צילום: מזכירות המדינה האמריקנית

טראמפ הציג את 'דיל המאה': "ירושלים תישאר בירת ישראל הלא מחולקת"

נשיא ארצות הברית הציג את תוכנית השלום: "היום ישראל נוקטת צעד גדול לכיוון השלום - נתניהו וגנץ הצטרפו ואמרו שישראל חותרת לשלום". על הפלסטינים "תהיה מדינה פלסטינית שבירתה היא מזרח ירושלים - כשהם יצאו ממעגל הטרור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציג הערב (שלישי) את "עסקת המאה".המתווה המדיני שלו להסדר בין ישראל לפלסטינים, ואמר כי "נשמור על רציפות טריטוריאלית של המדינה הפלסטינית כאשר יתנערו מטרור". כמו כן הודיע כי ירושלים תישאר הבירה הבלתי מחולקת של ישראל וזכה לתשואות רמות. עם זאת, לאחר מכן הכריז כי הבירה הפלסטינית תוקם במזרח העיר. הוא הגדיר פרק זמן של ארבע שנים שבו הפלסטינים יוכלו לקבל את התוכנית.

טראמפ שיבח את נתניהו ואמר כי, "ישראל נוקטת צעד גדול לעבר השלום. זה היה תהליך ארוך ומייגע עד שהגענו לרגע זה. ביום שבת הצגתי לרה"מ נתניהו את החזון שלי לשלום, וכן לעתיד טוב יותר לישראלים ופלסטינים. החזון הזה שונה לחלוטין מההצעות הקודמות בנושא. התכנית שלנו היא 80 עמודים והיא ההצעה המפורטת ביותר שהייתה אי פעם. בהצעה יש פתרונות טכניים מדויקים. החזון שלי מציג אפשרות מנצחת לשני הצדדים, שתי מדינות".

לדברי הנשיא, "נתניהו הודיע לי שהוא מוכן לאמץ את החזון כבסיס למו"מ ישיר. זאת הפעם הראשונה שישראל מאשרת לשחרר מפה קונספטואלית עם ויתורים שהיא מוכנה לעשות, זוהי התפתחות חסרת תקדים. תודה לראש הממשלה שהיה לו את האומץ לקחת את הצעד הזה קדימה". עוד הוסיף כי, "פגשתי את ראש הממשלה ואת בני גנץ שרוצה להיות ראש ממשלה בישראל. שני המנהיגים הצטרפו להביע תמיכה במאמץ מה שמוכיח שישראל רוצה שלום".

טראמפ פירט חלק מסעיפי התכנית ואמר כי, "נפעל לייצור רצף בשטחי המדינה. הדבר החשוב ביותר הוא שפתרון שתי המדינות לא יהווה סיכון ביטחוני למדינת ישראל. במסגרת התכנית, ירושלים תהיה בירתה המאוחדת של מדינת ישראל. בעת יישום העסקה, לא נרשה למצב להסלים לכדי הפצצות, פיגועים במועדונים וטרור בלתי פוסק. תהליך השלום מחייב פשרות, אך לא נבקש מישראל להתפשר על ביטחונה".

"ירושלים תמשיך להיות הבירה המאוחדת של ישראל. ארה"ב תכיר בריבונות הישראלית על השטח שימשיך להיות בשליטת ישראל", הבהיר טראמפ. "עשיתי רבות לישראל, העברתי את השגרירות האמריקנית לירושלים, הכרתי בגולן כשטח ישראל והרי הגיוני שעלי לעשות הרבה גם למען הפלסטינים, אחרת זה לא יהיה פייר. אני רוצה שהדיל הזה יהיה גדול עבור הפלסטינים, יש להם הזדמנות היסטורית להשיג מדינה עצמאית, שאף פעם לא הייתה להם".

טראמפ פירט עוד כי, "המתווה יאפשר בירה פלסטינית במזרח ירושלים – עם שגרירות אמריקנית". עוד הדגיש הנשיא: "אף פלסטיני או ישראלי לא יגורש מביתו. ישראל תעבוד עם מלך ירדן כדי להבטיח שהסטטוס קוו בהר הבית נשמר, וכל הצעדים ננקטים כדי לאפשר לכל מוסלמי להתפלל שם". לדבריו, "נעבוד גם כדי ליצור המשכיות טריטוריאלית בפלסטין, כאשר ימולאו התנאים להקמת מדינה כמפורט בתוכנית. לשם כך הפלסטינים יצטרכו ​לעמוד בסיום ההסתה נגד ישראל ועצירת התשלום למחבלים".

טראמפ הוסיף: "המפה תכפיל את הטריטוריה של המדינה הפלסטינית, וארצות הברית תשמח לפתוח גם שם שגרירות. נשקיע 50 מיליארד דולר במדינה הפלסטינית החדשה. החזון שלי מעניק לפלסטינים את הזמן הנדרש כדי להקים מדינה. כתבתי היום מכתב לאבו מאזן, הסברתי שהטריטוריה המוקצת למדינה החדשה שלו תישאר פתוחה ולא מפותחת במשך ארבע שנים". עוד הוסיף כי, "אם הם יעשו את זה – זה יעבוד. תגובה פלסטינית להזדמנות הזו תוכיח לעולם שהפלסטינים מוכנים להקים מדינה".

"בביקור הראשון שלי מחוץ לארה"ב ביקרתי בארץ הקודש. התפעלתי ממה שהמדינה הקטנה הזאת הצליחה לעשות. למרות הכל היא מרכז של מסחר וחדשנות. היא אור לעמים. ההיסטוריה שלנו שזורה עם שלה. הבטחנו לעם היהודי שלא נחזור שוב על הפרק החשוך ביותר של ההיסטוריה. במהלך הביקור שלי בישראל, פגשתי גם את הנשיא הפלשתיני עבאס בבית לחם. התעצבתי מגורלם של הפלשתינים,מגיע להם חיים יותר טובים, ולממש את הפוטנציאל הרב שלהם. הם כלואים באלימות, עוני ומנוצלים על ידי טרוריסטים שמשתמשים בהם כפיונים".

הנשיא האמריקאי סיפר לעיתונאים והמדינאים על החזון שלו: "הרבה מדינות ירצו להשתתף. יווצרו מיליון עבודות עבור הפלסטינים ושיעור העוני שלהם ירד. התל"ג שלהם יוכפל". עוד אמר על הפלסטינים: "הם יפסיקו להיות תלויים בעמותו צדקה וסיוע חוץ, הם יתמודדו בעצמם, כי הם אנשים מאוד מוכשרים. אנחנו מבקשים מן הפלסטינים להתמודד עם האתגר של קיום דו צדדי בשלום – זה אומר, התמודדות עם שחיתות, עצירת פעילות החמאס והג'יהאד, הפסקת ההסתה נגד ישראל ולעצור את הפיצוי הכספי לטרוריסטים".

הוא הודה לנציגים מהמדינות הערביות עומאן, בחריין ואיחוד האמירויות על הסיוע ועל כך ששלחו את השגרירים שלהן להשתתף בהצהרה, ואמר כי "השותפים של ארה"ב באיזור לא היו גדולים מעולם וכך ביחד נוכל להביא שחר חדש למזרח התיכון". לדבריו, "אין עסקה קשה יותר לעשות אבל אנחנו חייבים לקיימה – חייבים זאת לאנושות". עוד הוסיף ופנה ליו"ר הרשות הפלסטינית: "עבאס, אם תפנה לנתיב השלום, יהיו מדינות רבות שיעזרו לך"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יהי רצון שיבוא כבר המשיח…
גוי מחליט מה השטחים שלנו ומה לא ואנחנו שמחים….השם יעזור

אוי. אנחנו מקווים שמשיח יבוא במהרה וירושלים כולה תיבנה במהרה. כל מקומות העבודה זרה המסגדים והמינזרים יעקרו…

אצל אריאל שרון אמרו כעומק החקירה עומק הנסיגה. נקווה שאצל נתניהו לא ניסג ונוותר כעומק האשמות והתיקים.

זה כמו שאובמה עשה עיסקה עם אירן

חברה לא לדאוג הערבים יטרפדו הכול

אליך טראמפ האהוב!
אנחנו מאוד שמחים שאצה מנסה להתערב לנו ולנסות לעזור לנו. תודה
אבל, יש משהו שאתה עם בשכל הגוי שלך לא תוכל להבין!!!
עשיו שונא ליעקב.
הערבים אוהבים ורוצים להלחם.
הם לא צריכים, לא כלכלה ולא מדע. רק להרוג!!!!!!
על חרבך תחיה- גדולים ממני וממך אמרו את זה!!!
הערבים- לא. מעונינים בשלום.
הם רוצים מלחמה.
וחוץ מזה נשמע לי מאוד טפשי לבקש מהם "להכיר" בישראל! איך זה בדיוק יבטיח לנו ששום איזה מוימד לא יחליט להתפוצץ לנו בירושלים (ח'ו)??!!
הרי כבר ראית שאי אפשר לסמוך על ערבי!
ובקריצה-סבא שלי טוען שאם ערבי היה פעם אחת מתקין לו בבית ארון, יותר בחיים לא ירצה לעשות איתו שלום!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture