Nasser Ishtayeh/Flash90

הקורונה בצה"ל: לוחמים ייערכו לחודש ללא יציאות; חיילים עורפיים ישוחררו

כלל המשרתים במערך הלוחם, בבסיסי ההכשרה וביחידות הסגורות יגיעו לבסיסים ערוכים לשהות ממושכת, לתקופה של עד חודש ימים. הערכות מצב באשר להגעתם של חיילים עורפיים ועובדים לשירות. יושם דגש על הגעה של חיילים ועובדים ההכרחיים

דובר צה"ל מוסר כי בהתאם להערכת המצב המתמשכת בצה"ל ובהתאמה להנחיות משרד הבריאות ולהמלצותיו, ממשיך צה"ל בפעולות למניעת התפשטות נגיף הקורונה בקרב משרתיו. בעקבות כך הוחלט שכלל המשרתים במערך הלוחם, בבסיסי ההכשרה וביחידות הסגורות יגיעו לבסיסים ערוכים לשהות ממושכת, לתקופה של עד חודש ימים.

בנוסף, בהמשך להערכת המצב המתמשכת למניעת התפשטות נגיף הקורונה ולשמירה על רציפות תפקודית בצה״ל הנחה הערב ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, את מפקדי הזרועות, האגפים והפיקודים לקיים הערכות מצב באשר להגעתם של חיילים עורפיים ועובדים לשירות. יושם דגש על הגעה של חיילים ועובדים ההכרחיים לשימור המוכנות, הרציפות התפקודית והתהליכים המבצעיים בלבד, וזאת ממחר, יום ראשון.

פיקוד העורף ממשיך לסייע למשרד הבריאות הן לסקטור הרפואי והן בתחום ההסברה בבניית תוכניות הסברה. החל מיום ראשון (15.03.2020) ייפתח בבסיס פיקוד העורף ברמלה מרכז מידע של מד״א לנושא קורונה, על בסיס אנשי מילואים של יחידות הרפואה של הפיקוד.

כמו כן, השבוע צפויים להתקיים מפגשים של קצינים בפיקוד העורף עם ראשי רשויות ובעלי תפקידים ברשויות המקומיות כחלק מתהליך הסיוע להתמודדות הרשות עם טיפול ומניעת התפשטות נגיף הקורונה. בנוסף, יכונסו ועדות משק לשעת חירום לשם תכנון וחשיבה משותפים בין הרשויות המקומיות לבין משרדי הממשלה השונים. לשם כך, יגויסו קציני יחידות הקישור לרשויות המקומיות למספר מצומצם של ימי מילואים בשלב זה לצורך הכנה.

בתוך כך, צה"ל עדכן כי ישנם 4 חולים מאומתים בצה"ל. 2,706 משרתים ו-75 עובדי צה"ל נמצאים בבידוד, אשר מרביתם חזרו מחופשה פרטית בחו״ל וחלקם פגשו בחולים שאובחנו כנושאי הנגיף.

חולה מספר 136 בקורונה הוא משרת קבע בצה״ל אשר חזר מחו״ל. מבדיקה ראשונית עולה כי משרת הקבע שהה בבידוד בית עם חזרתו ארצה, בהלימה להנחיות משרד הבריאות, ולא הגיע ליחידתו. מצבו קל. עם החולה שהו בחו״ל מספר משרתים מהיחידה אשר אף הם נמצאים בבידוד מרגע חזרתם לארץ, על פי הנחיות משרד הבריאות.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו