Yonatan Sindel/Flash90

הסגר הלילי בערים האדומות צפוי להתחיל היום – הרשימה טרם פורסמה

וועדת השרים מתכנסת הלילה כדי לגבש את רשימת היישובים האדומים עליהם יוטלו מגבלות למאבק בקורונה. ההגבלות, בהן עוצר לילי וסגירת מערכת החינוך, יחלו ב-19:00. בכירים במשרד הבריאות: רשימת הרשויות צפויה לעבור דילול ולא תכלול 40 יישובים

עד לשעות הלילה נמשך הליך השימוע לראשי שמונה הרשויות שהוגדרו "אדומות בוהקות". לאחריו צפויה להתקיים הצבעה שבסופה תאושר הטלת סגר לילי על כמה עשרות ערים אדומות מ-19:00 בערב עד 05:00 בבוקר. התנועה באותן ערים תוגבל לעד 500 מטרים מהבית, למעט לשם הצטיידות במזון ויציאה לטיפולים רפואיים. כמו כן, בתי עסק לא חיוניים ייסגרו והלימודים – למעט בחינוך המיוחד ובגנים – לא יתקיימו.

בינתיים, לפי שעה, רשימת "ערי הסגר" טרם פורסמה. בכירים במשרד הבריאות שצוטטו ב'ווינט' כי רשימת הרשויות צפויה לעבור דילול ולא תכלול 40 יישובים כפי שסברו תחילה, "ערים כמו אילת, אשקלון, שדרות וכוכב יאיר לא יופיעו בה", אמרו. לדברי הבכירים במשרד הבריאות, שלושה תרחישים עמדו על הפרק בדיונים: "או שהעוצר הלילי ייכנס לתוקף על-פי התוכנית, או שיירדו לגמרי מהעניין ויחזרו למודל הרמזור המקורי. התרחיש הסביר ביותר כרגע הוא שרשימת הרשויות לא תכלול 40 יישובים ותהיה קצרה בהרבה".

במהלך היום, בבני ברק נערכו לקראת הטלת העוצר הלילי. העירייה הציבה מחסומים ברחוב בן גוריון, שנמצא בגבול עם רמת גן. כמו כן, בעקבות העיכוב בהחלטות השרים בנוגע למגבלות על היישובים האדומים, העירייה הודיעה לתושבים כי הלימודים יימשכו מחר כרגיל. "בשל העיכוב בהחלטת הממשלה על אישור ההגבלות על הערים השונות, לעת עתה יתקיימו מחר הלימודים בכל מוסדות החינוך כרגיל", נכתב בהודעת העירייה. "גם הלילה ההגבלות לא נכנסו לתוקפן".

אחת הערים הנמצאות במחלוקת היא העיר אילת, בה נרשמה בימים האחרונים עלייה משמעותית בתחלואה. ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, העריך כי בסופו של דבר עירו לא תיכלל ברשימה. כמו כן, הלוי שלח מכתב בנושא זה לשר הפנים דרעי, ובו בקשה להיות שותפים בצוות החשיבה האמור לדון בנושא סוגיית המעבר לסיני. במכתב ביקש הלוי להבהיר כי קיים פוטנציאל של הדבקת תושבי העיר ואורחיה על ידי האנשים ששהו בסיני, ולכן דרש לתכנן ״שרוול סטרילי״ מהכניסה במעבר טאבה ועד ההגעה של הנכנסים לביתם.

ממשרד הבריאות נמסר מוקדם יותר "משרד הבריאות מקיים החל מאמש התייעצות עם ראשי הערים בהן תוכנן לחול סגר לילי על פי החלטת ועדת השרים להגבלות מאתמול. בד בבד לאורך כל היום גורמי המקצוע במשרד בודקים את נתוני הערים. נוכח התמשכות הליכי ההתייעצות, הסגר ייכנס לתוקף החל ממחר (שלישי) בשעה 19:00 במקום מהערב. רשימת הערים הסופית תפורסם לאחר אישור צוות השרים לאזורים מוגבלים הלילה".

כזכור, ועדת השרים אישרה ביום ראשון את מתווה הפשרה שגיבש ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו יוטל עוצר לילי בכ-40 ערים אדומות ומערכת החינוך בהן תיסגר, למעט בגנים ובחינוך המיוחד. המסחר ומקומות העבודה צפויים להישאר פתוחים. ככל הנראה שלא יוטלו הגבלות חריפות יותר בנוגע לערים אדומות "מובהקות". ההגבלות צפויות להיכנס לתוקף מחר, ורשימת היישובים שבהן יחולו תיקבע גם כן מחר.

אלה ההגבלות שיוטלו בערים האדומות: תיאסר יציאה מהבית בין השעות 19:00 ל-5:00, מסחר ועסקים יפעלו רק עד השעה 19:00, מערכת החינוך תיסגר למעט הגנים והחינוך המיוחד, לא תוגבל התנועה בתוך העיר, לא תוגבל הכניסה והיציאה מהעיר.

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר כי "לאור העלייה בנתוני התחלואה ואיתה העלייה במספר הערים האדומות ביממה האחרונה ל-40 ערים אדומות, פרויקטור הקורונה פרופ' גמזו ומשרד הבריאות קיימו דיונים במהלך היממה האחרונה לעדכון מתווה ההגבלות בערים אלו כך שיותאם להיקף התפשטות התחלואה הנוכחי".

"בהמשך להצעה העדכנית, ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל החליטה להטיל סגר לילי אחיד על כל ה'ערים האדומות' החל ממחר (שני) בשעה 19:00, בנוסף לאיסור מוחלט של התקהלויות של למעלה מ-10 איש בשטח סגור ו-20 איש בשטח פתוח, סגירת מערכת החינוך והגברת האכיפה".

"הסגר הלילי יחול כל ערב מהשעה 19:00 ועד השעה 5:00 בבוקר למחרת. במסגרת הסגר הלילי יהיה מותר להתרחק רק עד 500 מטר מהבית, או במקרים מיוחדים שיפורטו בהודעת משרד הבריאות. מוסדות החינוך, למעט חינוך מיוחד, ייסגרו, והעסקים ייסגרו כל ערב מהשעה 19:00, למעט עסקים חיוניים". משרד הבריאות יפרסם את רשימת הערים האדומות שעליהן יחולו ההגבלות, לאחר אישור הרשימה בוועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדינת חלם. בלילה הנגיף ישן ?החל משבע בערב מפסיקה ההדבקה?.
תפסיקו להיות בת יענה ולטמון את הראש בחול ותתחילו לתפקד כמו שצריך לפני שיהיה מאוחר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו