המירוץ למשרת הרב הראשי, התפתחויות השבוע האחרון

JDN מסכם עבורכם את מצב התמונה הפוליטית בדבר חוק הרבנות הראשית לישראל | דיל 'חוק עמאר' וכל הכרוך בו | מה הסיכויים של דוד סתיו בבחירות הקרובות? | והאם התקיימה בסוף פגישה בין הגר"ע יוסף לגר"י אריאל?

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

בעוד כחודש וחצי יתכנסו חברי הגוף הבוחר ב'בית יהב' בירושלים ויכריעו בזהותם של הרבנים הראשיים לישראל. כל יום שחולף מוליד עמו גל של שמועות וספקולציות באשר לדיל אפשרי שיכרוך עמו מסכת חוקים שונה על מנת לאפשר למתמודד זה או אחר את האפשרות לכהן במשרת רב ראשי לישראל.

קרא עוד:

[postim]

כרגע מונחות על שולחן הכנסת מספר הצעות חוק. הראשונה שבהן 'חוק עמאר', המאפשר לרב ראשי לישראל להתמודד לכהונה נוספת. נזכיר, הצעת חוק זו כבר הונחה על שולחנה של הכנסת ה-18. בכנסת ה-19 הצעת החוק תהיה זקוקה רק לקריאה שנייה ושלישית.

ח"כ אלעזר שטרן הגיש את הצעת החוק להגדלת הגוף הבוחר, הצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת ועלתה לדיון בוועדת שרים לענייני חקיקה בתחילת השבוע וזאת חרף לפרסומים השונים כי החוק לא יעלה לדיון בוועדה, חבר הכנסת שטרן (התנועה) לחץ על יו"ר וועדת השרים – ציפי לבני שאף היא ממפלגתו ובכך החוק עלה לדיון.

יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין אמר לכתב JDN "אני ממליץ לצנן את ההתלהבות בכל הנושאים הקשורים לבחירות לרבנות הראשית לישראל, הנושא עדיין פתוח וראש הממשלה דיבר על כך בפורום שרינו כי הוא עדיין לומד את הנושא". נזכיר, כי הצעת החוק טרם הועלתה לקריאה ראשונה בכנסת.

'חוק אריאל' שתפקידו לאפשר למתמודד מעל גיל 70 להתמודד לכהונה של משרת הרב הראשי לישראל. שינוי החוק נועד לאפשר את ההתמודדות של הרב יעקב אריאל שתסלול את האפשרות לדיל האפשרי 'עמאר-אריאל'. נזכיר, כי שינוי החקיקה טרם הגיע לוועדת השרים לענייני חקיקה.

'חוק סתיו', אותו הגיש ח"כ דוד רותם ורוברט אילטוב מ'ישראל ביתנו', מטרת החוק היא לאפשר אך ורק לרבנים שיש בידיהם כושר לדיינות להתמודד למשרת הרב הראשי, מה שמוריד מהמירוץ את הגאון ר' יעקב שפירא ואת הרב יעקב אריאל.

נכון לעכשיו המצב הוא, כי כל הדילים עליהם מדברים בין ש"ס לבין 'הבית היהודי' הם ספקולציות וזאת בשל העובדה כי טרם התקבלו תיקוני החקיקה הדרושים בעניין.

נדגיש, כי באם הקואליציה תחליט לקדם חקיקה בנושא, אזי היא יכולה להעביר את החוקים בהליך מהיר בתוך שבוע.

ניסים אלקסלסי, לשעבר ראש הלשכה של שר הדתות יעקב מרגי, וכיום ממקורביו של הגרמ"ש עמאר, ביחד עם העסקן נתנזון המכונה 'נוס' מבחירי 'הבית היהודי', הם אדריכלי דיל 'עמאר-אריאל'. השניים מנסים לקדם את דבר הדיל שכאמור נתקל בהתנגדות מוחלטת מצד מרן הגר"ע יוסף שליט"א, נשיא מועצת חכמי התורה. הגר"ע התבטא בשבועות האחרונים כי אין לקיים שום דיל ומשא ומתן עם אנשי 'הבית היהודי'.

הבוקר (שישי) חשפנו את דבר הפגישה שהייתה אמורה להתקיים בשעה 11:00 בבית מרן הגר"ע יוסף, עם המועמד הגר"י אריאל, אולם בבית מרן הכחישו בתוקף את דבר קיום הפגישה. מקורבים לבית הרב מסרו כי לא התקיימה פגישה ואף לא הייתה אמורה להתקיים פגישה שכזו.

הסיפור האמיתי מאחורי קיום הפגישה, ניסיון של הרגע האחרון של ניסים אלקסלסי לגבש דיל בין 'הבית היהודי' לבין ש"ס, אלא שחשיפת דבר הפגישה הובילה לביטולה.

ב'בית היהודי' מסרו לאלקסלסי תאריך מועד אחרון לסגירת הקצוות וזאת מאחר והזמן דחוק, לא יהיה ניתן לקיים דיל של הרגע האחרון. ב'בית היהודי' רוצים לקבל ערבויות מאנשי ש"ס, כי אכן נציגיהם יכבדו את הדיל. בהיעדר ערבות מתאימה לא יהיה שום דיל ושום הסכם בין המפלגות.

אלקסלסי מתקשה להשיג את תמיכת מרן הגר"ע לדיל אפשרי, דברים ברוח זו מקבל הגרמ"ש עמאר בביקורו האחרון בבית מרן, ובאם בימים הקרובים לא יצליח אלקסלסי לגבש תמיכה כזו, אזי הדיל וכל הכרוך בו כולל שינויי חקיקה ייגנז.

נדגיש, כי ח"כ דוד רותם שוחח עם כתבים ואמר כי על פי ההסכם הקואליציוני הוא מחויב אך ורק לחוק עמאר ולא לחוק אריאל.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גועל נפש כל העניין של משרת הרב הראשי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture