Yossi Aloni/Flash90

רשימת הערים החדשה נחשפת: הקבינט דן בהגבלות מחמירות על "האדומות"

לקראת כינוס קבינט הקורונה לדיון על הזינוק בנדבקים, פורסמה רשימת הערים בעלות שיעור תחלואה גבוה. רוב השכונות האדומות בבירה – ערביות. חיפה, אשדוד, אשקלון, בת ים ובית שמש - כתומות. גמזו ואדלשטיין מציעים: סגר מלא ב-8 ערים ולילי בכל השאר

קבינט הקורונה מתכנס היום (חמישי) לקראת קבלת החלטות דרמטית על תוכנית הרמזור של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו. הקבינט מתכנס על רקע הנתונים המדאיגים על עלייה בתחלואה ברמת הארצית. השרים וחברי הקבינט, בינהם גם ראש המל"ל מאיר בן שבת, ידונו על איזה ערים בארץ ושכונות בירושלים להפוך ל"ערים אדומות", דבר שיגרור איתו השלכות על קיום הלימודים ועל הגבלות נוספות על האוכלוסייה במקום.

על רקע השיא במספר הנדבקים היומי והשאלה האם יש להטיל שוב סגר, התקיימה הערכת מצב ממנה עלה שרוב הנדבקים החדשים שאותרו מצויים בישובים האדומים. בהתאם לכך, פרופ' גמזו ושר הבריאות אדלשטיין יציעו להטיל סגר כללי בשמונה היישובים האדומים ביותר – והטלת עוצר לילי ביתר היישובים האדומים. בכיר במערכת הבריאות אומר כי זהו הצעד האחרון לפני סגר מלא.

בשמונה הערים האדומות שבסיכון גבוה ממליצים שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרופ' גמזו לסגור עסקים למעט כאלה שחיוניים, וכן להטיל סגר לילי באזורים הללו. להגביל את הכניסה והיציאה לאורך כל שעות היום, להגביל את התחבורה ולאסור התרחקות מהבית של יותר מ-500 מטרים. "אם לא תהיה ירידה דרמטית בתחלואה בתוך שבועיים-שלושה, ככל הנראה לא יהיה מנוס מהגבלות כלל ארציות", הבהירו.

גורם מדיני בכיר שצוטט ב'ישראל היום' אמר: "יתכן שלא יהיה מנוס מסגר". עם זאת לדבריו, העלייה בתחלואה הייתה צפויה ובלתי נמנעת במצב שבו המשק פתוח. אותו גורם הוסיף כי מדינות רבות בעולם, בכללן כאלה שכבר הודיעו שניצחו את המגפה, נקלעו לגל שני. הוא ציין כי ראש הממשלה נתניהו אמר כבר לפני חודשים רבים שנחווה תהליך אקורדיון של סגירת המשק ופתיחתו בהתאם לנתונים.

רשימת הערים האדומות שתועבר לאישור הקבינט כוללת את היישובים אבו סנאן, אום אל-פחם, אלעד, אעבלין, בוקעאתא, בית ג'אן, בני ברק, ג'לג'וליה, ג'ת, דליית אל-כרמל, זמר, טבריה, טייבה, טירה, כסרא סמיע, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, כפר ברא, כפר כנא, כפר קאסם, לקיה, שייח דנון, מעלה עירון, נצרת, עין מאהל, עוספיה, ערערה, פוריידיס, קלנסווה, רכסים וכפר עזה.

רשימת הערים האדומות החדשה כוללת גם את ירושלים בשכונות הבאות: א-טור, א-שייח, א-סוואנה, אזור התעשייה ענתות, הרובע המוסלמי, הרובע הארמני, הרובע היהודי, הרובע הנוצרי, ואדי ג'וז, שועפט ומחנה הפליטים שועפט, עיסאוויה ושייח ג'ראח.

תחת "אזור כתום" נמצאות הערים אופקים, אור עקיבא, אשדוד, אשקלון, בית שמש, בת ים, גבעת שמואל, נתיבות, רמלה, אל-בטוף – עוזייר, באקה אל גרבייה, בועיינה-נוג'ידאת, בענה, ג'דיידה-מכר, ג'ולס, דייר חנא, הגלבוע – מוקייבלה, חיפה, טורעאן, יפיע, כפר מנדא, מג'ד אל-כרום, מגאר, משגב – סלמה, נחל שורק – יד בנימין, נשר, סאג'ור, סח'נין, עכו, קרית יערים, קרית מלאכי, רהט, ריינה.

בירושלים, השכונות הבאות הן כתומות: אבו תור, אזור תעשייה עטרות, בית חנינא, ואדי חילווה – עיר דוד, מחנה פליטים קלנדיה, נווה יעקב, סילואן, פסגת זאב מזרח, פסגת זאב מערב, פסגת זאב מרכז, ראס אל עמוד, מעלה הזיתים.

בתוך כך, ממשרד הבריאות נמסר כי בימים האחרונים נרשמה עליה בתחלואה בעיר אילת, זאת למרות שהיא עיר ירוקה. "כל מי שמתכנן לנפוש בעיר ויש לו סימפטומים של הנגיף מתבקש לגלות אחריות ולדחות את חופשתו. חשוב לציין כי העיר אילת עושה מאמצים כבירים על מנת לשמור על הנופשים בעיר. כמו כן חשוב לחדד את ההנחיות לציבור התושבים והנופשים בעיר: עטיית מסיכות, שמירת מרחק, ומניעת התקהלויות", לשון ההודעה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביתר עילית מודיעין עילת ומה שמחוץ לקו הירוק לא מופיע, כנראה זה חלק מההסכם עם איחוד האמירויות.

לא יאמן
בכתבה אחת בית שמש אדום בוהק
ופתאום כתומה
אז למה היא ב30 ערים אדומות??????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו