מוזס הזמין את חברי ו. הכספים לסיור במחסני מגורים

לדברי יו"ר סיעת יהדות התורה, הציבור החרדי לוקה בכפלים, לא זכאים למשכנתאות וגם לא זכאים בהחזר שכר דירה • מוזס הזמין את חברי הועדה "לסייר" במגורי החרדים בחניונים ובמחסנים

ועדת הכספים של הכנסת קיימה דיון בהצעה לסדר של מספר חברי כנסת בנושא עליית מחירי המשכנתאות. בין יוזמי הדיון יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס שזעק מעמקי ליבו על הבעיה הקשה של מצוקת הדיור במגזר החרדי.

"המגזר החרדי לוקה בכפלים. גם לא זכאים למשכנתאות וגם לא זכאים להחזר שכר דירה. ולמה? כי הם גרים במחסנים, בחניונים תת קרקעיים! לקחתי פעם את חברי ועדת הכלכלה לסיור קרוב לכאן, במרחק 300 מטר. אני מזמין גם אתכם, בואו! בואו ראו בעיניים את המצוקה!"

מוזס סיפר כי לפני 7 שנים הקים שדולה לנושא מצוקת הדיור. "באותה תקופה עת שימשתי יו"ר השדולה, הוזמנתי אל ראש הממשלה. הוא הודיע שהקים ועדה למציאת פתרונות וכינה אותה "סופר טנקר לדיור". אבל בינתיים, הגיע לכאן סטנלי פישר והכריז כי עיקר דאגתו ליציבות הבנקים וכי כל הוזלה במחירי הדיור תסכן את יציבות הכלכלה הישראלית".

"יש לנו כאן שתי ממשלות כלכליות" המשיך מוזס, "האחת בראשות שר האוצר המבקש להוזיל את מחירי הדירות, והשנייה בראשות הבנקים הדואגים רק לעצמם. הרי לא יתכן שכפי שדיווחה המשנה לנגידת בנק ישראל, על כל מיליון ש"ח משכנתא משלם האזרח תוספת של 230,000 ₪ רק בשל התייקרות המשכנתא בשנה האחרונה. רק מהלך דרסטי יחלץ אותנו מהמבוך הזה". חתם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו