נתניהו במילכוד: לקצץ במשרד הביטחון או לא?

ראש הממשלה מתאמץ ללכת בין הטיפות: ראש הממשלה צפוי להחליט בשבועות הקרובים האם לקצץ בתקציב משרד הביטחון > להסכים עם שטייניץ או עם ברק?

נתניהו מתאמץ ללכת בין הטיפות: ראש הממשלה אמור להחליט בשבועות הקרובים האם לקצץ בתקציב משרד הביטחון, כמו כן להעביר את תקציב המשרד 'שיקוף' כך שהמערכת תוכל להתייעל.

עוד כתבות מעניינות:

[postim]

בנאום שנשא בוועידת ישראל לעסקים אמר נתניהו כי, "למערכת הביטחון יש צרכים נוספים ללא ספק, אבל היא יכולה גם להתייעל. חלק מההתייעלות נובעת משקיפות.

"זה נושא מאוד לא קל והמערכת לא אוהבת את זה, אבל אנחנו צריכים להגדיל את השקיפות ומנגד לא לפגוע בהתייעלות וביעילות של המערכת הזו. בשבועות הקרובים אנחנו צריכים לקבל באופן אחראי החלטה בין שלושת הקטבים – לא להגדיל את ההוצאה, לא לפגוע בביטחון, אבל כן לאפשר את המלצות טרכטנברג".

ראש הממשלה מהלך בנושא זה בזהירות מרובה. מצד אחד, שר האוצר יובל שטייניץ דוחף את ראש הממשלה לקבל החלטה לקצץ במשרד הביטחון. לטענתו, קיצוץ במשרד הביטחון יוכל לממן את החלק העיקרי בהמלצות טרכטנברג.

מצד שני ניצב לו שר הביטחון אהוד ברק שטוען לאורך כל החודשים האחרונים כי משרד הביטחון יסכים לקיצוץ משמעותי בתקציבו אך ורק אם יתקבלו כל ההמלצות של ועדת טרכטנברג ושינוי חברתי אמיתי יתבצע, אך מתנגד נחרצות לשקיפות תקציב משרד הביטחון.

כאמור בשבועות הקרובים אמור ראש הממשלה להכריע בין שני הצדדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו