Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה ינאם הערב ויציג מידע משמעותי על הגרעין האיראני

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לשאת דברים בשעה 20:00 בקריה בתל אביב. לפי הודעת לשכתו, הוא ימסור הצהרה על "התפתחות משמעותית בעניין הסכם הגרעין עם איראן". עיתוי הנאום הערב אינו קשור לתקיפה בסוריה המיוחסת לישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור הערב (ב') בשעה 20:00 הצהרה בקריה בתל אביב. לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, ההצהרה נוגעת ל"התפתחות משמעותית בעניין הסכם הגרעין עם איראן".

מדובר יהיה במצגת בת כמה דקות שתוצג בעיקר בשפה האנגלית, ומיועדת בעיקר לאוזני העולם – לקראת החלטת טראמפ שצפויה בשבועיים הקרובים בהקשר לנסיגת ארה"ב מהסכם הגרעין.

ההצהרה תימסר בצל התקיפה הלילה בסוריה, שלפי דיווחים הושמדו בה טילים ונהרגו בה אזרחים איראנים. נאומו של נתניהו במליאת הכנסת, שאמור היה להתקיים אחר הצהריים, בוטל לנוכח נאומו בקריה.

על רקע הדיווחים מסוריה בנוגע לתקיפה של בסיסים צבאיים, התכנס בצהריים הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון לא מתוכנן בקריה. בשל התארכות הדיונים, בוטלו ישיבות סיעות הליכוד וכולנו בכנסת.

ההכרזה הדרמטית של ראש הממשלה נתניהו מגיעה 12 ימים בלבד לפני ההחלטה הצפויה של הנשיא טראמפ בנוגע לעתיד ההסכם והאם ארה"ב תפרוש ממנה. ההודעה, כך נמסר, לא קשורה לתקיפה המיוחסת לישראל אמש בסוריה.

על פי דיווחו של עמית סגל, המידע שנתניהו יחשוף הוא מאגר מסמכים ענק הכולל עשרות אלפי מסמכים שנתפס בידי ישראל ומוכיח את הטענה שאיראן רימתה את העולם ביחס לתכנית הגרעין שלה.

אתמול נפגשו ראש הממשלה נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו ודנו במגוון נושאים. במהלך הצהרות לתקשורת שהגיעו בתום הפגישה אמר נתניהו כי "האיום הגדול ביותר לעולם ולשתי מדינותינו זה הניסיון של איראן להשיג נשק גרעיני". פומפאו אמר: "שת"פ צמוד עם בנות ברית הוא חיוני למאמצים נגד איראן".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לתשומת לבכם:
הסרטון לא היה אמור לעבור את מחסום הביקורת הקפדני של JDN
יש נשים בהתחלה.

למישהו יש צד שאיראן לא רימתה את העולם ?!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו