Yonatan Sindel/Flash90

סגן שר הבריאות: "הטנקים שועטים מולנו ולא נותנים להביא תגבורת" • צפו

ח"כ יואב קיש בדיון בכנסת: "אני מבקש מכולם לצאת מהפוזיציה ולבנות תשתית, לתת לממשלה כלי להתמודד עם מצב חירום קורונה ולכן אני רואה את הדחיפות". לדבריו, "אנחנו במגה-אירוע, תחושתנו שהטנקים ברמת הגולן שועטים – ולא נותנים לנו להביא תגבורת"

סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש אמר בדיון בועדת חוקה על "חוק הקורונה" הגדול כי "יש חילוקי דעות טבעיים ובסיסיים, אני מבקש מכולם לצאת מהפוזיציה ולבנות תשתית, לתת לממשלה כלי להתמודד עם מצב חירום קורונה ולכן אני רואה את הדחיפות. טוב שיהיה כלי מרכזי שיחסוך את הטלאי על טלאי. אנחנו מבקשים שהדבר הזה יושלם במהירות האפשרית כי המצב של הקורונה דוחק בנו לפעול. אנחנו נלחמים, הטנקים שועטים מולנו ועד שלא נגמור את זה לא נוכל להביא תגבורת ואספקה. את כלי המסגרת חייבים בהקדם האפשרי". מוקדם יותר בדיון בוועדת הקורונה אמר כי "אנחנו במגה-אירוע, תחושתנו שהטנקים ברמת הגולן שועטים – ולא נותנים לנו להביא תגבורת".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה אמר בדיון כי "ההחלטה שלנו היא ללכת על החוק הגדול, חוק הסמכויות, התקדמנו איתו ועברנו את רובו והאלטרנטיבה הייתה ללכת על חקיקת טלאי על טלאי של סגר. לכן לקחנו על עצמנו את המעמסה מתוך תקווה ורצון להתקדם בדיון וכבר מחר להתחיל לעבור על התיקונים שביצענו ולהגיע להנמקת הסתייגויות".

הדיון היום עסק בפרק ד' להצעת החוק: עונשין וסמכויות פיקוח ואכיפה, וכן עונשין ואכיפה באזור מוגבל. הפרק מעגן בין השאר את סמכות אכיפת ההוראות השונות הקשורות למאבק בנגיף הקורונה כגון הוראות התו הסגול, והאיסור להתרחק מהבית, כולל העבירות המנהליות והקנסות בגין אלה, ומסמיך את הגורמים האמונים על אכיפתם.

לדרישת חברי הוועדה, העבירות, שייאכפו בדרך של עבירה מנהלית לא ייכללו במרשם הפלילי; הגשת כתב אישום תיעשה רק במצבים חמורים במיוחד כגון הפרה סדרתית וגם אז לבימ"ש יהיה שיקול דעת לקבוע קנס עד לסכום המרבי של 14,400 ₪; הממשלה תהיה מוסמכת להתקין תקנות ולקבוע בהן עבירות ועונשים שיעמדו בתוקף לשבוע ימים או 14 ימים בהתאם לסוג התקנות גם ללא אישור הכנסת מראש- אם התקנות לא יאושרו בוועדת החוקה בתום הימים שנקבעו- הקנסות ששולמו יוחזרו; נוסח החוק יבהיר "שימוש בכוח סביר בנסיבות העניין" לשם פיזור אירוע או התקהלות הנעשים בניגוד להוראות; הממשלה תחויב לקבוע בתקנות כל "פעולה אחרת הנדרשת לצורך עמידה בהוראות התקנות" ולהביאן לאישור מראש של הוועדה; על יציאה ממקום מגורים באזור מוגבל בניגוד להגבלות ייקבע קנס של 500 ₪ ועל סירוב להוראת שוטר לפזר התקהלות באזור זה ייקבע קנס של 1000 ₪

במקום 'חוק הסגר': נתניהו מנסה לסיים השבוע את אישור 'חוק הקורונה הגדול'

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו