Yontan Sindel/Flash90

הקורונה בעולם: מניין המתים עבר את ה-7,000; יותר מ-2,000 באיטליה

מניין המתים באיטליה זינק ב-349 מתים ביממה. עד כה מתו מהנגיף בארץ המגף 2,158 בני אדם ומעל 28 אלף נדבקו. ראש ממשלת בריטניה לאזרחים: "חדלו מקשר לא חיוני עם אחרים". האיחוד האירופי צפויה להגביל תנועה ברחבי היבשת

התפשטות הקורונה בעולם: מניין המתים ברחבי העולם מהנגיף עבר היום (שני) את רף ה-7,000, ומניין הנדבקים מתקרב ל-180 אלף. איטליה דיווחה על 349 מקרי מוות ביממה האחרונה מהנגיף. בסך הכול מתו עד כה 2,158 איש במדינה. מספר הנדבקים מתקרב ל-28 אלף עם 3,233 נדבקים חדשים ביממה האחרונה.

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברייסוס, אמר היום בתדרוך כי הקורונה מהווה את המשבר הרפואי העולמי של זמננו. "הימים, השבועות והחודשים שלפנינו יהיו לנו למבחן. יש לי מסר מאוד פשוט לכל המדינות בעולם: בדיקות בדיקות בדיקות", אמר.

האיחוד האירופי שוקל להטיל מגבלות על הכניסה לשטחו למשך 30 יום. נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, הציגה הערב תוכנית שבמסגרתה תיאסר כניסת זרים למדינות האיחוד למעט "נסיעות חיוניות". איסור הנסיעות לא יחול על אזרחי בריטניה. גם תושבי קבע, בני משפחה של אזרחים אירופאים וצוותים רפואיים יוכלו להיכנס לשטחי האיחוד.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הורה היום לאזרחים להפסיק מפגישות ומיצירת מגע לא חיוני זה עם זה, על מנת להאט את התפשטות המחלה, זאת לצד דיווחים בכלי התקשורת המקומיים אודות התפשטות מהירה של הנגיף ברחבי לונדון. "זה הזמן להפסיק תנועה לא חיונית וכן להימנע מיצירת קשרים ויוזמה של פגישות שלא לצורך", אמר ג'ונסון במסיבת עיתונאים שערך.

מוקדם יותר דווח כי מספר מקרי ההידבקות בבריטניה עלה ל-1,543. ג'ונסון אף פנה לציבור וביקש לעבוד מהבתים, ולא להגיע למסעדות וברים. "אם אתם שואלים למה אנחנו עושים את זה עכשיו, ולא מוקדם או מאוחר יותר – התשובה היא שעכשיו זה הכרחי. אנחנו רוצים להבטיח הגנה מקסימלית בזמן התפשטות המחלה", אמר.

באופן דומה, הודיעה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, על הצורך בהחלת צעדים דרסטיים למניעת התפשטות המחלה, ביניהם סגירת מקומות בילוי ובידור כולל ברים, גני חיות, תיאטראות, גני שעשועים ובריכות שחייה. עם זאת, ניסתה מרקל לשדר חזית רגועה והצהירה על שיתוף פעולה עם מדינות ה-G7 במטרה למזער את ההיבטים הכלכליים של התפשטות המחלה.

ספרד הודיעה כי תסגור את גבולותיה היבשתיים החל מהלילה בחצות (שעון מקומי), זאת כדי להאט את קצב התפשטות הנגיף לשטחה. הכניסה למדינה תתאפשר רק לספרדים, תושבי קבע, דיפלומטים, עובדים מעבר לגבול ואנשים עם נסיבות מוצדקות להיכנס לשטח המדינה. פורטוגל דיווחה הערב על מקרה מוות ראשון מקורונה. שרת הבריאות אמרה שהקורבן הוא גבר בן 80, מניין הנדבקים בנגיף במדינה עומד על 331 בני אדם.

בתוך כך, ניסוי בחיסון שמטרתו להגן מפני נגיף הקורונה יחל בארצות הברית – כך מסר גורם בממשל האמריקני לסוכנות הידיעות אי-פי. הבדיקה, אותה יממן המכון הלאומי לבריאות, תבוצע על 45 מתנדבים, צעירים ובריאים, להם יוזרק החומר המחסן שפותח על ידי המכון וחברת "מודרנה". הניסוי עצמו יתקיים במכון מחקר של חברת קייזר פרמננטה בסיאטל.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה עירייה מ****** האיטלקים הם שהחריבו לנו את בית המקדש והעירייה רושמת עומדים לצדכם על חומות עיר הקודש

קצת יותר פרטים על החיסון כמה זמן לוקח עד שנדע אם המתנדבים מחוסנים ללא תופעות לוואי וכמה זמן עוד עד שתהיה נגישה לציבור

איטליה סופגת את המכה של הרג עם ישראל בחורבן שני בתי המקדשים. לכן כך קורה להם.

רומי קורסת
נקווה שכלי המקדש ישארו בידים טובות

בדיוק כך רציתי להגיב הקדמת אותי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו