נתניהו: יאושרו תקנות לשעת חירום – אלו ההגבלות החדשות על הציבור • צפו

ראש הממשלה הודיע על ההנחיות החדשות מול נגיף הקורונה: "לא אכריז על הסגר כללי, נטיל סגר מקומי במקומות שבהם יש התפרצות". עוד הוסיף: "הממשלה תאשר הלילה תקנות חירום שיחילו שימוש באמצעים דיגיטליים למלחמה בקורונה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז היום (שני) על שורת צעדים חדשה להתמודדות עם התפשטות נגיף קורונה. כחלק מהצעדים, הממשלה תאשר הלילה תקנות לשעת חירום, שיאשר שימוש באמצעים דיגיטליים למלחמה בקורונה, כדי לאתר את מיקום החולים. הוא הדגיש כי ביקש להבטיח פיקוח קפדני על האמצעי הזה, והוא יוגבל לשימוש של 30 יום. בנוסף הכריז על צעדים כלכליים שיהיו בתוקף עד תום חג הפסח.

"המאבק שלנו בנגיף הקורונה נמשך כל הזמן. במדינות רבות בעולם יש עליה תלולה במספר החולים ויש גם עליה תלולה במספר המתים. ליבנו עם איטליה, עם ספרד, עם הקהילות היהודיות שם ועם כל מי שנפגע מהנגיף. אצלנו בישראל יש עליה מתונה יותר בתחלואה, ואנו עושים הכל כדי שהיא תישאר בשליטה. מדינת ישראל ממשיכה להקדים את רוב רובן של מדינות העולם בצעדים נחושים ואחראים ובשיתוף פעולה שלכם, אזרחי ישראל".

"הערב אני מודיע על שורה של צעדים נוספים שאנחנו נוקטים בצורה מושכלת, מחושבת ואחראית, כדי להאט את ההתפשטות של נגיף הקורונה בישראל. הצעד הראשון: הממשלה תאשר הלילה תקנות לשעת חירום שיאפשרו שימוש באמצעים דיגיטליים למלחמה בקורונה. האמצעים הללו יעזרו לנו מאוד לאתר את מיקום החולים ולעצור על ידי כך את התפשטות הנגיף. אנחנו דנו אתמול בממשלה במשך שש שעות בנושא הזה. אני וכל השרים ביקשנו להבטיח פיקוח קפדני על האמצעי הזה, כדי שלא יעשה בו שימוש לרעה. הייעוץ המשפטי נענה לבקשתנו, והערב אנחנו נאשר את השימוש בכלים דיגיטליים לפרק זמן מוגבל של 30 יום. ישראל היא דמוקרטיה, אנחנו חייבים לשמור על האיזון בין זכויות הפרט וצרכי הכלל ואנחנו עושים זאת".

"מעבר לאמצעים הדיגיטליים אני מודיע הערב על שלושה צעדים נוספים בתחום הכלכלה שיהיו תקפים עד תום חג הפסח. אני אומר מראש לפני שאתם חושבים שיש המשך, אנחנו איננו נועלים את האנשים בבתים – כלומר אני לא מכריז על הסגר כללי, אני מקווה מאוד שלא נגיע לזה. אנחנו כן נפעיל סגר מקומי במקומות של התפרצות המחלה כדי לשמור על בריאות הציבור".

"כרגע אני מכריז על שלושה דברים: 1. מעבר המגזר הציבורי למתכונת חירום. 2. מעבר המגזר הפרטי למתכונת מצומצמת. 3. השארת שירותים חיוניים במתכונת מלאה".

"ראשית, אנחנו מעבירים את המגזר הציבורי לעבודה במתכונת חירום. זו עבודה מצומצמת יותר ובמתכונת הזו יגיעו פחות עובדים למשרדי הממשלה. אי אפשר להעריך כמה זה יהיה בכל משרד ומשרד. זה משתנה, זה יכול להגיע עד 80 אחוז. אבל כל מנכ'"ל של משרד ממשלתי יודיע לעובדים במהלך ה-24 שעות הקרובות מי מהם יגיעו לעבודה, מי מהם יעבדו מהבית ומי ייצאו לחופשה, זה ייכנס לתוקף ביום רביעי בבוקר. העובדים שייצאו לחופשה ייצאו לחופשת פסח מוקדמת על חשבון ימי החופשה השנתיים. ההנחיה הזו כוללת גם את השלטון המקומי".

"שנית, אנחנו מעבירים את המגזר הפרטי למתכונת מצומצמת. העסקים והחברות נדרשים לצמצם את מספר העובדים שנמצאים במקומות העבודה ב-70 אחוז. אני מביא את ההחלטה הזו לממשלה עוד הערב. אפשר לעשות את הצמצום הזה בעבודה – במשמרות, בעבודה מהבית או בשיטות אחרות. אני מראש אומר – יהיו התאמות מסויימת בהתאם לתעשיות ספציפיות והן יקבעו על ידי אנשי משרד הבריאות ומשרד האוצר במשותף. הגישה הזאת שלנו איננה מופנית לעסקים של 10 עובדים ומטה שיכולים לפעול כרגיל בתנאי שישמרו על כלל ההפרדה של 2 המטר".

"אני מזכיר לכם את הכלל היסודי הזה – לא מתקהלים יותר מ-10 אנשים בחדר, שומרים על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם. זה המפתח לכל. זה נכון לגבי כל מקום. תשמרו על ההפרדה הזו. זה נכון גם בתורים. אני רואה תורים בסופרים, לטייק-אווי, זה בסדר גמור, אבל תשמרו על הכלל של שני המטר. תרימו יד, תפגשו יד של אדם שני ואל תגעו בה, אז אתם תדעו שזה המרחק של 2 המטר. אני יודע שזו תקופה לא קלה, הרבה אנשים יהיו בבית ולא בעבודה, הרבה אנשים חוששים, הרבה אנשים דואגים שאולי לא יהיה להם מספיק כסף. אנחנו קשובים לכם ולכן אנחנו מעמידים הערב רשת ביטחון כלכלית לכל אזרחי ישראל. שר האוצר תכף יציג זאת".

"אנחנו משאירים שירותים חיוניים במתכונת מלאה. שירותים אלה כוללים קודם כל סופרים ומרכולים. אני בכוונה אומר זאת משום שאין בעיה של מזון, גם לא לחג, אז אין סיבה לרוץ להתנפל על הסופרים ולהתנפל על המדפים. אין שום סיבה. יש מספיק מזון בישראל וכך גם ימשיך להיות. השירותים החיוניים כוללים גם את מערכת הבריאות, בתי המרקחת, שירותי הביטחון, משטרה, אבטחה, בנקאות, כספומטים, מוסדות הרווחה ועוד שירותים חיוניים שמפורטים באתר משרד האוצר".

"הנה מה שאמרתי בסיכום: הסקטור הציבורי מתכווץ, הסקטור הפרטי מתכווץ, והשירותים החיוניים ממשיכים כפי שהם. ביחס לתחבורה הציבורית – בשלב זה התחבורה הציבורית נמשכת, גם הרכבות וגם האוטובוסים. אבל יש שינויים ואני מבקש מכם לעקוב אחר השינויים והעדכונים הללו באתר של משרד התחבורה".

"כמו כן, אנחנו מתגברים את הצוותים הרפואיים שלנו שעומדים בקו הראשון כולל במעבדות שלנו. אמש שוחחתי עם פרופ' אלה מנדלסון במעבדה המרכזית שלנו לנגיפים במשרד הבריאות שסגניתה נדבקה. אני רוצה לשלוח מכאן איחולי החלמה לה, לכל החולים בצוותים הרפואיים ובכלל לכל אזרחי ישראל. אני בטוח שעושים הכל כדי להביא להחלמתם".

"בימים האלה אני יכול להגיד לכם אזרחי ישראל, אנחנו לא יכולים להתחבק וגם לא יכולים ללחוץ ידיים, אבל אנחנו אוהבים זה את זה ואנחנו דואגים זה לזה. אני מכיר את העם שלנו ואני מכיר את הכוחות העצומים שטמונים בו. התרגשתי מאוד, עד עומק ליבי, לשמוע על מתנדבים שמביאים סלי מזון ומצרכים עד דלת הבית, לראות חתונות מצומצמות שבהן מלווים את החתן והכלה בשירה יפה מהמרפסות, והתרגשתי לראות נערים ונערות שמתנדבים להיות שמרטפים של ילדים שהם לא בהכרח מכירים. זו ערבות הדדית במיטבה. השותפות האיתנה בין הממשלה והאזרחים והאחווה העמוקה בתוכנו היא מקור כביר של כוח ורוח במאבק במגפת הקורונה. יחד נעמוד, ויחד בעזרת השם ננצח במאבק הזה, גם אם זה ייקח זמן", דברי ראש הממשלה.

התוכנית הכלכלית המלאה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי אתה פשוט מלךךךךךךךךך##!!!!

אני קורא למערכת JDN לפנות למשרד האוצר שינחו את חברת חשמל לבטל את חיובי צריכת השיא ולא מתוך התחשבות אלא שבאמת אין צריכת שיא בתקופת המשבר.
הרי חלק גדול מהעסקים אינו פועל .
תודה

ראש הממשלה ביבי לא "בני"

ראש הממשלה ביבי ורק ביבי

השם יאריך ימיך בטוב ושנותיך
בנעימים ביבי

תגידו לי את האמת
בני גנץ יכול להיות ראש ממשלה?

בני לך תקנה סיגר קובני משובך
ותביא שמפניה ורודה ותבוא לביבי תגיד לו חג שמח סליחה

אדון שמוליק יש רק מלך אחד לבירה והוא בורא עולם.
ביבי הוא קליפה שעומדת להמחק מהעולם!.
וחבל שאנשים טועים אחרי השחקנות שלו שהרי הוא פוליטיקאי מדופלם וגם עכשיו הוא משחק פןליטיקה.

אני קורא למערכת JDN לפנות למשרד האוצר להורות לחברת החשמל לבטל את צריכת השיא בתקופה זו ולא מתוך התחשבות אלא שבאמת אין צריכת שיא בתקופת המשבר.

כל הכבוד נתניהו אתה גאון????????

כל הכבוד נתניהו אתה גאון????????

אני לא מבין איך גנץ יכל להיות רה"מ הבא זה פשוט קלון לכל אחד מעם ישראל וממדינות ישראל!!!!!!!!!! אבל מה שכן אני יכול לומר שאין עליך ביבי איזה ותרנות???? הרי היית צריך למשול עלינו לבד???????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture