במטרה לשפר את תנאי העסקתם: איגוד ועדי התחבורה נפגשו עם מקלב

במטרה לשפר את תנאי העסקתם - איגוד ועדי התחבורה נפגשו עם סגן שר התחבורה אורי מקלב: "פועלים במשותף להעלאת שכר הנהגים"

נציגי איגוד וועדי התחבורה ב'כוח לעובדים' נפגשו הבוקר עם סגן שר התחבורה הרב אורי מקלב. הנציגים העלו בפני סגן השר את מגוון המצוקות עימם מתמודדים הנהגים בשגרה ובימי הקורונה ובהם מצוקות פיזיות (אלימות פיזית מצד נוסעים, סיכון בריאותי בימי הקורונה) ומצוקות כלכליות הנובעים מהשכר השעתי ועומסי העבודה.

סגן שר התחבורה והבטיחות בדרכים אורי מקלב: "תנאי הנהגים, השכר והבטיחות של נהגי התחבורה הציבורית בישראל חשובים מאוד לנהג אך גם לא פחות לנוסעי התחבורה הציבורית עצמם. אין כל ספק כי שיפור תנאי הנהגים יביא לשיפור השירות לנוסע. שיפור השירות משפיע על איכות הנסיעה והאימון בתחבורה הציבורית, ככל שנשפר יותר את רווחת הנהגים הנוסעים כולם ירוויחו"

תם פרומוביץ ראש ענף התחבורה הציבורית בכוח לעובדים: "שמחנו לקבל אוזן קשבת ונכונות לפעולה מצד סגן השרה. ניכר כי נושא התחבורה הציבורית יקר לליבו. משימתנו המשותפת הא שיקום מעמד הנהג בישראל אל מול חוסר הולך וגדל בנהגים (העומד היום על כ-4000 נהגים). מהלכי חקיקה ותקצוב הם המשלים ההכרחי למאמצינו כאיגוד מקצועי לנהגים".

באיגוד וועדי התחבורה בכוח לעובדים חברים הועדים בחברות סופרבוס, אגד תעבורה, דן בדרום ונהגים באגד, בסיום הפגישה הוסכם כי נדרשת פעולה משותפת לקידום שכר הנהגים היות ובתנאי המכרז הקיימים אין החברות מתחרות על שכר הנהגים, ועל כן מצוי שכר הנהגים בתחתית סולם ההעדפות של החברות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו