Yonatan Sindel/Flash90

אדלשטיין: "כשמגבילים תפילה – לא מזיק להגביל גם התקהלויות פוליטיות"

שר הבריאות הביע אופטימיות ואמר כי "אם נשמור על הכללים - אולי לא נגיע לסגר בחגים". אדלשטיין גיבה את פרויקטור הקורונה: "כל אמירה שהיא לגופו של אדם ופוגעת במאמצים של פרופסור גמזו בניהול המאבק - בוודאי שאני מגנה"

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודה הערב (חמישי) כי אין שליטה על המגפה והבהיר כי ההחלטות בקבינט הקורונה מתקבלות משיקולים בריאותיים בלבד. "נגיף קורונה לא מחזיק בדעות פוליטיות, הוא תוקף את כולם. גם אם בא לי להתפלל או להפגין – לא צריך לעשות את זה", אמר אדלשטיין בריאיון ל'כאן חדשות'.

אדלשטיין גיבה את ממונה הקורונה פרופסור רוני גמזו ואמר כי הוא עושה עבודה מקצועית טובה. "על כולנו להבין שהוא עושה את זה לטובת המאבק בתחלואה. כל אמירה שהיא לגופו של אדם ופוגעת במאמצים של פרופסור גמזו בניהול המאבק – בוודאי שאני מגנה. על כולנו להבין שאם אנחנו כמערכת פוליטית לא נאפשר לו לעבוד, לא נוכל להתקדם", הוסיף השר.

"יש לנו עדיין סיכוי להימנע מסגר כללי ומההשלכות שלו ולכן החלטנו בעצה אחת עם הפרויקטור הלאומי לעשות סגר על המקומות שהכי מטרידים אותנו. אני מאוד מקווה שיהיה שיתוף פעולה של האוכלוסייה על מנת לאפשר לנו לא להגיע לסגר כללי", אמר שר הבריאות.

"מאז כניסתי למשרד פעלתי להיאבק בנגיף ללא סגרים", הוסיף בראיון ל'חדשות 13', "אבל בכל פעם שהייתי מביא הגבלות – הייתי נתקל בהתנגדות. על כל נושא היינו צריכים להתווכח". אדלשטיין הזכיר כי גם פרויקטור הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, ניסה להימנע מסגרים – אולם כאמור, בשל התחלואה, היום החליטו השרים על סגר שיוטל רק על הערים האדומות – לפחות בשלב זה. "אני לא יכול להבטיח שלא נזדקק באיזשהו שלב גם לצעדים ארציים על מנת להוריד את מספר הנדבקים".

"אני לא אסתיר שיש לי קצת אכזבה שהגענו למצב של סגירת יישובים", הודה. "אני עדיין מקווה ששיתוף פעולה של הציבור והבנה שיש ממה לפחד, יאפשרו לנו לא להגיע לסגר. אם נדע לעשות חשבון נפש, להתנהג כמו שצריך ביישובים האחרים ולעצור איפה שסוגרים – עדיין יש לנו סיכוי להימנע מסגר כללי".

"למה היה צריך לנהל קרבות על סגירת מערכת החינוך בערים האלו?", תהה אדלשטיין. "עשינו מעשה אמיץ, פתחנו את מערכת החינוך, בזבזנו עוד כמה ימים עם ויכוחי סרק". העובדה ששר החינוך הוא חבר מפלגתו לא באמת משנה לו, לטענתו. "בטיפול בקורונה אני לא מכניס שיקולים פוליטיים. אני רוצה שהאזרחים יחזרו לשגרה שהייתה לפני הקורונה".

עוד התייחס השר לביקורת שקיבל – ועדיין, פרופסור גמזו מהרגע שמונה לפרויקטור הקורונה: "אני לא מתחרט שביקשתי ממנו לבוא למשימה הזו. הוא עושה עבודה טובה ואני נותן לו גיבוי ככל שנדרש. פה ושם היו גם טעויות וחילוקי דעות, אבל אני נותן לו את מלוא הגיבוי ואני מבקש מהמערכת הפוליטית להבין שהוא בא לעזור לכולנו ועלינו לתת לו גיבוי".

"כפי שהזהרתי – אנחנו נמצאים במצב שבו נאלצנו להטיל סגר על 30 ישובים", אמר אדלשטיין בראיון ל'חדשות 12, בהתייחסות להחלטת השרים בקבינט הקורונה. השר ביקר את מדיניות אכיפת המגבלות, ולדבריו – "אם לפני חודשיים וחצי הייתה אכיפה כשביקשתי, יכול להיות שלא היה צורך בסגרים". הוא הוסיף: "לא יכול להיות שגם עכשיו אנחנו רואים חתונות, אירועים פיראטיים ועסקים שלא שומרים על ההנחיות".

"כל החלטה בריאותית שהבאתי נועדה לעשות דברים שימנעו סגר", ציין. כשנשאל על פרופ' רוני גמזו, אדלשטיין העניק גיבוי מלא לפרויקטור: "לא מתחרט לרגע שפניתי לגמזו. אני נותן לו גיבוי מלא. זה לא אומר שהוא חף מטעויות, אבל יחד עם משרד הבריאות הוא עושה עבודה טובה. גמזו זקוק לשיתוף פעולה מהציבור ומהדרג הפוליטי", הסביר. "אם הוא נתקל בהתנגדות לכל צעד – זה יביא אותנו לסגר כללי, שממנו אנחנו מנסים להימנע".

שר הבריאות התייחס גם לטענות נגד ההפגנות בימים אלה: "לנגיף הקורונה אין דעות פוליטיות. כשמגבילים איש דתי בתפילה ובבתי כנסת, שזו זכות יסוד – לא היה מזיק להגביל גם התקהלויות פוליטיות. כשאין חוק נגד – לא חובה להתכנס באלפים ולהדביק". הוא סיכם את דבריו ואמר: "אם נשמור על הכללים – אולי לא נגיע לסגר בחגים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני אוהב שהחבר'ה האלה מתחילים את הניאומים שלהם במטאפורות נחמדות על ההתנהגות הפרזיטית של הנגיף המשתולל, כדי להמחיש לנו כמה לא כדאי להתפלל ולקיים מצוות בתקופה הזאת…

איך הוא אומר: לא מזיק להגביל התקהלויות…

איזו עדינות!

רוב בני האדם מפחדים למות, חלקם הרבים אפילו מפחדים לחיות, אבל הרגע הגדול האמיתי, היא אותה דקה שהאדם מבין שהוא לא מפחד למות ולא מפחד לחיות . וזוהי תפיסת דרכם של גדולי המקובלים הקדמונים שהשאירו לנו ידע עצום לדור הזה בדיוק. וכעת החומרים מונגשים בשפה ידידותית ומתורגמים משפת הקודש לעם ישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו