Olivier Fitoussi/Flash90

למעלה ממיליון מובטלים בישראל: שיעור דורשי האבטלה הגיע ל-24.1%

שירות התעסוקה פרסם נתונים על פיהם ישנם 1,004,316 מובטלים בישראל. מדובר בכרבע מהמועסקים במשק, כשרובם הגדול הוצאו לחופשה ללא תשלום באופן כפוי. 843,945 בני אדם נרשמו בשירות התעסוקה בחודש האחרון ברקע משבר הקורונה

מספר המובטלים והעובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום בישראל חצה את המיליון, כך עדכן הבוקר (רביעי) התעסוקה. בחודש מארס כולו נרשמו בשירות התעסוקה 843,945 בני אדם, 89.7% מהם הם עובדים שהוצאו לחל"ת בעקבות משבר הקורונה. 6.4% מהנרשמים הם עובדים שפוטרו. מה שמעמיד את שיעור האבטלה היום על 24.1%. עלייה חלה גם בקצב ההרשמה.

בסך הכל ישנם 1,004,316 דורשי עבודה. מדובר בכרבע מהמועסקים במשק, כשרובם הגדול הוצאו לחופשה ללא תשלום באופן כפוי. נתון מדאיג נוסף הוא העלייה בקצב ההרשמה: אתמול נרשמו 35,668 דורשי עבודה – כ-49% יותר מאשר ביום שני (23,978) וביום ראשון (23,946). זהו הנתון הגבוה ביותר מאז יום חמישי האחרון (42,860).

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, אמר כי "לצערנו, התחזיות שלנו התגשמו – הגענו למיליון דורשי עבודה עוד במרס. אנו שוקדים על יצירת התנאים לכך שהחודש הבא יוכל להיפתח באבטלה נמוכה יותר, עם חזרה הדרגתית של המשק לשגרה עד כמה שניתן ולפי ההנחיות. גם בחודש האחרון, על אף הקשיים הרבים, ביצענו השמות לאלפי עובדים שנפלטו משוק העבודה ובמיוחד למעסיקים שצריכים דווקא עכשיו עובדים. אנו ערוכים ודרוכים לתת מענה לציבור עם מסלולי הסיוע המפורטים במסגרת תוכנית החירום אותה גיבשנו".

"עד כה", מוסיף גראור, "התמקדנו בדברינו באוכלוסיית השכירים. אם רבע מהמועסקים במשק אינם עובדים – ברור שגם לפחות מרבע מכלל העצמאים נמצאים במצב דומה ואולי אף חמור יותר. הערכת שירות התעסוקה היא שישנם לפחות 125 אלף עצמאים שכבר נפגעו מהמשבר באופן משמעותי".

"אני מברך על תוכנית הסיוע הממשלתית למשק – ומבקש עם זאת להדגיש כי פיצויים ומענקים אינם המטרה, אלא, לוודא שאותם עצמאים ועסקים יוכלו לעמוד בעצמם שוב על רגליים איתנות – כך שמעסיקים יוכלו לשוב ולהעסיק את שכיריהם. לשם הגעה ליעדים אלה, תידרש השקעה בהכשרות מקצועיות לא רק במסלולים שהצגנו לשכירים כי אם גם לעצמאים שניזוקו קשות מהמשבר ויצטרכו קרש קפיצה בחזרה למעגל העבודה", דברי מנכ"ל שירות התעסוקה.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו