Yonatan Sindel/Flash90

אדלשטיין על השביתה: "האוצר צריך לאפשר את הגדלת מספר התקנים"

שר הבריאות על שביתת האחיות: "אני איתכם במאבקכם. יש לי הערכה גדולה לעבודתכם הנפלאה, המסורה והחיונית. המחסור בכוח האדם איננו רק בגלל נגיף הקורונה, זו בעיה מתמשכת במערכת הבריאות שרק התעצמה". מנהל איכילוב: " פער של 350 מיליון שקלים"

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין קיים הבוקר סיור בבית החולים איכילוב בתל אביב והתייחס לשביתת האחיות: "חברותיי וחבריי האחיות והאחים", אמר. "אני איתכם במאבקכם. יש לי הערכה גדולה לעבודתכם הנפלאה, המסורה והחיונית. המחסור בכוח האדם איננו רק בגלל נגיף הקורונה, זו בעיה מתמשכת במערכת הבריאות שרק התעצמה. משרד האוצר צריך לאפשר את הגדלת מספר התקנים מתוך דאגה למערכת הבריאות, לחולים ולעומס העבודה. נתגבר את המערך בכוח אדם איכותי ונעצים את המערכת גם אחרי שננצח את הקורונה".

את הסיור הוביל מנהל בית החולים, פרופ' רוני גמזו, והשתתפה גם ח"כ קרן ברק. "אני מודה לשר על הביקור. הדגשתי בפניו את הצורך בטיפול מיידי בבעיה התזרימית החמורה אשר הולכת וגדלה עם פער של 350 מיליון שקלים בעקבות הגידול בהוצאות וירידה בהכנסות. יש להקצות מיידית תקנים בשל מחזור חמור בכוח אדם רפואי וסיעודי", אמר פרופ׳ רוני גמזו, מנהל איכילוב הדגיש.

עוד הוסיף פרופ' גמזו כי "כמו כן, חשוב להקים מסד נתונים ארצי של חולי הקורונה והנגשת המידע הגולמי הקיים לנתונים ולשכלול ודיוק התחזיות. בנוסף ולא פחות חשוב זה שיפור התקשורת השוטפת בין משרד הבריאות ובעלי התפקידים במערכת הבריאות כמו: למידה משותפת מניסיון של גופים שונים, יזום דיון מקצועי בהנחיות ופערים וכן שיפור הצפת סוגיות ופערים מהשטח למשרד הבריאות".

מנהל בית החולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין הביע תמיכה באחיות והאחים ודיבר במגאפון בהפגנה שלהם מחוץ לבית החולים בירושלים. "אני מאוד מקווה ששביתת האזהרה הזו של האחיות תשפיע", אמר. "כולנו צריכים ללכת בבית החולים בראש מורם, בלי צורך להתבייש, בלי צורך להתחנן לתנאים, לכמות האחיות ולתגמול ההגון שלהן", הוסיף רוטשטיין בהפגנה. "אני רוצה לאחל לכן שתחזרו כמה שיותר מהר ליד מיטת החולים פה. תדעו לכם שההנהלה יחד איתכם וכל הזמן אנחנו אחד עם השני ביחד, אנחנו לא משני צדי המתרס. נקווה שמהדסה תצא בשורה טובה".

בכל המרפאות, המכונים ואשפוזי היום, לא יעבוד היום הצוות הסיעודי. חדרי ניתוח יעבדו במתכונת שבת. ניתוחים שתוכננו לשעות הצהרים ואינם דחופים – יבוטלו. בכל מחלקות האשפוז למיניהן, יעבדו עם צוות מצומצם במתכונת שבת. במחלקות טיפול נמרץ למיניהן יעבוד צוות סעודי מצומצם וכך גם במחלקות פגים, יונקים, חדרי לידה, דיאליזה, אונקולוגיה, יחידת פריון, במתכונת מצומצמת.

בבתי הספר לאחיות, הצוות הסיעודי לא יעבוד כלל. לא יבוצעו ניתוחים לאחר שעות העבודה. בתוך כך, הסתדרות האחיות הודיעה כי לא יעבדו במשמרות באורך 12 שעות. עם זאת, בכל בתי החולים יוקם צוות סיעודי לשעת חירום.

בדיקות הקורונה ימשיכו להתקיים כסדרן, ויתבצעו ללא דיחוי – וכך גם מחלקות הקורונה יאוישו באופן מלא. בכל בית חולים תוקם ועדת חריגים בראשות יו"ר ועד האחים והאחיות. האחיות הדגישו, כי חקירות אפידמיולוגיות של חולי קורונה תתבצענה באופן מיידי וללא דיחוי.

בקופות החולים יעבדו האחים והאחיות גם במתכונת שבת ויינתנו השירותים הבאים בלבד: טיפולי בית, מתן אינסולין, טיפולי פוריות, טיפול בחולים אונקולוגים, מכון גסטרו ויחידות לאשפוז יום. השינויים בתחנות בריאות המשפחה: בכל עיר תתקיים תורנות של תחנה אחת בלבד, למענה לפגים ונשים הרות בסיכון.

בלשכות האפידמיולוגיות תהיה תורנות למקרים דחופים: כלבת, דלקת קרום המוח ומקרי התפרצות מגיפה בלבד. שירותים נוספים שלא יפעלו מחר בעקבות השביתה: מרפאות חיסוני חו"ל, לא תערכנה בדיקות רופא בכל התחומים. כמו כן, אין קבלת קהל בכל שעות העבודה בכל התחומים. דגימות ובדיקות דם יילקחו רק בלשכות הבריאות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו