Shlomi Cohen/FLASH90

בנט מפרגן לליצמן וסימן טוב: "איני יכול לאחל לישראל יותר טובים מהם"

על רקע הדיווחים על חילוקי דעות ביניהם, שר הביטחון מפרסם הודעת פרגון חריגה: "תודה אינסופית לשר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. אתם חוד החנית במלחמה נגד הקורונה, ואנחנו גאים בכם ואסירי תודה לכם"

על רקע הדיווחים על חילוקי דעות בין צמרת משרד הבריאות לשר הביטחון נפתלי בנט, מפרסם הלילה השר הודעת פרגון חריגה: "תודה אינסופית לשר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ולכלל אנשי מערכת הבריאות", כתב בנט בטוויטר. לדבריו, "גם אם לעתים לא מסכימים עם כל דבר (וטוב שכך!), איני יכול לאחל למדינת ישראל יותר טובים מהם".

עוד הוסיף כי, "נכון, זה תפקידם, אבל ליצמן ובר סימן טוב (לצד רה״מ נתניהו), אנשי הלשכות שלהם, פרופ׳ איתמר גרוטו ופרופ׳ סיגל סדצקי עובדים 24/7 במסירות, בניתוק כמעט מוחלט ממשפחותיהם, בנחישות, תחת לחצים, צורך לקבל החלטות גדולות וקטנות שנוגעות בחיי אדם, והם עושים זאת למופת". לסיום כתב: "בהתאם גם רופאי ישראל, האחיות וכל אנשי הבריאות. אתם חוד החנית במלחמה נגד הקורונה, ואנחנו גאים בכם ואסירי תודה לכם".

צילום: תקשורת שר הביטחון

לפני כשבוע וחצי קיים בנט דיון היערכות לקראת מעבר אפשרי להתפשטות הנגיף בהיקף של מגיפה, שמשמעותה העברת מקל וניהול האירוע ע״י מערכת הביטחון. בדיון בראשות שר הביטחון השתתפו סגן שר הביטחון, מנכ״ל משרד הבריאות, מנכ״ל משרד הביטחון, סגן הרמטכ״ל, מפקד פיקוד העורף, נציגי המטה לביטחון לאומי (מל״ל), מתפ״ש, רשות המעברים היבשתיים ועוד.

"נגיף הקורונה הולך ומתרחב בישראל בימים האחרונים וזה מחייב את כולנו לקחת אחריות גם על אפשרות של פנדמיה (מגפה). במקרה של התפשטות הנגיף למצב של מגפה ובהכרזה על משבר לאומי, תיקח מערכת הביטחון את האחריות לניהול האירוע. מערכת הביטחון ערוכה באופן מלא לטיפול במצב של פנדמיה".

"חשוב להגיד שאנחנו עוד לא שם, ואנחנו מעריכים ומקווים גם לא להגיע לשם. אם כל אזרח במדינה יפעל לפי הנחיות משרד הבריאות, של שטיפת ידיים, של הימנעות ממגע אחד עם השני ושמירת הסדר הציבורי, אנחנו בהחלט נוכל לצלוח את המשבר. צריך לומר – משרד הבריאות מטפל במצב בצורה מצוינת, וככל שנצטרך אנחנו נסייע ונהיה ערוכים להעברת מקל", אמר בנט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו