קריירה 2018: עשרת הסיפורים שעשו את השנה במדור החם

סיכום מרתק של השנה, עם עשרת הסיפורים שעשו את הקריירה המבטיחה בשנת 2018 • גיוס עובדים, חגיגות פאר בבני ברק והעתידאים החרדים • לא פספסנו את אריאל אטיאס, מוטי בן משה, ועוד • אלו סיפורי הקריירה של 2018

לקראת סיומה של שנת הכספים 2018, מגיש 'ביזנעס' פרויקט מיוחד לסיכום שנת הכספים 2018, המספק הצצה לסיפורים הגדולים של השנה, שאולי גם מחכימים קצת לקראת השנה הבאה. והפעם: עשרת הסיפורים המדוברים ביותר בשנת 2018 בשוק העבודה ובקריירה החרדית.

ביזנעס שימושי

הסיפור החזק ביותר הוא התוכנית של חברת החשמל להכשרת חרדים בתור מהנדסי חשמל. התוכנית האינטנסיבית שנערכת במימון משותף של המדינה, חברת החשמל, הג'וינט וגופים נוספים, אמורה להכשיר את לומדיה כמהנדסי חשמל. בנוסף, הם אמורים להיקלט כעובדי חברת החשמל עם סיום עבודתם, מה שיגרום להם לא לכבות את המזגן אף פעם, נו אז מה אם נאבד השלט? הרי עובדי חברת החשמל זכאים לחשמל חינם.

נמשיך באמירה משמעותית לא פחות, אמירתו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא במוצאי שמחת תורה, שקרא לאברכי החסידות שלא יכולים לשבת וללמוד לצאת ולעבוד, "בזמננו, בכל עבודה צצות שאלות שונות, עניינים שונים ונקודות שונות שצריך מאוד להיזהר בהן. "בְּכָל דְּרָכֶיךָ דָעֵהוּ וְהוּא יְיַשֵּׁר אֹרְחֹתֶיךָ" – כל עבודה שמחפשים צריכה להיות על פי התורה, היהדות והחסידות" הוסיף האדמו"ר. חסידות בעלזא ידועה ככזו שלא נרתעת משוק העבודה ומאפשרויותיו, זאת בהנהגתו של כ"ק האדמו"ר שמנהיג את קהל חסידיו תוך שמירה על ערכי היהדות ורוח החסידות מחד, אך גם על פרנסה בכבוד.

אחרי שסיקרנו את העובדים 'משלנו' (פון אונזערע, מה שנקרא), נעבור לעובדים הזרים בישראל. אז כמה עובדים זרים יש בארצנו הקטנטונת? לפי ההערכות מדובר על כמעט מאה אלף עובדים חוקיים, ועוד 100,000 עובדים זרים שבאו על תקן תייר, אך נשארים לעבוד ללא אשרה מתאימה. כנראה למדו ממעשיהם של הישראלים שעובדים בעגלות בניו ג'רזי.

ומהישראלים שנסעו לעבוד בחו"ל, לאלו שנשארים פה בארץ כסטודנטים. ב'ביזנעס' חשפנו לפני כחצי שנה את מחדל המלגות של 'טלרוד', המתוקצבת ע"י משרד החינוך בכ-100,000,000ש"ח בשנה. התחקיר העלה שחלוקת כספי המלגות מתנהלת בחוסר שקיפות מוחלט וללא קריטריונים ברורים. כמה חבל.

הנושא הבא שלנו, גם הוא אחד הסיפורים החזקים בתחום הקריירה של 2018, הוא על חברת הסטארט-אפ הישראלית Noviopus, שפיתחה מערכת גיוס עובדים חכמה. הייתרון במערכת החדשה היא שהיא ללא התחייבות או הגבלה בכמות העובדים, כאשר המטרה היא לייעל את השירות בין מחפשי העבודה ובין המעסיקים, על מנת לתת את המענה הרלוונטי ביותר בתחום.

ועוד בנושאי מעסיקים ומועסקים: דו"ח חברות הניקיון שפורסם השנה הציב תמונה עגומה, לפיה חסרים כעשרת אלפים עובדי ניקיון למשק הישראלי. מעסיקים המחפשים עובדי ניקיון לא נתקלים בביקוש כל כך גבוה, מה שמביא אותם להעסיק לעיתים עובדים זרים או בלתי חוקיים.

מקצוע נוסף לו לא היה כל כך ביקוש עד השנים האחרונות הוא נהג אוטובוס. המקצוע נחשב לאחד המייגעים שיש, עם נוסעים טרחניים, נערים שמרעישים ועגלת תאומים אחת שמחלקת דה פקטו את האוטובוס לשני שטחים שונים. לאחרונה נרשמה פריצת דרך בנושא, ופורסם כי הנהגים של חברת 'אפיקים' ירוויחו סכום נכבד של כ-50 ש"ח בשעה. זאת, בנוסף לתנאים סוציאליים משופרים מאוד, שהושגו לאחר משא ומתן מייגע מול ההסתדרות. למערכת 'ביזנעס' נותר רק לקנא בשכר המכובד שמקבלים נהגי 'אפיקים'.

ואם כבר משא ומתן, אחד האנשים הממולחים בארץ בנושאי מו"מ, השר לשעבר אריאל אטיאס, מתגלה כעת כאיש נדל"ן ופרויקטור מצוין. כך לדוגמה, הוא חבר ל'טעמן נדל"ן' בפרויקט בבית שמש, והוא מקדם עוד מספר פרויקטים של נדל"ן. ב'ביזנעס' מצדיעים לאטיאס שבוחר במהלך פסק הזמן הפוליטי שלו (הוא עוד יחזור) לעשות לביתו סכומים נכבדים, ולא פחות חשוב מכך – חוקיים.

כותרת נוספת שרעשה השנה במדור, עסקה באיש העסקים החרדי מוטי בן משה, עם פרסום הדיווחים על כוונתו לרכוש את חברת אפריקה ישראל. יעקב מאמו שרטט פרופיל עם קווים לדמותו.

ונסיים באירוע פרישה מרגש במיוחד שערכה עיריית בני ברק, בניצוחו של הראיס היוצא חנוך זייברט. האירוע נערך לצ'יקו אדרי, ממ"ז תל אביב הפורש, שהספיק כבר להיות כמעט מפכ"ל, אבל גם זה לא הלך לו. ב'ביזנעס' פרסמנו על קיום האירוע, ותהינו, האם תושבי בני ברק שילמו את כספי המיסים שלהם על מנת לממן חגיגות פאר למפקד מחוז תל אביב היוצא? מעיריית בני ברק נמסר בתגובה לפרסום באתר 'ביזנעס', כי "מדובר היה בחגיגה זולה, הוגשו שם דגים ולא בשר".

מקור: http://bizzness.net/

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מגיע לעשר שתים עשרה אלף שקל בחודש!!!
עבודה כשירה ומושיעה את קהל הנוסעים
ובעיקר משולמת המשכנתא והבשרים בסופר בקלות ובשמחה

למגיב הראשון,
תגובתך מושפעת מאוד מפרסומי חברת "אגד"
ולכן נראה שאתה נהג באגד שרגיל לעבוד 2 נסיעות כן ונסיעה אחת לדלג ולמרות זאת מקבל משכורת.

אבל נהגים שעושים עבודתם נאמנה היו שמחים למשכורת גבוהה יותר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו