה לדאגה שישראל מעוניינת בהסלמה.

נשיא לבנון, מישל עוון, התייחס לאחר ישיבת ממשלת לבנון למתיחות מול ישראל: "אנו ממשיכים במגעים למנוע את החמדנות של ישראל ביבשה ובים ונתמודד עם כל פגיעה בהם". עוון הוסיף כי מתקיימות שיחות עם האו"ם ועם מדינות ידידות ללבנון כדי לטפל במצב. "אני מקווה שישראל לא מעוניינת בהסלמה", אמר הנשיא הלבנוני. "אנחנו נתמודד עם כל מתקפה נגד ריבונות לבנון".

אתמול הודיעה המועצה העליונה לביטחון של לבנון כי הורתה לכוחות הצבא למנוע מישראל לבנות חומה בצד הלבנוני של הגבול של שתי המדינות. עוד נמסר שאם ישראל תבנה גדר בגבול, הדבר ייחשב לפעולה תוקפנית נגד לבנון. "אנו מעניקים לכוחות הצבא את ההגנה המדינית לפעול נגד כל תוקפנות ישראלית על הגבול – ביבשה ובים. הגדר הישראלית על גבולנו פוגעת בריבונות שלנו ומפרה את החלטה 1701. נמשיך לפעול בכל המישורים, האזורי והבינלאומי, כדי להתנגד ולמנוע מישראל לבנות את גדר ההפרדה".

רשת "אל-מיאדין" דיווחה מפי גורם ביטחוני לבנוני כי צה"ל כבר החל לבנות את חומת הבטון, אך מחוץ לנקודות שלגביהן לבנון הביעה הסתייגות מראש וסירבה לבנייה בהן. ארה"ב עושה מאמצים לתווך בין ישראל ולבנון כדי ליישב את המשבר בין שתי המדינות בשתי סוגיות, שלדעת האמריקנים הן נפיצות ועלולות לגרום להסלמה: המאבק על הזכויות לקידוחי הגז הטבעי מול חופי לבנון וישראל ובעיקר סביב "בלוק 9" – וההתנגדות בלבנון לבניית החומה הישראלית בגבול בין שתי המדינות.

בצה"ל הבהירו לא אחת, גם ליוניפי"ל, כי כלל העבודות הללו והקמת המכשול מתבצעים בשטח הישראלי ללא גלישה לקו הגבול או צפונה ממנו. המטרה הכללית של המכשול והחומות היא להקשות על פלוגות "רדואן" של חיזבאללה, המכילות עשרות רבות של לוחמים מיומנים, לחדור לישראל בעימות הבא ולנסות לכבוש מוצב או יישוב ישראלי.

על פי מקורות בחיזבאללה, ייתכן כי העבודות על גדר הגבול הן הכנה לעימות מצד ישראל. כמו כן, חיזבאללה פרסם תמונות של עבודות צה"ל להקמת החומה. מקורות בישראל ציינו כי לא רק שאין כוונה להפסיק את בניית המכשול, חיזבאללה גם צפוי "לשלם ביוקר" אם ינסה לחמם את הגזרה, והתגובה הישראלית תהיה קשה וכואבת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו