בית שמש: שכונה חדשה בת 5,000 יח"ד תיתן מענה למצוקת הדיור

חברת 'אקה נדל"ן' הבונה אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ, חתמה בימים אלה על עסקת ענק לרכישת יותר מ-1,000 דונם בבית שמש. עליהם תיבנה שכונה בת כ-5,000 יחידות דיור ושטחי מסחר ותעסוקה

לאחר משא ומתן ארוך ומתמשך נחתמה בשבוע האחרון עסקת ענק במסגרתה תרכוש חברת 'אקה נדל"ן' שבבעלות איש הנדל"ן ר' אלי קליין יותר מאלף דונם בבית שמש, קרוב מאוד לרמת בית שמש. הקרקע נרכשה מהכנסייה. חלק מהקרקע ממוקם ליד אזור התעשייה המערבי של בית שמש והוא ישמש לתעסוקה ומסחר. תמורת הקרקע תשלם החברה סכום של כ-280 מיליון שקל.

על הקרקע מתכוונת 'אקה נדל"ן' להקים כ-5,000 יחידות דיור עבור ציבור דתי-חרדי בבית שמש. על כ-115 דונם יוקם פרויקט מסחר ותעסוקה שישרת את כלל תושבי בית שמש וייתן מענה לצרכי התעסוקה של אלפי המשפחות שעתידות להתיישב במקום. ב'אקה' אמרו כי החברה חרתה על דגלה את נושא התעסוקה וכי בכוונתה לייצר כמה שיותר מקומות עבודה בקרבת מקום לכל שכונה שתוקם על ידה.

גורמים בעיריית בית שמש הביעו שביעות רצון לנוכח העסקה שנחתמה ואמרו כי יעשו כל שניתן על מנת לזרז את הליכי התכנון והאישור. אותם גורמים סבורים כי בשל העובדה שמספר הדירות שנבנו על כל דונם בשנים האחרונות עמד על כ-14-16 יחידות דיור, סביר להניח שניתן יהיה לבנות במקום לא פחות מ-15 יחידות דיור לדונם.

חשוב לציין כי גודל השטח מאפשר לבנות מספר גדול של יחידות דיור מרווחות תוך שמירה על מרווח גדול בין הבניינים. ב'אקה נדל"ן' אמרו השבוע כי בכוונתם להקצות חלק נכבד מהקרקעות עבור מבני ציבור כגון גני ילדים, תלמודי תורה, בתי ספר, בתי כנסת, מקוואות ושטחים ירוקים נרחבים. מספר יחידות הדיור הכולל עשוי להגיע לכ-5,000 יחידות.

גורמים בעירייה מקווים כי הדירות יימכרו במחירים סבירים ומקובלים בענף הדיור החרדי ומציינים את העובדה ש'אקה נדל"ן' רכשה לעצמה שם כחברה אמינה ומקצועית שבנתה בשנים האחרונות אלפי יחידות דיור, בעיקר בירושלים.

עוד אומרים שם כי בהתאם למדיניות המוצהרת של שר האוצר האחראי גם על תיק התכנון, אין ספק שהמדינה תזרז את הליכי התכנון על מנת לתרום להורדת מחירי הדיור. ב'אקה נדל"ן' אומרים כי "ככל שהליכי התכנון והאישור יתקצרו, ניתן יהיה לענות במהרה על צרכי הדיור של הציבור הדתי-חרדי במחירים סבירים ושווים לכל נפש".

נזכיר כי מדובר בכ-5,000 יחידות דיור, כמות שעשויה לתרום תרומה מכרעת למצוקת הדיור. זהו פרויקט חסר תקדים בגודלו ועסקה כמוהו לא נחתמה בשנה האחרונה בישראל.

את 'אקה נדל"ן' ליוו בעסקה זאת צוות יועצים מהבכירים במשק. ביניהם יועצי נדל"ן, אדריכלים, בנקאים, שמאים ויועצים משפטים ממשרדי עורכי הדין המובילים בישראל ובראשן משרדי עורכי הדין 'עמית, פולק, מטלון'. את הכנסייה ייצג משרד עורכי הדין 'שומרון מולכו'. ניסיונות עבר לרכישת המתחם, נכשלו בשל העובדה שהרוכשים הפוטנציאליים התנהלו באופן לא מקצועי ולא השכילו לבנות אמון מול הכנסייה. הגורמים שייצגו את הכנסייה הביעו שביעות רצון מהמקצועיות ומערכת יחסי האמון שנבנו עם חברת 'אקה נדל"ן' ואנשיה.

איתנותה הפיננסית של 'אקה נדל"ן' שבנתה ובונה אלפי יחידות דיור, יחד עם רצונה של עיריית בית שמש לקדם את הליכי התכנון והאישור, עשויים לתרום לבנייתה המהירה של השכונה החדשה שתוסיף עשרות אלפי תושבים לעיר בית שמש המתפתחת.

ב'אקה נדל"ן' הרחיבו בשנים האחרונות את הפעילות והגדילו את שיתופי הפעולה עם גופים מובילים בענף הבנייה וביניהם 'אשטרום', 'מנרב אחזקות', 'קרסו נדל"ן', 'טעמן נדל"ן ובכוונתם להשלים בעתיד הקרוב שורה של עסקאות לרכישת קרקעות באזור ירושלים ובמרכז הארץ.

גורמים משפטיים המקורבים לעסקה אמרו כי זו בוצעה ללא כל רבב ועם השלמתה יועבר הנכס לשליטתה של חברת 'אקה נדל"ן'. לכתבנו נודע כי חברות בנייה גדולות ומובילות פנו ל'אקה נדל"ן' במטרה לבדוק אפשרויות של שיתופי פעולה. ב'אקה' סרבו להתייחס לנושא ואמרו כי "עדיין מוקדם מידי לדון בנושא".

אילוסטרציה: יעקב לדרמן – פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו