גורמים בארה"ב: ישראל תקפה בסוריה, קיבלנו עדכון מראש

רשת NBC ציטטה גורמים בוושינגטון שטענו כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה הלילה סמוך לחומס. שר החוץ הרוסי אמר היום כי מדובר ב"התפתחות מסוכנת מאוד", ולפי תיעוד של כתב רוסי, ההרס לא משמעותי, וכי המטרה הייתה כוחות איראניים

גורמים רשמיים בממשל טראמפ אמרו היום (שני) לרשת NBC כי ישראל היא זו שתקפה את בסיס T4 של חיל האוויר הסורי הלילה, תקיפה שבמהלכה נהרגו 14 בני אדם. לדברי אותם גורמים, ישראל אף הודיעה לממשל האמריקני לפני ביצוע התקיפה.

דם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הגיב לתקיפת בסיס T4 של חיל האוויר הסורי ואמר כי מדובר ב"התפתחות מסוכנת מאוד". במסיבת עיתונאים שערך במוסקבה, נמנע השר מלציין מי עומד מאחורי התקיפה, לאחר שצבא רוסיה טען מוקדם יותר כי מדובר בפעולה ישראלית. לברוב גם דחה את הדיווחים שלפיהם המשטר הסורי ביצע שימוש בנשק כימי נגד אזרחים בדומא, וכינה אותם "פרובוקציה".

כלי תקשורת רוסי בשם "סוכנות הידיעות הפדרלית" פירסם היום תמונות בלעדיות מתוך הבסיס שהותקף, שצולמו על ידי כתב של הסוכנות שנמצא בשטחו. אותו כתב התייחס לתקיפת חיל האוויר הישראלי כעובדה, וטען כי ככל הנראה, מטרת הישראלים הייתה לפגוע רק בכוחות האיראניים שנמצאים בחלקו המערבי של הבסיס.

לדברי הכתב, המטרה לא הושגה וההרס באזור אינו משמעותי: החלק של חיל האוויר הסורי ומסלול ההמראות והנחיתות לא נפגעו. עוד אמר הכתב כי למרות הכוננות המוגברת שמוכרזת בבסיס, הכל עובד כשגרה נכון לעכשיו. צפו בתמונות:

מוקדם יותר היום אמר דובר הקרמלין כי פוטין לא יצר קשר עם ישראל בנוגע לתקיפה הלילה. בהמשך התייחסו גם לתקיפה הכימית בדומא, ואמרו כי מסוכן להגיע לכל מסקנה בנוגע לתקיפה שכזו ללא מידע מוכח. לטענת רוסיה, גורמים רוסים אמרו בעבר כי מורדים סורים תכננו ליצור פרובוקציות באמצעות שימוש בנשק כימי. בקרמלין מקווים לגישה מאוזנת בנוגע לתקיפה בדומא וכי על שום מדינה לנקוט בצעדים שיערערו את המצב.

כזכור, הבוקר האשימו סוריה ורוסיה את ישראל בביצוע התקיפה האווירית בבסיס חיל האוויר הסורי ליד חומס, שבה דווח כי נהרגו לפחות 14 בני אדם – בהם איראנים, שלושה קצינים בצבא אסד ובעלי אזרחויות זרות נוספות. בהודעה מטעם צבא רוסיה נטען כי שני מטוסי קרב ישראליים מסוג F15 שיגרו את הטילים לעבר יעד התקיפה, שבוצעה מתוך המרחב האווירי של לבנון.

הודעת הצבא במוסקבה חזרה על הטענה הסורית, שלפיה מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה יירטו חמישה מתוך שמונה טילים ששוגרו בתקיפה. לפי דיווח של רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, מל"טים ישראליים חגו בצפון בקעת הלבנון בעת התקיפה של בסיס T4. בדיווח של סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" צוין כי "מטוס ריגול ישראלי" נצפה בשמי הבסיס שהותקף. בעקבות ההאשמה הרוסית, סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה ציטטה גורם צבאי רשמי בדמשק, שאמר: "התוקפנות הישראלית נגד בסיס חיל האוויר T4 בוצעה באמצעות מטוסי F15, ששיגרו מספר טילים משטח לבנון".

חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, השר גלעד ארדן, התייחס היום במרומז להאשמות של סוריה ורוסיה, שלפיהן מטוסי קרב ישראלים ביצעו את התקיפה. במהלך אירוע בכנסת בהשתתפות רכזים בשירות הלאומי, אמר ארדן כי "עצם זה שבבוקר כזה מייחסים לנו את מה שמייחסים – מראה על העצמאות של מדינת ישראל בכל ההיבטים. ישראל היא היום מדינה עצמאית וחזקה, כלכלית וביטחונית, ומהווה מושא להערצה בכל רחבי העולם".

שרת התרבות, מירי רגב, נשאלה אף היא בנוגע לדיווחים סביב התקיפה והדגישה כי מדיניות העמימות לא השתנתה מאז שימשה כצנזורית ראשית. "מדינת ישראל שומרת על חופש פעולה באירועים כאלה ואחרים. למדינת ישראל הזכות לשמור על האינטרסים והביטחון של תושביה. אני שמחה על הפעולות שצה"ל נוקט", אמרה רגב לכאן חדשות.

www.jdn.co.il/video/978779

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אל תירא ישראל אם צריך נשמיד את כל שונאינו בעזרת ה בבא הגאולה השלמה וכל אדם שיתנהג כבן אדם רגיל ולא כרוצח בדם קר ישאר לחיות והשאר יהרגו על ידי משיח צדקנו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו