גפני הציל את המפעל הבטחוני בגבול לבנון: תוקם קרן סיוע של 100 מיליון ש"ח

קרן סיוע למפעלים במצוקה שבשלב זה יש בה כבר כ-100 מיליון שקל יוצאת לדרך כבר היום בעקבות התערבותו של גפני לטובת מפעל 'שתולה' המייצר מוצרי מתכת גם לתעשיות הבטחוניות

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

הקרן למפעלים במצוקה יוצאת לדרך, כך הודיעו היום (ב') נציגי הממשלה, בדיון מיוחד שכינס יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני בעקבות המשבר אליו נקלע מפעל המתכת 'שתולה', שממוקם ליד הגבול עם לבנון בגליל העליון.

הודעת הממשלה באה בעקבות התערבותו של גפני לטובת המפעל, לאחר שבעליו פנו אליו ביום חמישי האחרון וביקשו את הסיוע של ועדת הכספים להצלת המפעל. גפני נעתר מיד לבקשה, כשם שעשה במקרים קודמים של מפעלים שנקלעו למשבר והעלה את הנושא לסדר יומה של ועדת הכספים.

בעקבות כך ולאחר שגפני יידע את כל גורמי הממשלה הרלוונטיים על דבר קיום ישיבת ועדת הכספים בנושא, מיהרו הנציגים של משרדי הכלכלה והאוצר להודיע, שההסכם להקמת הקרן למפעלים במצוקה סוכם ונחתם בין משרדי האוצר והכלכלה לבין התעשיינים וההסתדרות ועתה, הולך להתפרסם 'קול קורא' למפעלים לבקש סיוע מהקרן. גפני בירך על הודעת הממשלה וסיפר, כי ביום חמישי האחרון פנה אליו הבעלים של מפעל המתכת 'שתולה' ו"אמר לי דברים קשים מתוך כאב. הוא אמר לי בטלפון שהמפעל נקלע למשבר שלא באשמתו וכי לא עונים לו לטלפונים". "מדובר במפעל עוגן בפריפריה הרחוקה, במרחק של 100 מ' מהגבול עם לבנון".

גפני הוסיף, כי "אם ייסגר המפעל, 100 עובדים ילכו הביתה ולא יוכלו למצוא מקור תעסוקה חלופי, כי אין תעסוקה באזור הזה. אעשה הכל על-מנת שהמפעל לא ייסגר ואם הדבר יידרש אתערב ואגיע עם ועדת הכספים כולה למפעל עצמו, בדיוק כפי שעשיתי במקרה של מפעל פרי גליל בחצור הגלילית לפני כארבע שנים. אז התקשו באוצר ובמשרד הכלכלה למצוא דרך לסייע לפרי גליל אך התעקשותנו השתלמה וכיום אפילו מרחיבים את המפעל".

קרא עוד:
[postim]

מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, רן קיוויתי, אישר כי "המסמך להקמת הקרן למפעלים נחתם היום בבוקר והוא קובע כללים לקבלת סיוע. שני סוגי מסלולים: עם משקיע חיצוני וללא משקיע חיצוני. הקול הקורא יתפרסם בתוך כשבוע. מפעל 'שתולה' עומד בהוראות ה'קול קורא' באופן עקרוני ובעליו יכולים לגשת לקרן הזו. יש להם משקיע שמעוניין להכניס כסף גם הוא ועתה הם יכולים לפנות לבית המשפט שהחליט זה מכבר על הקפאת הליכים ולבקש ארכה לסיום התהליך להבראת המפעל".

יו"ר הוועדה גפני בירך על השגת ההסכם בין הממשלה, התעשיינים וההסתדרות, שאיפשר את הקמת הקרן למפעלים אך במקביל הודיע, כי ייבחן את אופן עבודתה של הקרן באופן כללי ובפרט לגבי מפעל 'שתולה'. "לא אתן למפעל להיסגר ואם הדבר יידרש ועדת הכספים תשוב ותתכנס לדון בנושא על-מנת למצוא כל דרך אפשרית לאפשר למפעל ולעובדים להמשיך בעבודתם".

100 מיליון שקל להצלת מפעלים

בימי השיא של המשבר הכלכלי העולמי, בשנת 2009, התקבל הסדר שקבע הפחתה זמנית בדמי ההבראה של העובדים, על מנת לסייע בהתמודדות עם השלכות המשבר שפקד את המשק. העובדים ויתרו על מחצית מדמי ההבראה על מנת להגדיל את החיסכון הלאומי ולשם הקמת קרן הסיוע למפעלים במצוקה. מאז, התנהלו דיונים במגוון דרגים, אך עד כה לא הושגה הסכמה על מנדט הקרן.

בחודשים האחרונים, ובעקבות פעילות משותפת ומאומצת של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, אשר יעמוד בראש הקרן, ובשיתוף עם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, התחדשה העבודה המקצועית בנושא והגיעו הצדדים להבנות.

הקרן שהצטברו בה עד כה קרוב ל-100 מיליון שקל ועתידה לכלול מאות מיליוני שקלים נוספים, צפויה לסייע למפעלים שנקלעו למצוקה אך בעזרת הסיוע יוכלו לשוב לפעילות עם כדאיות כלכלית באופן עצמאי. דרכי הפעולה של הקרן יתבססו על מינוף הידע והיכולות של גורמים פרטיים לשם גיבוש תכניות הבראה איכותיות וברות פוטנציאל צמיחה למפעלים אשר נקלעו למשבר. בין תנאי הזכאות להגשת הבקשה לקרן: ותק פעילות של למעלה מ-3 שנים, העסקה של לפחות 20 עובדים בעסק, ואי יכולת לקבל הלוואות מקרן ההלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים. מקורות הקרן יועמדו לרשות משקיע חיצוני או בהעדרו, עבור בעל העסק, ויהיו בכפוף לגבייה בפועל ולמקורות הקרן, לפי חוק ההתייעלות הכלכלית.

כאמור, בימים אלו הגורמים המקצועיים של הקרן בודקים מספר מפעלים הזקוקים לסיוע, ביניהם גם חברת תעשיות מתכת שתולה שבגליל המערבי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture