ערב עיון מקצועי למוהלים מוסמכים התקיים באולם שע"י המועצה הדתית אשדוד

ערב עיון מקצועי אזורי (דרום) למוהלים מוסמכים נערך באולם שע"י המועצה הדתית אשדוד ואורגן על ידי מחלקת בריתות ברבנות הראשית לישראל, באולם המועצה הדתית • ערב העיון שהתקיים הינו חלק מתכנית העבודה, של מחלקת בריתות והסמכת מוהלים, בראשותו של הרב משה מורסיאנו מנהל מחלקת בריתות ברבנות הראשית, וצוות המחלקה,

את הערב המיוחד פתח הרב משה דגן מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל בדברי ברכה וציין את חשיבות התדמית הציבורית שיש ליצור בשירותי הדת בכלל ובתחום המילה בפרט וזאת האמצעות יחסי האנוש ורגישות המתבקשת בין המוהלים להורי הנימול ומקבלי השירות בכלל, במיוחד בעת הזו, בה אנו מתמודדים עם סקרי דעת קהל מוטים ומגמתיים.

עוד אמר, "אתם זכיתם להכניס את ילדי ישראל בבריתו של אברהם אבינו, שזאת מצווה שאדם יכול לעשות אותה רק פעם אחת בחיים ואתם אלו שנמצאים ברגע הכי משמעותי בחייו של יהודי. אנחנו גאים בכם שאתם אלו שמייצגים אותנו ואתם היד הארוכה של הרבנות."

"אין תחום רפואי בעולם שאחוזי הסיבוכים בו הוא כל כך נמוך", המשיך מנכ"ל הרבנות הרב משה דגן, "כאשר גם מה שמוגדר תחת המילה "סיבוך" – מדובר במקרים קלים מאוד של דימום יתר או קשירה מהודקת של התחבושת. אם מסתכלים על התמונה הכוללת בפרופורציה הנכונה, מבינים שמדובר בפרומיל של מקרי סיבוך. בניגוד לאווירה השלילית שגופים מסוימים מנסים ליצור."

"יש ערך מאוד חשוב בנראות, בשירות ובזמינות שהמוהל מעניק בזמן הברית ובמענה המקצועי שהמוהל מעניק לאחר הברית. בסקר שנערך ע"י הרבנות הראשית ושפורסם היום רואים בברור כי החוויה של ההורים והרושם שהם מקבלים מהמוהל המוסמך משפיעה מאוד על הרצון של עם ישראל בבחירת המוהל. כאשר יש מוהל לא מוסמך, אין עליו שום פיקוח ושום בקרה, יכול להיות שהם גורמים לבעיות רפואיות והלכתיות ולכן אנחנו שואפים שכל המוהלים יהיו מוסמכים ותחת פיקוח".

"יצאנו בכנסים אזוריים, תגברנו את הפיקוח על המוהלים, ואנחנו מבססים את המערכת כדי לתת מענה מלא לכל המוהלים מכל רחבי הארץ", סיים מנכ"ל הרבנות את דבריו שחוללו הדים בקרב המשתתפים.

דברי ברכה וברכת ברוכים הבאים השמיע המארח הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית שקידם את המוהלים ואת נציגות הרבנות הראשית וציין 'כי דבר בעיתו מה טוב' שאחד משלושת הדברים שלחמו היוונים נגד עם ישראל בשעתו זה היה מצוות 'ברית מילה' וכאן אתם מתאספים לחזק ולהתחזק, בדבריו נתן סקירה קצרה על פעילות השוטפת במחלקות השונות במועצה הדתית, וסיים בברכה לכל הבאים בברכת חנוכה שמח.

במהלך הערב ניתנו הרצאות מקצועיות ע"י רופאים ואנשי מקצוע מומחים בנושאים הקשורים בברית המילה כדלהלן: ד"ר משה וסטרייך – נציג משרד הבריאות בוועדה, בנושא אנטומיה של ברית המילה, ד"ר מיכאל בן אקון – נציג משרד הבריאות בוועדה, בנושא שאלות שעל המוהל לשאול את ההורים וקריאת מכתב שחרור ליולדת לפני הברית, הרב שלום סעדיה-  בנושא חשיבות לימוד ברית המילה עם יסודות איתנים ולא על חיקוי דמוי מקור (בובות) שיכול לבוא כערך מוסף בלבד. הרב משה מורסייאנו– בנושאים חשיבות ביצוע ביטוח אחריות מקצועית למוהלים והנחיות חדשות למוהל מלמד.

הרבנות הראשית רואה במועצות הדתיות שותפות לדרך ולהגשמת החזון לחזק את שירותי הדת ולקדש שם שמים. הירתמותה של המועצה הדתית שבניהולך עולה בקנה אחד עם השקפת עולמה של הרבנות הראשית לישראל הרואה במועצות הדתיות 'ידא אריכתא' של הרבנות הראשית בכל שירותי הדת, כשרות, נישואין, קבורה, טהרת הבית, עירובין ברית מילה ועוד. הרבנות הראשית מעודדת וממליצה לקיים את מצוות ברית המילה אך רק באמצעות מוהלים מוסמכים, וכפועל יוצא צפייתנו שמגמה זו תאומץ ע"י רבני העיר שליט"א והמועצה הדתית.

בסיום הערב ביקשו נציגי המוהלים להודות למנכ"ל הרבנות הרב משה דגן ולאכסניה יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, ולמחלקת בריתות על הכנסים המעשירים שנערכים במהלך כל השנה בכל חלקי הארץ, "ריענון המוהלים בנהלים ובהליכים הרפואיים שהרבנות הראשית עורכת, משאיר אותנו כל הזמן מעודכנים ומקדמים אותנו כל פעם מחדש. לאחר כל כנס אנחנו יוצאים מכאן עם הרבה ידע מעשי ופרקטי שבא לידי ביטוי כבר בברית הבאה".

המנכ"ל הרב משה דגן סיים את דבריו במילות סיכום, ואמר, במהלך ביקורי במועצה הדתית שבראשות הרב עובדיה דהן, התרשמתי מפעילותה הענפה של המועצה הדתית בכל תחומי שירותי הדת המלווים את האזרח היהודי בכל תחומי החיים מהלידה עד הפטירה. אין ספק כי פועלך וטביעת ידך ניכרים היטב בפעילות המועצה הדתית. בהזדמנות זו רציתי להודות על האכסניה המפוארת והרצון הטוב לסייע בכל דבר שבקדושה, אבקש לברך אותך בהמשך עשייה פורייה ובברכת יישר כח לך ולכל עובדי המועצה הדתית באשדוד.

בטרם צאתו, המנכ"ל הרב משה דגן שוחח עם הרה"ג ר' חיים קלמנוביץ חבר לשכת הרה"ר, רב שכונה רב מחלקת נישואין ורב מחלקת עירובין הארצית בנושא פתרונות לבעיות עירובין שהתגלו לאחרונה בישובים שונים ברחבי הארץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו