Wisam Hashlamoun/Flash90.

נלחמים בקורונה: רה"מ הפלסטיני הכריז על 14 ימי עוצר בשטחי הרשות

החל מהשעה 22:00 הערב יוטל עוצר כללי ברשות. זאת לאחר ש-57 פלסטינים ביו"ש נדבקו עד עתה בנגיף הקורונה. ראש הממשלה הפלסטיני אמר כי "כל האזרחים חייבים להישאר בבית", אך הבהיר כי היציאה מותרת לבית מרקחת, למכולת ולטיפולים רפואיים דחופים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המלחמה בקורונה ברשות הפלסטינית: החל מהשעה 22:00 בערב על פלסטינים בגדה המערבית להישאר בבתיהם לפחות ב-14 הימים הקרובים, זאת כחלק מהמלחמה בהתפשטות הנגיף באזור. ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, אמר בהודעה שמסר בשידור חי בטלוויזיה הפלסטינית: "כל האזרחים חייבים להישאר בבית". אשתייה הוסיף כי הצוותים הרפואיים, עובדי בתי מרקחת, עובדי מרכולים ועובדים במאפיות פטורים מהעוצר.

עוד אמר ראש הממשלה הפלסטיני כי התנועה בין המחוזות אסורה פרט למקרים רפואיים דחופים. כמו כן, על כל השבים מחו"ל לשהות בבידוד ביתי למשך 14 יום. מנגנוני הביטחון יתפרסו בערים ובכפרים כדי לשמור על הסדר ועל אכיפת ההנחיות.

מניין חולי הקורונה ברשות עומד כעת על 57 בני אדם. ביממה האחרונה התגלו ארבעה חולים חדשים באזור רמאללה. מושל בית לחם ברשות הפלסטינית הטיל הבוקר עוצר מלא על העיירה בית סאחור שבה מתגוררים שלושה חולים שהיו אמורים להיות בבידוד, אך הפרו את התנאים.

בתוך כך, עיריית ביתר עילית פרסמה היום אזהרה חמורה לתושבים עקב התפשטות נגיף הקורונה באזור. בהודעה נכתב כי הצבא הורה על סגירה מוחלטת של הכפר חוסאן. "הנחיות הצבא קובעות כי אין להיכנס בשום אופן אל שטחי הכפר בימים כתיקונם, ובפרט בימים אלו. כוחות צבא מבצעים חסימה בכניסה אל הכפר וחל איסור חמור על תושבי ביתר להיכנס לתחומי הכפר", נמסר.

הבוקר דיווחנו כי שני חולים בווירוס הקורונה נכנסו לרצועת עזה ביום חמישי במעבר רפיח לאחר שחזרו מפקיסטן. בעקבות כך, התכנסה מסיבת עיתונאים של משרד הבריאות, שבה נמסר כי השניים שוהים בבידוד רפואי בבית חולים שדה ברפיח מאז חמישי.

יוסף אבו א-ריש, מסר הלילה במסיבת עיתונאים כי השניים, בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, חזרו ביום חמישי לעזה מפקיסטן. עוד ציין כי עם כניסתם של השניים לרצועה הם נכנסו לבידוד בבית-חולים שדה במעבר רפיח. לכן, הסביר, לא אובחנו מקרים נוספים של קורונה בתוך הרצועה.

עוד נמסר במסיבת העיתונאים, כי מעתה ועד להודעה חדשה ייסגרו כל המסעדות, בתי הקפה ואולמות האירועים ברצועה. גם תפילות ימי השישי במסגדים מושעות. לפי הדיווחים של משרד הבריאות העזתי, כ-2,100 תושבים שחזרו מחוץ לרצועה נמצאים בבידוד, 1,271 מתוכם שוהים במרכזי בידוד ברחבי הרצועה. 637 תושבים סיימו את תקופת הבידוד.

הרצועה מאוכלסת בצפיפות קשה, ותושביה מונים כשני מיליון איש. גם הרשויות בה מודעות לסיכון שבהתפרצות הנגיף באזור כה צפוף שסובל גם מבעיות של תברואה, ולמרות העובדה שעד אתמול לא היו כלל מקרים ידועים של קורונה בשטחם, כבר לפני שבועיים החליטו ברצועה על סגירת בתי הספר ואסרו על פתיחת שווקים ציבוריים ואולמות אירועים.

בנוסף, משלחת של ארגון הבריאות העולמי הגיעה לרצועה דרך מעבר ארז כדי לבחון את התקדמות הקמת מתקני הבידוד החדשים שנבנים בימים אלה, ושיכילו 1,000 חדרי בידוד. בשבועות האחרונים העביר הארגון מאות ערכות לגילוי נגיף הקורונה, וייתכן שגם היום הם נכנסו לרצועה עם ערכות בדיקה נוספות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

משיח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

כמובן הערבים השקרנים מפרסמים נתונים כוזבים התחלואה שם גבוהה פי כמה לא להעסיק מחבלים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture