הרפורמה בביטוחי הבריאות נכנסה לתוקף: "מי שרוצה לבזבז את כספו רשאי"

"אין צורך לקנות עוד ועוד ביטוחים שנותנים בדיוק אותו דבר" אמרה מנהלת מחלקת ביטוח בריאות באוצר • הרפורמה מוזילה את עלויות הביטוח וצפויה להגביר את התחרות בשוק • עיקרי הרפורמה: פוליסה אחידה, אפשרות לרכוש בנפרד כיסויים ביטוחיים, וכיסוי מתעדכן לאורך שנים

משרד האוצר השיק היום את הרפורמה החדשה בביטוחי הבריאות הפרטיים בישראל.

הרפורמה צפויה להגביר את התחרות בשוק ביטוחי הבריאות ולהעצים את כוחו של הצרכן אל מול חברות הביטוח באמצעות הפיכת מוצרי הביטוח לפשוטים, ברורים וברי השוואה.

הרפורמה מוזילה את עלויות הביטוח בשיעורים ניכרים וכוללת ארבעה מהלכים מרכזיים: פוליסה אחידה לביטוח ניתוחים, טיפולים חלופיים, והתייעצות עם רופאים מומחים; מתן אפשרות לרכוש בנפרד כיסויים ביטוחיים; כיסוי מתעדכן לאורך שנים; ומחשבון להשוואת ביטוחי בריאות.

קרא עוד:
[postim]

ועדת הבריאות של הכנסת דרשה לבחון אפשרות להתערבות הכנסת בחקיקה בתחום, "200 אלף איש עומדים להיפגע" אמרה ח"כ קורן. ח"כים נוספים ציינו את האבסורד בכך שלטווח הקצר, אמנם, יורדו מחירי הביטוחים, אך החברות הורשו להעלותו בעתיד בשיעור של 20% על פי שיקול הדעת של החברות. באוצר הכחישו את הסוגיה ואמרו כי כל ייקור בפרמיה, גם אם הוא בשיעור אחוז אחד, מחייב את הסכמת המפקח על הביטוח במשרד האוצר.

למרות החסרונות והטענות השונות, הצדיקה מנהלת מחלקת ביטוח בריאות וסיעוד במשרד האוצר, שרונה פלדמן, את ההתערבות בתכני הכיסויים הביטוחיים ואמרה כי "אנשים לא רוכשים ביטוחי בריאות כתוצאה מהחלטות רציונליות; כשמדובר בבריאות קרובינו, אנחנו ממהרים לחתום בלי לדעת אם יהיה לכך כיסוי".

פלדמן אמרה כי מהיום, יידע הציבור שכשהוא קונה ביטוח יש מי שיגן עליו, ואין צורך לקנות עוד ועוד ביטוחים שנותנים בדיוק אותו דבר. למעלה מ-90% מהפוליסות דומות, והמבוטח לא יודע, כי נותנים שמות אחרים לאותם דברים. "משווקים היום חבילות שאינן תואמות את הצרכים הייחודיים של כל מבוטח, ואנחנו מחייבים אותן לפרק את הפוליסה. אנחנו נקבע מה יהי הכיסוי הניתוחי והוא יהיה אחיד, ללא החרגות של ספורט אתגרי או מחלות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו