'מכבי שירותי בריאות' מובילה את עולם בריאות הילד בישראל

לראשונה יתקיים כנס שיעסוק במכלול נושאי בריאות הילד ע"י 'מכבי שירותי בריאות'

לראשונה בישראל יוזמת מכבי שירותי בריאות כנס מיוחד תחת הכותרת 'הילדים שלנו בראש' שיעסוק במגוון נושאי בריאות הילד. הכנס יתפרס על פני יום שלם, בהשתתפותם של מנכ"ל מכבי שירותי בריאות מר רן סער, ראש חטיבת הבריאות פרופ' נחמן אש, מנהלת אגף סיעוד ומוקדים רפואיים ד"ר גלית קאופמן, מנהלת קידום בריאות ארצית הגב' איריס דגן, ועוד רופאים ומומחים בתחום בריאות הילד.

במהלך יום הכנס יינתנו הרצאות מקצועיות במגוון נושאים בתחום בריאות הילד: בנושא "רפואת הילדים במכבי עם הפנים לעתיד" ע"י פרופ' יעקב קוינט מנהל תחום רפואת ילדים. בנושא "מה בין הפרעות קשב וריכוז לבין התנהגויות מסכנות בריאות" ע"י ד"ר מיכאל דוידוביץ מנהל תחום התפתחות הילד. בנושא "בטיחות ילדים – עושים את השינוי ומצילים חיים" ע"י הגב' אורלי סילבינגר מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים. כמו"כ, ד"ר יובל דרור דיקן בית הספר לתקשורת של המכללה למנהל, יתן הרצאה מיוחדת על "שלושה מיתוסים על חדשנות".

פעילות בריאותית מיוחדת תתקיים במהלך ההפסקה באולם המליאה של הכנס ע"י הגב' אילית דוברובסקי, פיזיותרפיסטית יועצת פעילות גופנית. כמו"כ יתקיימו סדנאות במגוון נושאים: הגב' ג׳ינה יודב מרצה ומנחת קבוצות בצוותים חינוכיים תנחה את הסדנא בנושא "מי אתה ילד שלי? דור ה-Y מגדל את דור האלפא, ועל מודל הסמכות השלמה ותרומתו להבנת היכולת לשינוי במשפחה". הגב' לימור חזן-שפר עובדת סוציאלית מטפלת משפחתית מוסמכת, תנחה את הסדנא בנושא "היכרות עם כלים משחקיים פשוטים ונגישים שניתנים ליישום מידי בחדר הטיפולים ובמפגש עם הילד והוריו".

הגב' ונסה סיימן, עו"ד, מלווה ויועצת לתהליכי משא ומתן מורכבים, תנחה את הסדנא בנושא "ארגז הנעה לפעולה בעולם קידום בריאות – מיומנויות שכנוע והשפעה של מטפלים מול הורים ומול קולגות בארגון". הגב' שירי אביאל, פסיכולוגית ארגונית, פיתוח מיינדפולנס בארגונים, תנחה את הסדנא בנושא "אימון מוחי באמצעות מיינדפולנס – להפחתת לחץ ושחיקה אצל המטפל". הגב' אילת טל, מנחת קבוצות הורים, תנחה את הסדנא בנושא "חשיפה ל"זכוכית מגדלת" באמצעותה ניתן לזהות קשיים ותקיעות בתקשורת בין הורים וילדים, והצעת פתרונות ומענה לקשיים". הגב' שלי מילר, בוגרת אדלר, מנחת קבוצות הורים, מדריכת הורים, יועצת שינה ומאמנת ליחסים הורות ומשפחה, תנחה בנושא "פיתוח דימוי עצמי אצל ילדים והשפעת ההורים והמסגרת המשפחתית על הדימוי העצמי".

מנהלת קידום בריאות הארצי במכבי הגב' איריס דגן, הפועלת רבות בנושא קידום הבריאות לחברי מכבי, אומרת כי היא גאה שגם בתחום בריאות הילד מובילה מכבי ומקדמת את הנושא החשוב כל כך, ומציינת כי "קידום הבריאות עומד בראש סדר העדיפויות במכבי, ומכבי משקיעה הרבה מאד במערך קידום הבריאות, מעבר לפעילויות הקיימות במהלך כל השנה בנושא מניעה וגמילה מעישון, יזמו במכבי יום פעילות זה העוסקת בבריאות הילד כדי לקדם את הרעיון של 'הילדים שלנו בראש' ולתת להורים ולידים כלים להתמודד עם מגוון נושאי בריאות הקשורים לילד", הגב' דגן הוסיפה כי היא מצפה לכנס הראשון בתחום בריאות הילד ומקווה שהנושא ימשיך לעמוד בראש סדר העדיפויות, והמודעות בעניין תוגבר.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו