מחלקת פגים בשערי צדק, אילוסטרציה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שערי צדק: עובדת בבית החולים הדביקה בקורונה פג בן חודשיים במצב קשה

פג בבית החולים שערי צדק אובחן כנשא קורונה, לאחר שאחת מהעובדות שהתגלתה כחיובית לנגיף מהדבקה בקהילה, ביצעה בשבוע שעבר משמרת ביחידת הפגים של בית החולים. הפג שנדבק נולד קשה, במשקל נמוך מאוד, ועם סיבוכים קשים

פג בן חודשיים נדבק בנגיף הקורונה בבית החולים שערי צדק בירושלים. הפג, שנולד במצב קשה במשקל נמוך מאוד וסבל מסיבוכים קשים עקב לידה מוקדמת, אובחן כנשא בעקבות חקירה שבוצעה בבית החולים, זאת לאחר שהתברר כי עובדת סיעוד במרכז הרפואי נדבקה בנגיף.

מבית החולים שערי צדק נמסר כי "עובדת במרכז הרפואי שערי צדק שהתגלתה כחיובית ככל הנראה בעקבות הדבקה בקהילה ביצעה בשבוע שעבר מספר משמרות מצומצם בבית החולים מתוכן משמרת אחת ביחידת הפגים. בעקבות החקירה שבוצעה, עלה כי אחד הפגים ביחידה שנולד במצב קשה במשקל נמוך מאוד וסיבוכים קשים בשל פגות מוקדמת, אובחן גם הוא כנשא. בהתאם לכך ועל מנת למנוע כל אפשרות של מגע הוכנסו מספר אנשי צוות והורים לבידוד".

בתוך כך עדכנו בבית החולים כי "מטופל עם מחלת רקע קשה מאוד התקבל במיון שערי צדק בחדר בידוד בשל חשד לקורונה. בעקבות תוצאה שלילית שהתקבלה, המטופל הוצא מחדר הבידוד והועבר להמשך טיפול במחלקה פנימית. עם זאת בדיקה חוזרת התקבלה כחיובית והמטופל הועבר מיידית למחלקת הכתר לאחר ששהה שעתיים בלבד במחלקה".

"חקירה אפדימיולוגית שבוצעה מצאה כי המטופל נחשף רק בחדר בו אושפז למספר אנשי צוות בודדים שהיו עם מסיכות כירורגיות, 2 מטופלים ומספר בני משפחה וכולם הונחו להיכנס לבידוד. לא נחשפו עוד מטופלים או אנשי צוות". עוד נמסר כי "בשערי צדק מדגישים כי ננקטים כל האמצעים למיגון הצוותים ושמירה על בטיחות המטופלים בצורה המחמירה ביותר".

הבוקר דיווח בהמרכז הרפואי וולפסון כי נכון לבוקר הזה מאושפזים בביה"ח 14 חולי קורונה- 8 חולים במצב קל, חולה אחד במצב בינוני, 4 חולים במצב קשה וחולה במצב אנוש. חלק מהחולים מקבלים כעת טיפול מיוחד של תרופת חמלה אשר הוטסה ישירות לביה"ח אתמול בערב. בהם גם הגבר בן ה-45 שבינתיים חל שיפור קל במצבו. חולה קשה נוספת, קשישה בת 91, מונשמת ומצבה אנוש.

באשר לאנשי הצוות אומרים בבית החולים: 5 אנשי צוות בביה"ח נמצאו חיוביים לקורונה, בהם 2 אחיות ו-3 אנשי צוות תומך רפואה. סה"כ אנשי צוות בבידוד ביתי- 167 נכון לבוקר הזה, בעקבות חזרה מחו"ל או חשיפה לחולה מאומת. ביניהם- 44 רופאים/ות, 10 סטאז'רים, 57 אחים/ות, 56 תומכי רפואה.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי נכון לשעה 8:00 היום (ראשון) עומד מניין החולים מקורונה בישראל על 945, עלייה של 112 חולים מאז אתמול ב-11:00 בבוקר. על פי נתוני משרד הבריאות, 20 מהחולים מאושפזים במצב קשה, עוד 24 במצב בינוני והיתר קל. עד כה החלימו מהמחלה 37 איש. הלילה הובא למנוחות ניצול השואה אריה אבן, בן 88 במותו, הנפטר הראשון מקורונה בישראל

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ה ישמור

משיח!!!!!!!!!!

הכותרת שלכם ממש לא יפה כאילו היא הדביקה אותו בכוונה

אולי אפשר לשנות את הכותרת ל"פג נדבק מאחות"????
לפי הכתוב נשמע כאילו היא הדביקה אותו בכוונה.
להזכירכם, האחיות עובדות במסירות נפש תחת איום הקורונה!!!

איזה חוצפה עד שהוא נולד אז עכשיו בוא הוא סובל מסכן שלי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו