Yonatan Sindel/Flash90

שוויון בנטל? התחקיר המביך שהביא להתפטרות של יעקב פרי מהכנסת

האירוניה: האיש שעמד בראשות הוועדה שגיבשה את חוק גיוס בני הישיבות של יאיר לפיד, נאלץ להתפטר מהכנסת בעקבות העובדה שנתפס משקר באשר לשירות הצבאי שלו, כאשר מתברר כי בכלל עבד למחייתו באותם שנים. ואיך הגיבו ב'יש עתיד'?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יעקב פרי הודיע אתמול בשעות הצהריים על התפטרותו מהכנסת ובערב פורסם בתכנית 'עובדה' כי הח"כ לשעבר מטעם מפלגת יש עתיד, שהיה בעבר ראש השב"כ, שיקר באשר לשירותו הצבאי. צחוק הגורל. מי שעמד בראשות וועדת פרי לשוויון בנטל שרצה לגייס את בחורי הישיבות, כלל לא נשא בנטל. אבל למה אפשר כבר לצפות, כאשר יו"ר מפלגתו ומוביל הדרישה לגיוס חרדים, שירת כעיתונאי בביטאון הצבאי?

על פי התחקיר, במהלך השנים, פרסם יעקב פרי מספר גרסאות בנוגע לשירות הצבאי שלו, אך אף אחת מהן אינה נכונה. בפרסומים הרשמיים, מהשב"כ ועד אתר הכנסת ומשרד החוץ, מופיעה כעובדה שירותו הצבאי של פרי. באף מקום לא מצוין שמעולם לא השלים אותו. להיפך. באתר השב"כ מצוין כי השלים את שירותו הצבאי, באתר הכנסת נכתב כי השתחרר כטר"ש אחרי שירות בצנחנים. פרי עצמו לא עשה דבר כדי לפזר את הערפל. "התחלתי ללמוד ערבית בבית ספר, ובצבא לא השתמשנו כל כך בערבית", סיפר בעצמו בראיון עיתונאי ב-Times of Israel. ובסדרה "שומרי הסף" סיפר למראיין דרור מורה כי התעתד לצאת ללימודי מוסיקה בחו"ל "עם השלמת השירות הצבאי".

באוטוביוגרפיה שלו "הקם להורגך", שפורסמה כבר בשנת 1999, אכן מציין פרי ששוחרר תחילה מצה"ל עקב בעיה בריאותית, אבל הפטור הזה רק קומם אותו והביא אותו להילחם, בהצלחה, על גיוסו ליחידה קרבית. וכך הוא כותב: "לא הייתי חייל עטור תהילה. רציתי לשרת ביחידה קרבית מובחרת, אבל רופא שבדק אותי בלשכת הגיוס גילה אוושה קלה בליבי. קיבלתי פטור מלא משירות צבאי ושקעתי בדיכאון. כל חברי כבר שירתו בצה"ל, רבים מהם ביחידות קרביות, ואילו אני הייתי אמור להישאר בבית. לא יכולתי להשלים עם כך.

"ישבתי וכתבתי מכתב לשר הביטחון, דוד בן גוריון, וביקשתי את התערבותו כדי שאוכל בכל זאת לשרת ביחידה מובחרת. קיבלתי תשובה מהירה ממזכירו הצבאי, שניתנה הוראה לגייס אותי. וכך באמת היה. התקבלתי לטירונות בצנחנים. זו לא הייתה קריירה צבאית שמספרים עליה בגאווה. זמן קצר לאחר הגיוס שברתי רגל באימונים. בתיק הרפואי שלי נוסף עתה, לצד האבחנה בעניין האוושה, רישום על השבר ברגל. הרופאים הודיעו לי שלא אוכל עוד לשרת בצנחנים, גם אם שר הביטחון בכבודו ובעצמו ישוב ויתערב למעני. סיימתי את שירותי בתזמורת צה"ל".

אך מספר נגנים בתזמורת צה"ל סיפרו לכתב התכנית עובדה, כי פרי מעולם לא שירת איתם. אז מה האמת? יעקב פרי לא שירת בצה"ל. לא בצנחנים ולא בתזמורת. הוא מעולם לא התגבר על הפטור הבריאותי שקיבל. במסמכים צבאיים נכתב במפורש שפרי לא שירת בצה"ל, כיוון שהיה "בלתי כשיר תמידית". בין גיל 18 ל-21, בשנים שבהן חבריו למחזור שירתו בצה"ל, למד לימודי מזרח תיכון והיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטה העברית. במקביל התפרנס כחצוצרן בתזמורת 'קול ישראל', בלהקת המחול של האוניברסיטה ובהפקות בתאטרון ב-1965, בהיותו בן 21 וחצי, הוא ניגש למיונים הראשונים לשב"כ, ב-1966 התקבל, ומאז עשה שם את כל המסלול עד לראש הפירמידה. שירותו המפואר בשב"כ נמשך 28 שנה, עד לפרישתו בשנת 1994.

פרי עצמו סירב להגיב לדברים, אך דובר יש עתיד שלח את התגובה הבאה: "נמשכת האובססיה של התוכנית עובדה לגבי ח"כ יעקב פרי רק משום שהעז לטעון שהתחקיר שלהם היה פגום ורשלני. התוכנית עברה מסיפורים מלפני 23 שנה לסיפורים מלפני 53 שנה, האם בשלב הבא יהיו חשיפות מגן הילדים של פרי? פרי שירת יותר מ-30 שנה בשב״כ במהלכן גם נפצע קשה וחזר לשירות. את הפרטים בביוגרפיה שלו הכירו היטב מפקדיו וראשי הממשלה שתחתם שירת והם מעידים כאלף עדים על תרומתו של פרי במאבק בטרור ולמען בטחון מדינת ישראל. גם היום, כמו אז, עובד ח"כ פרי למען אזרחי ישראל, ובכוונתו להמשיך לשרת את הציבור".

אפס התייחסות לטענות בתגובה של יש עתיד. בתוך כך, חבר הכנסת לשעבר התייחס הבוקר לראשונה בקולו לתחקיר שפורסם ואמר כי הוא מרגיש טוב ו"רוחו לא נפלה". כשנשאל פרי בריאיון ב-103 FM על תקופת שירותו, ביקש ראש השב"כ לשעבר לסיים את השיחה. "אני מרגיש טוב – תמיד יש מקומות לשיפור, אך רוחי לא נפלה", הבהיר פרי, והוסיף כי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ניסה להניא אותו מההחלטה: "לפיד ביקש ממני לשקול את הדברים, אך באתי אליו ואמרתי לו שזו החלטתי – והוא כיבד אותה. זו החלטה אישית שלי ושל משפחתי".

יעקב פרי התפטר מהכנסת: "החלטתי לקחת פסק זמן"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם סנדלר גם יחף

~ הוא לא עזב את "יש עתיד" בגלל ה"ערכים" של "יש עתיד" אלא להפך: הוא הצטרף ל"יש עתיד" בגלל הצביעות של אנשיה, – הוא נאלץ לעזוב את "יש עתיד" רק בגלל שבמקרה שלו הצביעות נחשפה לציבור…

אז למה נזכרו רק עכשיו
ולא כשעמד בראש הוועדה??
אלא שהאש כלל לא מופנית אליו
אלא ליאיר לפיד עצמו
ומעניין יהיה לראות מה יקרה כשהתחקירים יגיעו עד ללפיד עצמו וזה הרי יקרה בטוח ככל שמתקרב מועד הבחירות
כי אף אחד לא מפרגן לשני פה
ואז מה יהיה?
לפיד גם ירוץ לפטר את עצמו
כשרק יצוץ איזה בדל של תחקיר
על עברו הרחוק או הקרוב
איזה רשעות של לפיד!!!
ככה לעשות לחבר??
בוא נראה אותו רץ להתפטר בעצמו על כל תחקיר הכי קטן
שלא יהיה
כמו שהוא טוען שאלו הם הנורמות של יש עתיד
שהוא עצמו קבע אותם
אז שינהג גם ככה
חכו חכו

אני באמת לא מבין על מה המהומה. אז יענקל'ה פרי נפל בשקר לא נעים, בגלל זה מוחקים לו 28 שנות פעילות ביטחונית? עצם העובדה שהיה מאוד מעוניין לשרת בצה"ל ולא הצליח עקב הבעיות שלו, כבר מעידה על אדם לא פראייר בכלל.

לדעתי, סתם תחקיר עלוב ורכילות ללא משמעות. וזה בלי קשר לעמדות שלו כלפי לומדי התורה. לא צריך לקשור בין הדברים כי אין קשר.

גאנץ גוט אריינגכאפט-הוא חטף די טוב

פרי שהיה בראש הוועדה שהעבירה את החוק לגיוס חרדים התפטר
כי התברר שהוא אף פעם לא שירת בצבא
ומה שעוד יותר מעניין הוא שמי שפיטר אותו זה יאיר לפיד שגם הוא לא שירת בצבא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture