Hadas Parush/Flash90

גנץ: "יש צורך לנקוט באמצעים חריגים – אסור לעשות זאת במחטף ובלי פיקוח"

יו"ר כחול לבן על האישור בממשלה לתקנות שיאפשרו שימוש באמצעים דיגיטליים למאבק אחרי חולי קורונה: "כחול לבן תעמוד על כך שוועדת החוץ והביטחון וועדות נוספות יוקמו כבר היום". ח"כ גבי אשכנזי: "מחטף - לא ראוי שכך יאושר שימוש באמצעי זה"

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ התייחס להחלטת הממשלה הלילה לאשר תקנות לשעת חירום, שיאפשרו בין היתר שימוש באמצעים דיגיטליים למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. "אנחנו נמצאים בתקופה חריגה שבה, לצערי, יש צורך לנקוט באמצעים חריגים על מנת להציל חיים. יחד עם זאת – אסור לעשות זאת במחטף ובלי פיקוח".

"כחול לבן תעמוד על כך שוועדת החוץ והביטחון כמו גם ועדה מיוחדת לנושא הקורונה, ועדת הכספים וועדות נוספות, יוקמו כבר היום בכדי לפקח על התהליכים ולאשר תקנות נדרשות לעת הזו. ועדת החוץ והביטחון חייבת לקבל לידיה את כל המידע אודות הליכי המעקב שאושרו עוד היום. ככה זה בדמוקרטיה. לא נאפשר למדינה להתנהל בלי כנסת מתפקדת בתקופת חירום", אמר גנץ.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון היוצאת ח"כ גבי אשכנזי תקף את החלטת הממשלה ואמר כי "ממשלה אישרה באישון לילה, במחטף, את תקנות שעת החירום, למרות שוועדת החוץ והביטחון החלה לדון בנושא אתמול – מבלי שניתנה האפשרות לקיים אותו באופן רציני ולהשלימו. לא ראוי שכך יאושר שימוש באמצעי זה. ללא פיקוח פרלמנטרי וציבורי. אני קורא לאפשר את הקמת ועדת חוץ וביטחון עוד היום על מנת לזמן דיון מיידי בנושא, ולהפעיל את הפיקוח המתחייב בחוק".

חברי הממשלה אישרו הלילה שתי תקנות חירום נפרדות לעניין מעקבים סלולריים – הראשונה מאפשרת למשטרה לקבל נתוני תקשורת סלולריים של אדם לצורך אכיפת הבידוד. התקנה השנייה נוגעת להפעלת השב"כ לצורך המאבק בקורונה. היא מאשרת לשירות לקבל מידע סלולרי כדי לבדוק בדיוק מה היה מסלולו של החולה ב-14 הימים שקדמו לאבחונו.

הממשלה אישרה את המהלך פה אחד בישיבה טלפונית, שבה השתתף גם נציג מטעם הייעוץ המשפטי. על רקע הביקורת, פרסם ראש השב"כ הודעה חריגה וכתב: "השימוש בנו חריג והרגישות ברורה – לא נעסוק באכיפה או בפיקוח על מבודדים". היועץ המשפטי לממשלה פרסם הודעה חריגה וכתב: "מטרת התקנות היא הצלת חיים בשעת חירום, פשוטו כמשמעו".

ועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים של ועדת החוץ והביטחון, שבראשה עמד ח"כ גבי אשכנזי, הייתה אמורה לאשר את התוכנית שעליה הכריז נתניהו במוצאי שבת, אך סיימה את דיוניה אתמול בשעה 16:00 מבלי שאישרה את המהלך. בשעה זו התפזרה הכנסת ה-22 ואיתה כל ועדות הכנסת. ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ה-23 צפויה לקום רק בעוד כמה ימים וייתכן שאף בעוד כמה שבועות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בהצהרה לתקשורת כי "הממשלה תאשר הלילה תקנות לשעת חירום שיאפשרו שימוש באמצעים דיגיטליים למלחמה בקורונה. האמצעים הללו יעזרו לנו מאוד לאתר את מיקום החולים ולעצור על ידי כך את התפשטות הנגיף. אנחנו דנו אתמול בממשלה במשך שש שעות בנושא הזה".

"אני וכל השרים ביקשנו להבטיח פיקוח קפדני על האמצעי הזה, כדי שלא יעשה בו שימוש לרעה. הייעוץ המשפטי נענה לבקשתנו, והערב אנחנו נאשר את השימוש בכלים דיגיטליים לפרק זמן מוגבל של 30 יום. ישראל היא דמוקרטיה, אנחנו חייבים לשמור על האיזון בין זכויות הפרט וצרכי הכלל ואנחנו עושים זאת", דברי נתניהו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוסף של דבילים בלתי רלוונטיים הכל"ב האלה

כחול לבן מה קרה התעוררתם???
אתם רואים שביבי מתפקד ומתנהל בצורה מדהימה ואתם מתפוצצים מקנאה???

האיש הולך ונהיה סנילי.
המציא מילה חדשה: "מחטף".
אין דבר כזה בעברית התקנית. יש מילה שנקראת " בחטף".
הוא יכול היה לומר שלא נעשה צעדים פזיזים או נמהרים. בורות.

חיליק, אתה צודק

קבוצה של שונאי בני ישראל מעדיפים את הבני דודים יותר מהאחים. פועלים ועוזרים לערבים ומוכנים להרוג יהודים אמיתים

מנסה להיות רלוונטי- תחזור לחור שלך

פוליטיקאי חריג
שנבחר ב(מ)חטף הפרקליטות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו