Avi Dishi/Flash90

מסמך אוקראיני פנימי חושף: איסור טיסות שכר והנחיות המחמירות בשטח הציון

דיווח: מסמך פנימי של ממשלת אוקראינה קובע כי במהלך ספטמבר לא יורשו טיסות שכר במדינה, חסידים שיצליחו להגיע לאומן ייאלצו לציית להנחיות מחמירות - ומי שיפר את ההגבלות יגורש מהמדינה. ישראל ואוקראינה נמנעו מלומר במפורש שיאסרו על הגעת חסידים, וזאת מכיוון ששתי המדינות הגיעו למסקנה שיש קושי חוקי לקבל החלטה כזאת

באוקראינה נערכים למנוע את העלייה ההמונית לקבר רבי נחמן רבי נחמן מברסלב זיע"א בראש השנה הקרוב – כך עולה ממסך שנחשף ב'ווינט' ובו הנחיות תקיפות בנושא. בין היתר, קובע המסמך הפנימי כי במהלך חודש ספטמבר לא תורשה הגעת "טיסות שכר" לאוקראינה. חסידים שיצליחו להגיע למתחם, ייאלצו לציית להנחיות המחמירות של אדם אחד לכל חמישה מ"ר. מי שיפר אותן יגורש מאוקראינה, וייאסר עליו להיכנס אליה למשך שלוש שנים.

בכיר ישראלי שצוטט בדיווח של איתמר אייכנר טען כי האוקראינים יאכפו את ההנחיות בקפדנות יתרה, ואמר: "לא כדאי להגיע לאומן החג". ישראל ואוקראינה נמנעו מלומר במפורש שיאסרו על הגעת חסידים, וזאת מכיוון ששתי המדינות הגיעו למסקנה שיש קושי חוקי לקבל החלטה כזאת, ואולם זו המשמעות בפועל של הקריאה שלהם.

עוד דווח כי ההחלטה לפרסם הודעה משותפת לממשלות אוקראינה וישראל התקבלה בעקבות שיחת טלפון שנערכה ביום שישי האחרון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא אוקראינה, לאחר שבועות וחודשים של מגעים קדחתניים בין ישראל לבין אוקראינה בניסיון למנוע את עליית החסידים לציון הקדוש.

"הנשיא זלנסקי, בעצמו יהודי, לא רצה להיות חתום על החלטה שפירושה איסור כניסת חסידים, ואולם בכירים בישראל אומרים כי האוקראינים התחננו בפני ישראל שתסגור את השמים", מספר אייכנר. האוקראינים קבוע איסור על קיום אירועים דתיים גדולים והטלת מגבלה על מספר המשתתפים באירועים דתיים לפי מטרז'. הכלל הוא אדם אחד על כל חמישה מ"ר, ושמירה על מרחק של 1.5 מטר בין אדם לאדם.

לפי החישוב הזה, בתוך מתחם הקבר שגודלו כ-556 מ"ר יוכלו להיות בכל רגע נתון לכל היותר 90 חסידים, ומחוצה לו, בשטח שגודלו כ-4,500 מ"ר – כמה מאות בסך הכול. כוחות גדולים של משטרה צפויים להגיע לאומן ולאכוף את המגבלות. מי שייתפס מפר את ההנחיות יגורש מיד וייאסר עליו לחזור לאוקראינה בשלוש השנים הקרובות.

"מי שלא מבין בין השורות שלא כדאי להגיע לאוקראינה ושמשמעות המתווה היא לא להגיע, הוא מטומטם", צוטט בדיווח בכיר ישראלי. "משמר הגבול האוקראיני יחלק חומרי הסברה לכל הנכנסים, שמדגיש שבמקרה של הפרה הם צפויים לעונש של איסור כניסה למשך מספר שנים. כל חסיד ברסלב צריך לחשוב 20 פעם אם להגיע והאם שווה לו כל כאב הראש והטרטור הזה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

על הבכיר הישראלי שצוטט בסוף נאמר "מה מבין חמור בסלט ירקות"…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו