משרד ההגנה האיטלקי

מדענים בסין מזהירים: התגלה זן חדש של שפעת בעל פוטנציאל להפוך למגפה

מדענים סינים מדווחים על זן חדש של שפעת שנישאת ע"י חזירים אך עלול גם להדביק בני אדם, להתפשט בקלות מאדם לאדם, ולעורר התפרצות עולמית. אותם חוקרים מסבירים כי מכיוון שהזן דומה מאוד לשפעת רגילה – ישנה אפשרות שאנשים יפתחו חסינות לנגיף

רשת BBC הבריטית מדווחת הבוקר (שלישי) כי מדענים בסין מדווחים על זן חדש של שפעת שהתגלה לאחרונה והוא נישא ע"י חזירים, אך עלול גם להדביק בני אדם. החוקרים חוששים שזה יכול להשתנות עוד יותר כך שהוא יכול להתפשט בקלות מאדם לאדם, ולעורר התפרצות עולמית.

הם הדגישו כי לנגיף הזה יש את כל הסימנים וההתאמות להדבקת בני אדם וכי צריך להמשיך ולחקור אותו. במקביל לחששות, אותם חוקרים מסבירים כי מכיוון שהזן דומה מאוד לשפעת רגילה – ישנה אפשרות שאנשים יפתחו חסינות לנגיף.

עוד כתבו בכתב העת כי יש ליישם במהירות מהלכים שממשלות נקטו כצעדים נגד הקורונה והמליצו במיוחד לבצע מעקב אחר עובדי תעשיית החזירים. הזן החדש, על פי המדענים, דומה מאוד לשפעת החזירים שהתפרצה בשנת 2009. הנגיף, אותו מכנים החוקרים G4 EA H1N1, יכול להתפשט ולהתרבות בתאים ובדרכי הנשימה של בני האדם. הם מצאו עדויות לזיהומים שונים בקרב אנשים שעבדו בבתי מרקחת ובענף החזירים בסין ולכן מודגש כי יש לבצע מעקב אחר עובדי הענף.

פרופ' קינ-צ'או צ'אנג מאוניברסיטת נוטינגהאם בבריטניה אמר: "כרגע אנו מוסחים בגלל וירוס הקורונה ובצדק. אך אסור לנו להתעלם מווירוסים חדשים שעלולים להיות מסוכנים". עוד אמר: "למרות שהנגיף החדש הזה אינו מהווה בעיה מידית – אסור לנו להתעלם ממנו". פרופ' ג'יימס ווד, ראש המחלקה לרפואה וטרינרית באוניברסיטת קיימברידג', אמר: "אנו נמצאים בסיכון מתמיד להופעה חדשה של וירוסים מדבקים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לסגור גבולות עם סין בזמן!!!

זה מה שקורה שאוכלים טרפות ונבלות

אין אמונה בגוים, הם עושים את זה בכוונה, יימח שמם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו