Abed Rahim Khatib/Flash90

בתגובה להסתת הקורונה: בוטלה העברת חצי מיליארד ש"ח לפלסטינים

בסוף השבוע האחרון הפלסטינים שיגרו מכתב תלונה למועצת הביטחון ובו האשימו את חיילי צה״ל בפגיעה במאבק בקורונה בשטחי הרש״פ. השגריר דנון: "ההנהגה הפלסטינית תצטרך לבחור בין רטוריקה של הסתה לבין קבלת סיוע מישראל"

זעם רב בישראל על ההסתה הנמשכת של בכירי הרשות הפלשתינית בנוגע למשבר הקורונה. מאז פרץ משבר הקורונה, מתאם פעולות הממשלה ביו"ש סייע לפלשתינים בדרכים רבות. בין היתר, ישראל העבירה ציוד רפואי, דגימות לזיהוי הנגיף, הדרכות והכשרות רפואיות לצוותי הצלה ורפואה, סיוע ברכש ציוד מיגון וציוד סטרילי, ועוד. ואולם ראשי הרש"פ הגיבו בסדרת השמצות לפיהן ישראל מונעת מהם סיוע, וכי חיילי צה"ל אף מפיצים את הקורונה בקרב האוכלוסייה.

ב'ישראל היום' דווח כי על אף המילים החריפות, שקלו במערכת הביטחון להרחיב את הסיוע לפלסטינים ולמעשה להציל אותם מקריסה כלכלית. ישראל תכננה להעביר סכום של חצי מיליארד ש"ח לרשות הפלשתינית, בנימוק שמטרתו לסייע לה להיאבק בקורונה. גורמים במערכת הביטחון מאשרים כי אכן עלתה הצעה להעניק לפלסטינים את ההלוואה, ואולם היא ירדה מהפרק.

בסוף השבוע האחרון הפלסטינים שיגרו מכתב תלונה למועצת הביטחון ובו האשימו שוב את חיילי צה״ל בפגיעה במאבק בקורונה בשטחי הרש״פ. לטענתם השקרית, החיילים השליכו פסולת רפואית בתוך הכפרים הפלסטינים על מנת לזרוע פחד ופאניקה בקרב התושבים.

ברשימת השקרים האנטישמיים טענו עוד כי ישראל מכריחה עובדים פלסטינים לחזור לשטחי הרשות דרך מנהרות שפכים ולא דרך מעברי הגבול ששם מתקיימות בדיקות לאבחון נגיף הקורונה. במקביל, הפלסטינים יקיימו השבוע כינוס דיגיטלי יחד עם נציגי אונר״א על מנת להמשיך ולהפיץ האשמות נגד ישראל. 

יצוין שבחודש האחרון מועצת הביטחון ומזכ״ל האו״ם פרסמו הצהרות רשמיות לפיהן השיתוף פעולה בין ישראל לפלסטינים בעת הנוכחית הוא מבורך. לצד זאת, ניקולאי מלדנוב, שליח המזכ״ל למזרח התיכון, פועל בשבועות האחרונים על מנת לתאם את מעבר הסיוע ההומניטרי לשטחי הרש״פ ועזה ואף נועד עם הנשיא ריבלין בנושא. 

בתגובה, ישראל יוצאת למתקפת דיפלומטית נגד הפלסטינים. בשישי האחרון העביר שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, מכתב תגובה לחברות המועצה ובו טען כי ״הפלסטינים בוחרים בפוליטיזציה של מגיפת הקורונה כדי לקדם את האג׳נדה שלהם. על הרש״פ להחליט האם דרך ההסתה חשובה משיתוף הפעולה עם ישראל שנועד להציל חיים״.

במקביל, דנון מקיים שיחות עם מקביליו ומציג בפניהם את מאמצי הסיוע הישראליים לרבות העברת ציוד מגן וקיום הדרכות רפואיות. בצל המאמץ הדיפלומטי הישראלי, תתכנס מועצת הביטחון בחמישי הקרוב לדיון בנושא המזרח התיכון, לראשונה באופן וירטואלי, ובו דנון צפוי להבהיר בנאומו לפלסטינים כי אם ימשיכו בהסתה, יישאו בתוצאות. 

דנון הוסיף כי "בזמן שמדינות העולם מגלות סולידריות ומאוחדות במאבק באיום הגלובלי, הרש״פ כמנהגה בוחרת בקידום טרור מדיני. הכפשות נגד חיילי צה״ל הן בגדר קו אדום ולא ניתן לזה לעבור ללא תגובה. ההנהגה הפלסטינית תצטרך לבחור בין רטוריקה של הסתה לבין קבלת סיוע מישראל. לא נאפשר את שניהם וכך גם אבהיר לחברות מועצת הביטחון".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון, פרסם לאחרונה הצהרה חריפה נגד הטענות השקריות של הרשות הפלסטינית: "מזה מספר שבועות מובילה היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים מאמץ לסיוע לזירה הפלסטינית להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה באזור. לצערנו הרב, בשבועות האחרונים אנו עדים ונחשפים לשלל טענות חסרות שחר מצד בכירים ברשות הפלסטינית, עד כדי דברי בלע והכפשה כנגד צה"ל, מערכת הביטחון, מדינת ישראל והציבור בישראל".

"אמירות כגון "החיילים מנסים להפיץ וירוסים על שמשות המכוניות והדבר נובע מחינוך גזעני וחינוך לשנאה; אלו אנשים שמייחלים למותו של האחר" ועוד האשמות פרועות וגזעניות נגד ישראל והעם היהודי תוך טענה שקרית שאנו אחראיים להתפשטות המגיפה ואף מפריעים למאמצים הפלסטיניים לבלימתה".

"אמירות מבישות אלו משוללות כל יסוד ובסיס וסותרות באופן מוחלט את המציאות ואת ההירתמות והנכונות הישראלית לסייע, ככל הניתן, במאמצים האזוריים לבלימת התפשטות המגיפה בישראל ובזירה הפלסטינית. אנו רואים התבטאויות אלו והאשמות אלו כחציית קו אדום, ופגיעה במאמצים הכבירים שנעשים בישראל למען האתגר המשותף והמשבר שפוקד את האזור כולו. אני קורא להנהגה הפלסטינית לחזור בה מההצהרות חסרות השחר – ומתריע כי עלולות להיות לכך השלכות על תחומים שונים".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ושר האוצר משה כחלון, נועדו בשבוע שעבר עם השליח המיוחד של האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב. אל פגישתם הצטרף מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון וראש המטה של יחידת התיאום של האו"ם יהונתן לינקולן. בפגישתם הציגו מלדנוב ואבו רוקון את תמונת המצב באשר להתפשטות הקורונה בגדה ובעזה ואת מפת שיתופי הפעולה בין מדינת ישראל והרשות הפלסטינית במאבק במגיפה.

מלדנוב הציג לנשיא ולשר, המוביל את תיאום הפעילות המשותפת מול הפלסטינים בנושא, את התוכנית אותה מוביל האו"ם למניעת משבר הומניטארי על רקע המגיפה ודן עמו, עם השר והאלוף על הכלים הנדרשים למימושה. במהלך הפגישה הדגיש הנשיא כי "שיתוף פעולה אינו אפשרות, הוא חובתנו הבסיסית על מנת שנוכל להבטיח את שלומם של אזרחנו כולם. המגיפה מוכיחה שוב ושוב כי אינה יודעת גבולות וכי רק באמצעות שיח משותף ושילוב משאבים נצליח להיאבק בה."

שר האוצר, משה כחלון אמר לאחר פגישתם כי: "מצב הקורונה בגדה מדאיג את כולנו ועלול להוביל למשבר הומניטארי. הקורונה לא מפרידה בין עמים ואזורים גאוגרפיים, התמוטטות בריאותית של הרשות הפלסטינית תשפיע קשות גם על ישראל, האינטרס שלנו הוא לסייע לרשות במציאות מורכבת זו".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף במיל אבו רוקון אמר במהלך הפגישה: ״כארגון ביטחוני-לאומי יש לנו משימה משמעותית לסייע למניעת התפשטות נגיף הקורונה ביהודה ושומרון, אך לא פחות חשוב מכך, יש לנו חובה לאומית ומוסרית לסייע ככל שביכולתנו לאזרחי המדינה – מתוך תחושת שליחות ומחויבות לעם. מדינת ישראל באמצעות היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים תוסיף לפעול ולסייע למאבק נגד התפרצות נגיף הקורונה בשטחים הפלסטינים. זאת באמצעות הגשת סיוע, תיאום וקיום שיח ושיתוף פעולה מיטבי למול מערכת הבריאות הפלסטינית והקהילה הבינלאומית."

בתוך כך, הועברו בתיאום מפקדת התיאום והקישור עזה והמנהל האזרחי ביהודה ושומרון למערכות הבריאות הפלסטיניות אלפי ערכות בדיקה לזיהוי הנגיף, כמו גם אלפי ערכות מיגון לשימוש הצוותים הרפואיים וכן חומרי חיטוי שונים. במקביל, תיאם מתאם הפעולות בשטחים הדרכות רבות לצוותים רפואיים שונים – הכוללים רופאים, אחיות, אנשי מעבדה ועוד – שהועברו על ידי רופאים ישראלים למקביליהם הפלסטינים. כל זאת לצד תיאום מעברן של עשרות משאיות שסיפקו ציוד רפואי, תרופות וחומרי חיטוי, אשר נתרמו על ידי ארגונים בינלאומיים שונים.

מרגע התפרצות הנגיף בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית ועד לרגע זה – לא נסגרו מעברי הסחורות מישראל לשטחים. מעבר כרם שלום שבדרום רצועת עזה פועל כשגרה, כך גם שורה של מעברי סחורות שפועלים לאורך כל שטחי יהודה ושומרון – מג'נין שבצפון ועד לחברון שבדרום. בנוסף, מאות חולים פלסטינים נכנסים מדי יום מרצועת עזה ומשטחי יהודה ושומרון לקבלת טיפולים רפואיים מצילי חיים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כשיש הסתה שקרית נגד יראי השם שלמים בכל המעלות אז זה ממש לא חידוש שיש הסתה נגד המדינה וחייליה! מידה כנגד מידה!

מגיעה לנו , אני אומר את זה בלב שלם.
מיכוון שאנו מרחמים על האכזרים!

דווקא מזכיר את האמירות שהחרדים מפיצים את הקורונה

מדה כנגד מדה, החילונים מאשימים את החרדים שמפיצים את הקורונה, כעת הפלסטינים מאשימים את החילונים.

זה סופה של מדינת רשע שמתעוללת בחרדים ומשמיצה אותם, ומעלילה עליהם עלילות דם, כאילו החרדים מפיצים את הקורונה. (בו בזמן שהם עצמם הביאו את הקורונה מחו"ל והם אשמים לכל המצב!!!)
גם עלייך יעבור כוס התרעלה
ה' יעזו שכולם ישובו בתשובה שלימה
ונזכה לגאולה הקרובה במהרה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו