מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. צילום: Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות: נערכים למקרים של הוירוס הסיני 'קורונה' בישראל

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הודיע היום במסיבת עיתונאים כי ישראל נערכת לאפשרות שהנגיף הסיני קורונה יגיע לישראל, בר סימן טוב הדגיש כי כרגע לא ידוע על מקרה כזה בישראל, אבל "אולם זה עלול להתרחש בכל יום - ואנחנו ערוכים לכל תרחיש"

בעוד נגיף הקורונה מתפשט לעוד ועוד מדינות: במערכת הבריאות בישראל מעריכים כי במוקדם או במאוחר הוא יגיע גם לארץ. "אנו יוצאים מנקודת הנחה שמקרה קורונה יגיע בשלב כזה או אחר לישראל", אמר היום (שלישי) מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בשיחה עם עיתונאים. "אנחנו ערוכים לכל תרחיש", הוא הדגיש. לפי ההערכות, אלפי ישראלים עדיין שוהים בסין, ומשרד הבריאות פרסם איגרת בנושא שבה נכתב: "בישראל לא התגלה נגיף קורונה, אולם זה עלול להתרחש בכל יום".

המנכ"ל הוסיף: "כשזה יקרה אנחנו נבודד את אותו מטופל בבית או בבית החולים לפי מצבו הבריאותי ונתמודד עם זה. גם אם יהיו יותר מקרים, נתמודד". בר סימן טוב הבהיר כי "שום דבר לא אומר שזה רחוק מאיתנו ושאפשר להמשיך הלאה. אנחנו לא בלחץ, אבל אנחנו דרוכים מאוד".

מנ"כל משרד הבריאות ציין כי בימים הקרובים יקים משרד הבריאות עמדת מידע בשדה התעופה, שבה יוכל להיבדק כל נוסע שיחזור מסין. לדברי מנכ"ל המשרד, במקרה הצורך יועבר למשרד תקציב להתמודדות עם הנגיף: "אנחנו בקשרים טובים מאוד עם ארגוני הבריאות הבינלאומיים. המעבדות המרכזיות שלנו מוכנות ואנחנו מוכנים לזהות את הווירוס בטווח של שעות. אנחנו נערכים ומקווים שבסוף התחזיות הקשות לא יתממשו".

ישיבה מיוחדת של הצט"ם (צוות טיפול במגפות) בנושא תתקיים ביום חמישי הקרוב, ומלבדה תתכנס גם רשות האשפוז העליונה. שתי הוועדות יהיו פתוחות לסיקור תקשורתי. "אנחנו מעדכנים לפחות פעם ביום ואם צריך יותר", הוסיף בר סימן טוב.

מעבר לכך, חידד בר סימן טוב כי "לא נבודד רק בבתי חולים אלא גם בקהילה. אם הסימפטומים קלים אפשר להיות בבית בתנאי היגיינה". הוא הוסיף כי "לשמחתנו, האירוע הזה תופס אותנו בצניחה של השפעת, כך שנדע להתמודד עם זה. שוב, הכל תלוי בהיקפים, אבל כרגע זה לא נראה משהו שלא נוכל להתמודד איתו", הבהיר.

בר סימן טוב התייחס גם לנושא בדיקת החוזרים מסין בשדה התעופה, ואמר כי "אין המלצה כזו של ארגון הבריאות העולמי או של שדות תעופה אחרים. זה לא יעיל ויכול להזיק". הוא הסביר כי "אקמול יכול להעלים את הבעיה כך שלא נזהה אותה, ויש אנשים שלוקים במחלה בצורה א-סימפוטמטית – כלומר בלי סימפטומים של המחלה. יש גם תקופת דגירה של המחלה – בין יומיים ל-14 ימים". לדברי מנכ"ל משרד הבריאות, "אנחנו יכולים סתם למצוא אנשים עם חום ולבודד אותם בטעות. הכול יכול להשתנות, אבל ככל הנראה אין צורך לבצע את הפעולה הזאת".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו