צילום: פלאש 90

מנכ"ל מ' הבריאות: "לא חושב שנדרש סגר, צפוי לנו זמן רב בצל הקורונה"

פרופ' חזי לוי אמר כי אין צורך בשלב זה בסגר נוסף, והבהיר, "הדבר בידנו". לדבריו, "יש יותר חולים צעירים מאשר בעבר, והם מפוזרים ביותר מ-50 יישובים - מה שמלמד על התפשטות קהילתית רחבה". המנכ"ל החדש קרא לכל מי שלא חש בטוב ללכת להיבדק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מנכ"ל משרד הבריאות החדש חזי לוי, קיים הערב (ראשון) תדרוך ראשון בנושא מגפת הקורונה מאז כניסתו לתפקיד בשבוע שעבר. לוי אמר כי למרות העלייה בתחלואה הוא לא מאמין שהצעד הנדרש הוא סגר מחדש. "גם הממשלה לא מדברת על סגר", אמר לוי. "אבל הדבר הזה בידינו. אנחנו חיים עם המחלה, ויכולים לפעול במשנה זהירות. אף אחד מאיתנו לא רוצה לחזור לסגר".

לוי הזהיר כי העלייה החדשה בתחלואה בנגיף הקורונה מופיעה באופן מפוזר בכ-50 יישובים, מה שמעלה חשש להתפשטות קהילתית רחבה. לדבריו, קצב הגידול במספר החולים והנשאים המאומתים עבר בימים האחרונים את ה-2%. הוא סיפר כי כרגע מתבצעות בממוצע כ-15 אלף בדיקות ביממה, וכי בסופי השבוע מספר הבדיקות יורד ואחוז החיוביים הולך ועולה.

המנכ"ל אמר כי "מדיניות מיגור התחלואה והורדת מספר החולים החדשים מכילה מספר דברים. הדבר הראשון – הסברה. היא חשובה מאוד לאוכלוסייה, ואנחנו משתדלים לעשות את זה ככל שניתן. הדבר השני – מסכה, שמירת מרחק והיגיינה. אין תחליף לזה. כמובן גם הגברת האכיפה. הדבר החשוב הבא הוא ביצוע בדיקות על פי מדיניות מקצועית ברורה וקטיעת שרשרות ההדבקה. אני קורא לכל מי שחש בסימפטומים – לכו להידבק, אל תקלו ראש בזה".

עוד הוסיף כי "אנחנו לא צריכים ללכת לסגר, הממשלה גם לא חושבת כך, אבל הדבר הוא בידינו. נכון, אנחנו חיים עם המחלה, אבל אנחנו יכולים לה. אנחנו יכולים לפעול במשנה זהירות, וההקפדה היא שתשמור עלינו מפני הסגר. אף אחד לא רוצה לחזור לסגר. אף אחד לא רוצה לפגוע בבריאות, אני לא מדבר על הכלכלה. אנחנו יכולים להשטיח את העקומה, להוריד את מספר הנדבקים, אנחנו נוכל להתקיים בצל הקורונה, מכיוון שצפוי לנו זמן רב לצד הקורונה".

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף כי "אתמול הוריתי על פתיחת שלוש מחלקות קורונה נוספות, כדי לקדם את פני העלייה באשפוזים ובחולים קשים ומונשמים. אנו מקיימים הערכות מצב עם הנהלת משרד הבריאות, שר הבריאות ראש המלל ראש הממשלה, שנותן את דעתו והנחיותו בנושא ומנכ"לים נוספים במשרדי הממשלה".

בהתייחס לעבודת המעבדות אמר פרופ' לוי כי "החומרים עבור ביצוע הבדיקות לא יחסרו. קיבלנו תקנים לעובדי מעבדה שיוכלו להגביר את המשמרות ולעשות עוד בדיקות. אני צופה שגם מבחינת ציוד וגם מבחינת עובדי מעבדה נוכל לעמוד בזה. המתנו עד לתיקוף הערכות הסרולוגיות כדי לבדוק מגע עכשווי במחלה וכן יצירת נוגדנים נגד הנגיף, ולכן עושים כעת כ-75 אלף בדיקות סרולוגיות".

במענה לשאלה על המודלים של משרד הבריאות אמר כי "תרחיש הקיצון, שמדבר על 5,000 מונשים ויש כזה שעמוד על 3,000, זה לא אומר שבהכרח התרחישים האלו יקרו. אבל אנחנו בודקים אותם, ובמקביל אנחנו רוכשים מכשירי הנשמה כדי שיהיה לנו מספיק לכל מצב". על הדו"ח של אמ"ן אמר לוי: "זהו מסמך חשוב ומעניין. במסגרת העבודה שלנו יושבים אנשי מודיעין ומנתחים את העבודה שלנו. המסמך הוא חשוב אבל זה נייר עבודה בלבד, שאנחנו לוקחים אותו בחשבון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני לא מכיר מישהו שחלה בקורונה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture