ניצנים של מיתון? דירוג האשראי של ישראל ירד

חברת הדירוג S&P החליטה להוריד את דירוג האשראי של ישראל במטבע מקומי, תוך השוואתו לדירוג האשראי של ישראל במט"ח, "A+"

לראשונה מזה זמן רב חל שינוי לרעה בדירוג האשראי של ישראל, שעה שחברת הדירוג S&P החליטה להוריד את דירוג האשראי של ישראל במטבע מקומי, תוך השוואתו לדירוג האשראי של ישראל במט"ח, "A+".

קרא עוד:

[postim]

במקביל, אישרה החברה את דירוג האשראי של מדינת ישראל במט"ח. הדירוג שאושרר הינו "+A" עם תחזית יציבה.

בהודעתה, מציינת חברת הדירוג כי הורדת הדירוג במטבע מקומי נובעת מהידרדרות בביצועים הפיסקליים הנמוכים מהערכותיהם, העומדים בניגוד לנתונים חזקים אחרים במשק כגון: מדיניות מוניטרית גמישה וחשבונות חיצוניים חזקים. לטענת S&P, על פי המתודולוגיה של הדירוג לא ניתן לשמור על פער בין הדירוג במטבע מקומי לדירוג במטבע זר במידה והמדיניות הפיסקאלית מהווה מגבלה משמעותית על דירוג האשראי.

בנוסף, מציינת החברה כי התחזית היציבה מייצגת את הקונצנזוס הפוליטי שקיים לגבי צמצום החוב הציבורי אל מול המצב הפיסקאלי הנוכחי.

שר האוצר, יאיר לפיד אמר בתגובה כי "הורדת הדירוג לעת הזו לא מפתיעה. זוהי תגובה מאוחרת למצב שאותו אנו מנסים לתקן כעת. צריך להסתכל בראי ולומר ביושר: 2013 ו-2014 הן שנתיים שבהן נסגור את האוברדראפט, ותוך כדי התיקון נתחיל להמריא. אנו משנים עכשיו את סדר העדיפויות, האדם העובד יעמוד במרכז, יוקר המחיה יירד. רק כך יוכל המשק לצמוח ולהמשיך לשמור על מעמדו. אנו נוקטים כעת בצעדים אחראים וכל עוד אני שר האוצר המדיניות האחראית הזו תישמר. בפגישה שקיימתי אתמול עם נגיד בנק ישראל הוא חזר והביע את תמיכתו במדיניות האוצר החותרת ליעד גרעון של 3% ב- 2014 ולמסגרת ההוצאה הקבועה בחוק".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו