ראשי 'המכון המדעי טכנולוגי להלכה' ביקרו במעונו של האדמו"ר מראחמיסטריווקא

ראשי המכון הציגו בפני האדמו"ר את פעילותם, התייעצו עמו במספר נושאים הלכתיים ובסיום האציל עליהם האדמו"ר מברכותיו

בביקור ממושך רב רושם שערכו ראשי ורבני המכון המדעי טכנולוגי להלכה במעון קדשו של כ"ק מרן אדמו"ר מראחמיסטריווקא שליט"א, זכו לשמוע מפיו דברי עידוד והערכה נלהבים על פעולותיהם הכבירות לתורה ולתעודה בכל המישורים.

בראש משלחת הרבנים עמד הגאון רבי אברהם משה הלפרין שליט"א, רב דקהל חסידים ברמות ואב"ד בד"ץ אונגוואר.

חברי המשלחת הגישו לפני כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א את סדרת ספרי ההלכה הרבים, פרי עטו של ראש המכון הגאון הגדול רבי לוי יצחק הלפרין שליט"א. האדמו"ר שליט"א הביע את התפעלותו הרבה מסדרת הספרים הענפה, חובקי זרועות עולם, בכל מכלול הנושאים ההלכתיים המתעוררים בעקבות התפתחות ענפי המדע והטכנולוגיה המתקדמים, אשר כבר קנו את מקומם בשורה הראשונה בכותל המזרח של ספרות ההלכה והפסיקה התורנית האקטואלית, והם משמשים כספרי יסוד ואבני פינה לכל העוסקים בנושאים הלכתיים אלו.

כ"ק אדמו"ר שליט"א שמע בקורת רוח מרובה על היקף הפעילות העצומה הרוחשת בין כותלי המכון, המהווה כתובת מרכזית ותל תלפיות לכל הציבור היהודי ברחבי תבל, ועל ההתמודדות המתמדת והבלתי פוסקת עם כל אתגרי התקופה והשאלות החדישות העולות על הפרק דבר יום ביומו. האדמו"ר מראחמיסטריווקא שליט"א ציין כי גם הוא עצמו הפנה לא מכבר אל ראש המכון הגרל"י הלפרין שליט"א שאלה הלכתית בנוגע ללחץ הידראולי בעיבוד עורות הבתים לתפילין.

במהלך הביקור נמסרה לכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א סקירה תמציתית על הישגי המכון המדעי טכנולוגי להלכה ביובל השנים האחרונות, ועל תרומתו הכבירה לכלל ישראל בכל התחומים, במערכות הציבוריות, ברשות הרבים וברשות היחיד, בחיי הכלל ובחיי הפרט גם יחד, בהנחייתו של ראש המכון הגאון הגדול רבי לוי יצחק הלפרין שליט"א, אשר לאורך כל השנים עמד בקשר הלכתי הדוק עם כל גדולי פוסקי הדור האחרון, ובראשם עמוד ההוראה מרן הגרש"ז אויערבאך זצוק"ל, שסמכו ידיהם עליו כבר סמכא ייחודי בכל הנוגע לשאלות מדע וטכנולוגיה לאור ההלכה.

במפגש החשוב השתתף גם הגאון רבי שמחה בונם לייזרזון שליט"א, ראש ביהמ"ד "שולחן שלמה", אשר מתעסק שנים רבות בבירור מקחו וליבון משנתו ההלכתית של דודו זקנו מרן הגרש"ז אויערבאך זצוק"ל, והסביר בטוב טעם את דעתו של הגרש"ז אויערבאך בסוגיות הלכתיות אקטואליות שונות, כשבד בבד העלה את מסכת הקשרים הענפה של המכון ושל העומד בראשו עם מרן הגרש"ז במשך כל השנים. יחד עמם השתתף במפגש, לבקשת האדמו"ר, הגאון רבי משה יודא ברעטער שליט"א ראש הכוללים דרחמיסטריווקא.
לאורך כל השיחה חזר כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א והדגיש שוב ושוב את זכותם הגדולה של העוסקים בעבודת הקודש לזיכוי הרבים, וחיזק את ידיהם בחום רב, כשהוא מאציל עליהם מברכות קדשו להמשיך במלאכתם ביתר שאת וביתר עוז ולהוסיף עוד כהנה וכהנה לתועלת כלל ישראל.

המכון הטכנולוגי להלכה - ראחמסטריווקא 3

המכון הטכנולוגי להלכה - ראחמסטריווקא 2

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה עושה שם יוסי דייטש (בדלת) הגבאי של האדמו"ר מסלונים

קוראים לו שמואל דייטש ולא יוסף

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו