ליצמן וגמזו בתקופת כהונתם כסגן השר והמנכ"ל במשרד הבריאות. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ליצמן זעם על גמזו: "אתם עושים איפה ואיפה – פוגעים כל הזמן רק בחרדים"

בדיון בקבינט הקורונה היום התפתח עימות בין השרים ליצמן ודרעי לגמזו שטענו שאין אחידות בין המגבלות על מופעי תרבות ועל בתי כנסת: "אין בעיה עם ערים אדומות אבל שהכל יהיה אחיד. שאנשים לא ירגישו שאין שקיפות ושעושים איפה ואיפה בין ערים". הישיבה הסתיימה ללא הכרעה, ולא הושגה בה הסכמה על מתווה "הרמזור" שהציג פרופ' גמזו

ישיבת קבינט הקורונה שהתקיימה הערב (חמישי) הסתיימה ללא הכרעה, ולא הושגה בה הסכמה על מתווה "הרמזור" שהציג ממונה הקורונה פרופסור רוני גמזו להגבלות התקהלות לפי אזורים. השרים לא היו אמורים להצביע על המתווה היום בכל מקרה. הוסכם לקיים ישיבה מחודשת בתחילת השבוע הבא, ועד אז לנסות למצוא מפתח אחיד למקומות פתוחים וסגורים.

גורמים שהשתתפו בישיבת הקבינט ציינו כי ראשי המפלגות החרדיות שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי הובילו את ההתנגדות לתכנית "הרמזור" של גמזו ובשל המחלוקות בדיון ההצבעה נדחתה. השר דרעי אמר: "צריך להיות כאן מפתח אחיד ואחידות, וצריך להיות שקוף כלפי כל הסיפורים שלא יהיו טענות שכאן מאפשרים וכאן לא מאפשרים".

ליצמן מתח ביקורת על גמזו והתכנית שלו ורמז כי היא מפלה ערים חרדיות. "אין בעיה עם ערים אדומות אבל שהכל יהיה אחיד. שאנשים לא ירגישו שאין שקיפות ושעושים איפה ואיפה בין ערים", אמר. השרים ליצמן ודרעי מחו על כך שגמזו ואנשי משרד הבריאות לא דנו איתם על מתווה לתפילות בשטח פתוח ובקביעת מספר מתפללים במבנה סגור לפי גודל בית הכנסת.

במהלך הדיון פרץ עימות בין שר הבריאות יולי אדלשטיין לבין שר השיכון והבינוי יעקב ליצמן בנושא בתי הכנסת. ליצמן תהה מדוע באולמות תרבות מותר שיתכנסו יותר מ-500 בני אדם, ואילו בבתי כנסת ההגבלה היא אחרת. שר הבריאות השיב לו כי עולם התרבות קיבל תו סגול, לפיו הנוכחים מופרדים לפי קפסולות.

שר הכלכלה עמיר פרץ אמר בדיון: "אני מתנגד נחרצות לסגר. יש לקבוע קריטריונים אחידים לפי גודל, מרחב ומרחקים בין אדם לאדם בלי קשר לאופי הפעילות. סגר לא יפתור את הבעיה, ויגבה מאיתנו מחירים בלתי נסבלים- פגיעה קשה במעסיקים, בעובדים ובמשקי הבית. וגם ובעיקר באמון הציבור".

שר האוצר ישראל כ"ץ הביע את התנגדותו בעניין הסגר, ואמר: "אני בעד שקניונים ומלונות יישארו פתוחים – צריך לטפל נקודתית בערים אדומות". השר הוסיף כי הוא מבין שיש "סימנים של התאוששות של המשק – וצריכים לאפשר לעסקים להתייצב".

גמזו נגד הנסיעה לאומן: "על הממשלה למנוע טיסות ישירות לאוקראינה"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו