צילום: משה שי / פלאש 90.

גם ייפתחו מיום ראשון: משרד האוצר הגיע לסיכום עם מעונות היום הפרטיים

לפי הסכמות שהושגו בין נציגי הממשלה לארגונים המפעילים את מעונות היום, בכל מעון יוכלו להיות 51 ילדים ועד 17 ילדים בכל כיתה, אך בחלק מהמעונות יש מחסור בכוח אדם‏. הושגה הסכמה: האוצר יקצה 250 מיליון שקל לפעילות הצהרונים

משרד האוצר הגיע הלילה (חמישי) להבנות עם נציגי מעונות היום הפרטיים, וגם הם ייפתחו מיום ראשון הקרוב. מוקדם יותר הערב, משרד הבריאות אישר את המתווה של משרד העבודה והרווחה להחזרת מעונות היום המפוקחים לפעילות ביום ראשון הקרוב. עם זאת, לא כל המעונות צפויים להיפתח בשבוע הבא, בגלל מחסור בכוח אדם. נוסף על כך, הושגה הסכמה על הפעלת הצהרונים בגנים ובתי הספר.

ממשרד האוצר נמסר כי "סוכם: גם מעונות היום הפרטיים יפתחו החל מיום ראשון ה-10.5.20. בתום שיח ממושך הגיע הלילה (ה') משרד האוצר להבנות עם נציגי מעונות היום הפרטיים. ההבנות מאפשרות את חזרתם של המעונות הפרטיים לפעילות החל מיום ראשון הקרוב. הבנות אלה מצטרפות להבנות שהושגו 24 שעות קודם לכן עם נציגי מעונות היום המפוקחים ומאפשרות את הפעלת המעונות הפרטיים בהתאם להנחיות הבריאות שנקבעו, תוך שמירה על שלומם של אנשי הצוות והילדים".

כאמור, משרד החינוך ומשרד האוצר הגיעו לסיכום על הפעלת הצהרונים בגני הילדים ובתי הספר: משרד האוצר והמשרד לשוויון חברתי סיכמו על העמדת מסגרת תקציב ייעודית בסך 250 מיליוני שקלים לרשויות המקומיות לטובת הפעלת מסגרות לילדי הגנים והגיל הרך.

התקציב יאפשר מתן מענה בימים שבהם אין פעילות בגני הילדים נוכח ההפעלה לסירוגין כחלק ממתווה החזרה לשגרה, כך שמאות אלפי הורים יוכלו לחזור לעבודה. כמו כן יאפשר התקציב הסבת מבנים לטובת מתן מענה לילדי הגיל הרך. ההפעלה תהיה על פי קבוצות הפעילות בגנים, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. הצהרונים יחלו לפעול מתחילת השבוע ככל הנראה, והם יוכלו לקלוט כ-70% מהילדים. פרטי התכנית יפורסמו בהקדם.

על פי מתווה החזרת מעונות היום לפעילות, רק 17 ילדים יוכלו להגיע לגן הילדים, וכל השאר יאלצו להישאר בבית. המשרד לשוויון חברתי יעניק לרשויות המקומיות תקציבים להפעלת מסגרות חלופיות לילדים שלא יגיעו לגנים. המסגרות יפעלו בהתאם למודל שתפתח הרשות המקומית. הרשות המקומית תספק את החללים (מרכזי צעירים, מרכזים קהילתיים וכד'), את כוח האדם (אינו חייב להיות מסגל ההוראה) ואת התכנים והפעילויות לטובת המסגרת.

המשרד לשוויון חברתי יתקצב את הרשויות המקומיות שיגישו בקשה בכ- 250 מליון ש"ח בסך הכל. התקציב יועבר לכל מעון לפי יום עבודה. מודל התקצוב יפעל כך שככל שהרשות תפתח יותר מסגרות, כך תקבל יותר תקציב. במסגרות החלופיות יפעלו קבוצות של עד 17 ילדים (תוך שימור ההרכב של גני הילדים). המסגרות יופעלו על ידי צוות קבוע ותקבע הקפדה על תנאי היגיינה.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל: "אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר משה כחלון על הקצאת המשאבים למסגרות החלופיות בשיתוף הרשויות המקומיות. המשרד לשוויון חברתי יסייע לרשויות המקומיות בתקצוב התוכנית, ויחד נדאג לפתרון בעבור הזוגות הצעירים שכבר חזרו לשגרה".

משרד הבריאות אישר את המתווה לפתיחת מעונות היום והמשפחתונים

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו