צילום: פלאש 90

ארה"ב תפסיק את המימון לרשות כל עוד היא משלמת למחבלים

עידן טראמפ: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם על חוק 'טיילור פורס' שקובע כי ארה"ב תפסיק את המימון לרשות הפלסטינית כל עוד היא משלמת משכורות למחבלים. הליגה נגד השמצה: "מסר בהיר וחשוב לפלסטינים - יהיו השלכות חמורות לתגמול על טרור"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם בסוף השבוע על חוק התקציב שאושר הלילה בקונגרס. בתוך חוק התקציב כלול גם חוק "טיילור פורס", שלפיו ארצות הברית תקצץ בסיוע החוץ שלה לרשות הפלסטינית כל עוד ממשיכה הרשות לשלם משכורות למשפחות מחבלים. החוק קרוי על שם אזרח אמריקני שנרצח בפיגוע דקירה בטיילת ביפו בחודש מרץ 2016. עם חתימתו של טראמפ על החוק הוא ייכנס לתוקפו.

לפי נוסח החוק, "הקונגרס קורא לרשות הפלסטינית לעצור את התשלומים לטרוריסטים שנכלאו לאחר שהורשעו בבית משפט, או למשפחות של אלו אשר מתו בזמן ביצוע פעולות טרור, וכן לבטל את החוקים אשר מאשרים את התשלומים האלה". החוק גם קורא לארגון המדינות התורמות להשהות את התמיכה ברשות הפלסטינית, "עד שהיא תעצור את כל התשלומים שמתמרצים טרור".

עוד נכתב בחוק, כי המימון לרשות הפלסטינית ייעצר, אלא אם כן שר החוץ ידווח לקונגרס בכתב כי הרשות נוקטת בפעולות למניעת אלימות נגד ישראלים ואמריקנים, מפסיקה את התשלומים למשפחות מחבלים, מבטלת חוקים שמעגנים את הפיצוי הכספי למשפחות אלה ומגנה בפומבי טרור.

החוק מחריג כמה פרויקטים הומניטריים, כמו תקצוב בתי חולים במזרח ירושלים, חיסון ילדים, וכן פרויקטים בתחום המים שיגיעו לסכום מקסימלי של כחמישה מיליון דולר בשנה. התקציב שמועבר מן הממשל לטובת מנגנוני ביטחון של הרשות לא צפוי להיות מושפע מהחוק.

בתגובה לאישור החוק מסרה הליגה נגד השמצה כי "החוק מעביר מסר חשוב לרשות הפלסטינית, שלפיו ארצות הברית לא תעמוד מנגד כאשר במימון שהיא ומדינות אחרות מעבירות נעשה שימוש להוקרת טרור". עוד נמסר כי "החוק הזה הוא מסר בהיר שלפיו יהיו השלכות חמורות לתגמול טרור. אנו מקווים שיו"ר הרשות אבו מאזן ישתמש בהזדמנות הזו כי להפסיק את המדיניות הזו המאפשרת ומעודדת אלימות".

"מה אם אני הייתי משלם שלושה מיליון דולר כדי שירצחו את אבא שלך?"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יפה וחכם כ הכבוד אני מצדיע לטראמפ

אוהבים אותך

ואלה טוב שנזכרו!!

עכשיו תורם של הישראלים

רבותי
בל נשכח את שברי דודו המל הנכוניםמוהנבונים
"אל תבטחו בנדיבים בבן אדם שאין לו תשועה"

רבותי
בל נשכח את דברי דוד המלך הנכונים והנבונים
"אל תבטחו בנדיבים בבן אדם שאין לו תשועה"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו