David Cohen/Flash90

ספירת החולים נעשית בשיטה פוגענית כלפי הציבור החרדי / אורי מקלב

הח"כ מיהדות התורה בטור תקיף בעיתון החילוני על האכיפה הבררנית: "רובו המוחלט של הציבור החרדי שומר את הנחיות משרד הבריאות וזאת למרות כל הנכתב, אך בציבור הכללי ישנם אחוזים גבוהים יותר של מפרי החוק והנחיות הממשלה ושם לא נעשה דבר"

לדאבוני מי שאינו חש מהו סגר אמיתי אינו יכול להבין את המשמעות של המילה הזו, לצד בתי הכנסת הסגורים על מנעול ובריח התמונות מרחבי הארץ מעכירות, שם כולם מסתובבים בצורה חופשית ורק המתגוררים בשכונות החרדיות בהסגר. בשטח המציאות שונה בתכלית מהנתונים שהרשויות השונות מעדכנות, רוב החלטות הממשלה אינם מבוצעות על ידי משטרת ישראל וכל שוטר הופך לשריף המקומי, הסטיגמה שנוצרת על הציבור החרדי כמפיצי המחלה גוררת את ההתנהגות קשוחה של השוטרים ברחובות, היום יותר מתמיד ניתן להבין ולהזדהות עם מחאת עולי אתיופיה כנגד המשטרה לפני כשנה, ניתן לראות במרחב של כמאה מטרים בסמוך לבית כמה וכמה חיילים עומדים בנשקים שלופים, – במחסומים בוקה ומבולקה, עובדים חיוניים לא יכולים להגיע למקום עבודתם תוך איומים בקנס גבוהה, כביכול דמם מותר – אין ציבור אחר במדינה שהיו מתנהלים כלפיו בצורה זו.

אין משמעות רבה לסגר, המרחב הציבורי אינו מדבק, ספירת החולים נעשית בשיטה לא נכונה ופוגענית כלפי הציבור החרדי, בשכונת רמת שלמה הירושלמית נכון לכתיבת שורות אלו ישנם מאה ושלושים חולים, אך כולם מעשרים משפחות בלבד, בשכונת תל ציון, פרבר ירושלמי אין בו בית מרקחת או סניף בנק, ישנם שלושים חולים כולם מארבעה משפחות, לכן מטילים סגר על כל השכונה?, שיטת הספירה חייבת להשתנות ולהיספר על פי בתי אב, המרחב הציבורי אינו מדבק אלא צפיפות האוכלוסין וחיי הקהילה עלולים לדבק.

נראה כי ההחלטות שניתנו על ההסגר היו ללא כל קריטריונים ברורים ושקופים לציבור וגם מה שכן פורסם מתברר כי ישנם שכונות וערים נוספות שלא נכללו בהסגר, כביכול שימנו את קווי הגבול ואח"כ בנו את הקריטריונים אנו מבקשים נתונים ולא מקבלים. מערכת הבריאות מהלכת אימים, כל אחד חושש מוועדת החקירה ועושים סגר איפה שישנם יותר חולים על נייר מבלי כל ניתוח של הנתונים, לצערנו לוקח שבועות עד שמוצאים את החולים מהביתים, הדבר הראשון עוד לפני הסגר הוא טיפול בחולים וזה לא נעשה.

כציבור הרואה חשיבות עליונה בתורת ישראל ומאמין בבורא העולם קשה להבין מדוע הפגנה מותר לערוך ותפילה במנין אסורה, אנו רואים בערך היהודי ערך גבוהה יותר מהערך הדמוקרטי, – רובו המוחלט של הציבור החרדי שומר את הנחיות משרד הבריאות וזאת למרות כל הנכתב, אך בציבור הכללי ישנם אחוזים גבוהים יותר של מפרי החוק והנחיות הממשלה ושם לא נעשה דבר. ההרגשה היא כי הציבור החרדי נפל כקורבן בסגר הזה, הסגר אינו נותן מענה למלחמה בקורונה, הציבור אינו יוצא מהבית ללא מטרה חיונית וכל זמן שאין בדיקות בצורה מסיבית זהו כשל שאין כמוהו, סוגרים את האנשים בהסגר במקום להגיע ולפנות את החולים?

הטור פורסם הבוקר בעיתון 'מעריב'

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
20 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אמת לאמיתו.
אנטישמיות של ממש.
חזק וברוך על האמת שחיבת להאמר..

דברים נכונים, אבל אין טעם לפרסם טור בעיתון, כי כל הציבור יודע את זה.

אבל אולי תשלח שאילת הבהרה ישירות למיסטר ליצמן???

או לחילופין תבהיר את הדברים למי ששומר אותך חזק חזק בבלוק שלו???

דברים נכונים, אבל אין טעם לפרסם טור בעיתון, כי כל הציבור יודע את זה.

אבל אולי תשלח שאילת הבהרה ישירות למיסטר ליצמן???

או לחילופין תבהיר את הדברים למי ששומר אותך חזק חזק בבלוק שלו???

נכון וצודק אורי מקלב כחרדי שגר בעיר חילונית הנני להעיד שאין אכיפה ב100 מטר כלל .זו אכיפה בררנית בלבד

הבעיה שאצלינו הכל בהצתה מאוחרת.ולא נזהרים מספיק

באמת בבני ברק צריך הסגר

קדימה… טלפון לליצמן והעיניין מסודר. לא ?
או שאני מפספס משהו ?!

לגבי הטענה לגבי מנינים, ברור לכל א. שהפגנה אם בכלל זה 1 לחודש. ב. בתפילה המציאות היא שלא שומרים על ההנחיות וקשה לשמור על ההנחיות. בשבוע שהיה מותר תפילה במרחב, הציבור הסתובב בתפילה בפחות מ2 מטר והביאו ילדים גם כן…….

המשטרה פורצת לבית משפחת דיקמן.
שיבואו לאשקלון יראו חבורות של יותר מ 10 אתיופים נאספים גם בסגר מוחלט. חבורת לובשי החולצות הכחולות הנקראים השומר הצעיר עני ראו בשבת הגדול מסתובבים קבוצה לפחות המונה 8 אנשים צמודים זה לזה באין מפריע ואני גר סמוך לקניון לב אשקלון כאשר פיקוד העורף עומד שם.
לסיכום שיעמידו מצלמות בשכונות הללו וירדפו אחר ריחות על האש וירוו נחת מהחילונים שלא אוכפים אותם כאחיהים בגטאות.
עם זאת צריך עדיין ליזהר גם מבריאות הציבור וחילול ה'. וכמובן דין שווה לכולם

הרווח יהיה כולו שלנו. נדבק פחות. נהיה בריאים יותר. נהיה בבתים ולא נסתובב בין החילונים. נזכה להיות בריאים ושלמים. עינינו ולבנו טהורים וכך נקבל פני משיח במהרה בימינו. זה רק לטובתינו. וכך תמיד היה בכל הדורות. כשהתערבבנו עם האומות הם אלה שהזכירו לנו את מקומינו. הוי אומר נשארנו עם הנבחר. כן! אנחנו החרדים לדבר השם!!

בוקר טוב אליהו
ברוכים הבאים למדינה האנטישמית בעולם

הרב מקלב היקר!
חבל שנזכרת לצעוק עכשיו דברים שחלקם גם כן אינם נכונים.
ההיית צועק כשבני ברק וירושלים היו מלאות אנשים ברחובות נראה לי זה היה קצת יותר נכון ומועיל.

אבל מה אתה מציע כמו שאומרים "למעיישה" ?
זה נכון שאם סופרים לפי משפחות זה יהיה יותר הוגן . השאלה מה אתה מציע הרב מקלב כדי שילדים או מבוגרים ממשפחות שנדבקו לא יצאו להדביק את שכיניהם בבניין , במכולת , או במניינים אם זה יותר . וכמו כן למה תח"צ מותר עד 20 איש וכנ"ל וועדת הכנסת ?

אמת לאמיתה חזקקקק וברוך טובב שיש משהו ועומד ומסביר ??

הרב אורי מקלב, לך עם הבקשה "לספור את הנדבקים, גם לפי משפחות" עד הסוף, איך שאנחנו מכירים אותך, אתה עוד תצליח.
בהצלחה, ובשורות טובות

אני גר בעיר חילונית. אין אכיפה הכל קשקוש. אבל לנסוע לירושלים להביא לאדם זקן ובודד אוכל לא נתנו לי

איפה ליצמן??.. בושה

צריך לעכל את המציאות שיש אחוזי הדבקה גבוהים באזורים חרדיים גם ממשפחה למשפחה ודוקא בגלל המצב הזה שאנחנו גרים בצפיפות צריך יותר להיזהר וגם להזהר מפנינו יותר ולא להיות נחיתיים

מקלב היקר בדרך כלל אתה איש אמת חבל שאתה נגרר אחרי האספסוף הרדוד של המגזר החרדי ובמקום להוקיע אותם אתה תומך בהם כשאתה מדבר על רדיפה ואנטישמיות , כי בכך אתה גורם שהרבה אנשים ימשיכו לזלזל בהוראות משרד הבריאות!!! בשביל מה אתה עושה זאת הרי הציבור הזה גם לא נשמע לרבנים ואיך סיכוי שיצביעו לך חבל מאוד!!!

אין שום אנטישמיות !!! זה שקר ! המספרים והעובדות מראים שהציבור החרדי נגוע פי 12 !!! מכלל האוכלוסיה וזה בגלל מזלזלים!!! וממשיכים לזלזל בגלל החכי"ם שלנו שמדברים בטיפשות על אנטישמיות!!!

אני גם חושב שבגלל שאנחנו יותר בצפיפות ויש יותר סיכון צריכים להיזהר יותר.
ותפסיק להיסחף אחרי הקיצוניים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו