צילום: פלאש 90

נתניהו מבהיר: עדיף עימות עם איראן כעת מאשר אחר כך

לפני פגישתו הצפויה עם פוטין, ובצל חשיפת הארכיון הגרעיני, התקיפות בסוריה וביטולו האפשרי של הסכם הגרעין, מצהיר רה"מ: "איננו רוצים בהסלמה אבל אנו ערוכים לכל תרחיש". לדבריו,הפגישה תתמקד בעיקר בסוגיית ההתבססות האיראנית בסוריה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה לפגישתו הצפויה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ואמר: הפגישה עם פוטין השבוע חשובה במיוחד לאור מאמציה הגוברים של איראן להתבסס צבאית בסוריה. אנשי משמרות המהפכה מעבירים לסוריה בחודשים האחרונים נשק מתקדם לפגוע בנו בחזית ובעורף – כולל מל"טים התקפיים, טילי קרקע-קרקע, ומערכות נ"מ איראניות שיאיימו על מטוסי חיל האוויר".

לדבריו, אנחנו נחושים לבלום את התוקפנות האיראנית נגדנו גם אם הדבר יהיה כרוך בעימות. עדיף עכשיו מאחר כך. אומות שלא היו מוכנות לפעול בזמן נגד תוקפנות רצחנית נגדן שילמו אחר כך מחירים כבדים. איננו רוצים בהסלמה – אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש"

נחשפו בקלונם ובחולשתם: היממה שבכירי משמרות המהפכה יעדיפו לשכוח


כזכור, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייפגש ביום רביעי הקרוב עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במוסקבה. מדובר בפגישה שנקבעה בהמשך לשיחתם של שני המנהיגים בטלפון ביום שני האחרון, בה הבטיחו שיפגשו בהקדם.

על פי הודעת לשכת ראש הממשלה השניים צפויים לדיון בהתפתחויות האזוריות. פוטין הזמין את נתניהו להשתתף במצעד יום הניצחון על גרמניה הנאצית ולאחריו צפויה להתקיים הפגישה בקרמלין.

נתניהו צפוי להמריא כבר ביום שלישי לקפריסין, למפגש פסגה משולש עם נשיא קפריסין וראש ממשלת יוון. לאחר מכן ימשיך למוסקבה.

זו תהיה הפגישה השנייה של נתניהו ופוטין מאז תחילת 2018. השניים נפגשו בחודש ינואר במוסקבה, ועל פי מקור מדיני הפגישה כללה שיחה מעמיקה בה ראש הממשלה הציג בפירוט את הפעולות של איראן, לרבות הניסיון שלה להפוך את לבנון למפעל לייצור טילים, והתנגדותה של ישראל לכך. בתום הפגישה המורחבת נתניהו ופוטין קיימו פגישה בארבע עיניים שלא תוכננה מראש ונמשכה כ-35 דקות.

בשיחה עם כתבים בסוף הפגישה אמר נתניהו שהעלה את השגותיו על הסכם הגרעין עם איראן. "אני לא חושב שאני יכול להתחייב לעמדת רוסיה אבל הם הבינו שריאלית אם השינויים לא יוכנסו יכול להיות שארה"ב תממש את האיום", אמר נתניהו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נתניהו רוצה להבעיר את המזרח התיכון בכדי להסיט את דעת הקהל מהחקירות שלו. והחרדים שותקים

צודק בהחלט בכל מה שקשור ל"לא הנחש ממית אלא החטא ממית". נעבעך. תינוק בחיתוליו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו