צילום: פלאש 90

מכון שמייעץ למשרד הבריאות: "אין מנוס מהגבלות רחבות בכל הארץ"

מאז הסרת ההגבלות – מקור ההידבקות של שליש מהחולים לא ידוע • תחזיות שהוצגו במשרד הבריאות: תוך 5 ימים - 1,000 חולים ביום • מנכ"לי קופות החולים דרשו: 1,000 מיטות לאשפוז ביתי לקראת החורף • פרופ׳ סדצקי: "עשינו טעויות - מקווה שלא איבדנו שליטה"

מכון גרטנר שנמצא בצוות המייעץ למשרד הבריאות המליץ היום (רביעי) לממשלה לחזור להגבלות תנועה בכל הארץ, אם רוצים להימנע מהטלת הסגר כללי נוסף – כך דווח ב'כאן חדשות'. כמו כן, מנתונים שמציגים את היקפי התחלואה בישראל, עולה שמאז הסרת ההגבלות מקור ההידבקות של שליש מהחולים אינו ידוע. מדובר במקומות ציבוריים: התקהלויות, בתי כנסת ואירועים חברתיים.

ב'חדשות 13' דווח כי דאגה שוררת הערב במערכת הבריאות בעקבות תחזיות שהוצגו, לפיהן תוך חמישה ימים בלבד, מניין הנדבקים בקורונה היומי יעלה ל-1,000. כעת, אומנם, ישנם 5,500 חולים פעילים, כך שלפי הסטטיסטיקה מספר החולים הקשים צפוי לעלות ל-250. אולם, זינוק במספר הנדבקים משמעותו כמובן גם קפיצה במניין החולים שבמצב קשה.

הפרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה הערב בראיון ל'חדשות 13' כי "היינו בסגר שעבד מצוין, ולפניו היינו בסיכול ממוקד של אנשים שהגיעו מחו"ל. ידענו למצוא אותם ועשינו להם קטיעת שרשרת הדבקות". לדבריה, "אני מקווה שלא איבדנו שליטה, אבל במידה מסוימת כן כיוון שהמחלה חזרה". לטענתה, פתחית המשק הייתה גדולה ומהירה, וכן "היה ניסיון אמיתי לבנות תו סגול שיעבוד. צריכים ללמוד איך לחיות בצל הקורונה".

במשרד הבריאות, סיפרה, דואגים מעלייה חדה במניין המונשמים, עד לכדי מצב שבו לא יוכלו לשלוט על המצב. "אנחנו רוצים לשטח את העקומה. 'תרחיש ייחוס' מבחינתנו הוא לא התרחיש שבהכרח יקרה, אלא זה מה שאנחנו רוצים להתכונן אליו". היא הוסיפה כי "יש סקטורים שבהם הצלחנו ויש סקטורים שבהם יש לנו מה להשתפר – כמו למשל במערכת החינוך. רצינו שהילדים יחזרו בקפסולות, רצינו שהילדים יחזרו במרחקים של 2 מטרים ושילמדו בכיתות קטנות – אבל זה לר קרה. זה נכשל".

ב'כאן חדשות' דווח כי מנכ"לי ארבע קופות החולים דרשו ממשרד הבריאות שיאפשר להם להקים בית חולים ביתי ומערך של אשפוזי בית לקראת החורף. הם דורשים 1,000 מיטות בית כדי למנוע את העומס הצפוי על בתי החולים בחורף הקרוב. הם טענו בנוסף כי 30 אלף בדיקות ביום זה לא מספיק, ודורשים להעלות את מספר הבדיקות. את הדברים הם העלו בפגישה עם מנכ"ל המשרד החדש חזי לוי.

מנכ"ל מ' הבריאות: "לא חושב שנדרש סגר, צפוי לנו זמן רב בצל הקורונה"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו