David Cohen/Flash90

נתניהו בוחן אפשרות לסגור את מערכת החינוך כבר מחר – טרם הוכרע

בסביבת רה"מ אמרו כי הצעד נשקל לאור המלצתו של פרופ' גמזו, שאמר כי "הממשלה קיבלה החלטה לא נכונה בניגוד להמלצות". לפי הגורם בפמליית נתניהו, כבר התקיימו התייעצויות בנושא עם השרים אדלשטיין וגלנט, אך עדיין לא התקבלה החלטה סופית

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) מוושינגטון התייעצות בנוגע להפעלת מערכת החינוך – כך אמר גורם בפמלייתו. בשיחה עם שר הבריאות אדלשטיין ושר החינוך גלנט נבחנה האפשרות לסגור את בתי הספר והגנים בכל זאת החל ממחר, בהמשך להמלצת ממונה הקורונה פרופסור רוני גמזו. טרם התקבלה הכרעה בנושא.

ועדת השרים לענייני קורונה שתתכנס הערב צפויה לדון בשורה של נושאים שעדיין קיימות סביבם מחלוקות. בין היתר מדובר בסוגייה הנוגעת למערכת החינוך, וכן לגנים לגיל הרך שייתכן ויישארו פתוחים בהתאם להקלות שיוחלטו הערב. כמו כן, ידונו השרים בנושא הצימרים ואיסוף משלוחים מחנויות ומסעדות במהלך הסגר.

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, שלח מוקדם יותר היום מכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין, ולשר החינוך יואב גלנט, בו ביקש מהם לחזור בהם מההחלטה שקיבלה הממשלה בתחילת השבוע להשאיר את מערכת החינוך פתוחה עם יום שישי – יום תחילת הסגר הכללי. גמזו הוסיף כי אם לא ניתן לעשות זאת באופן כולל, יסתפק בביטול הלימודים של כיתות ה' ומעלה.

גמזו כותב כי "הממשלה קיבלה החלטה לא נכונה בניגוד להמלצה המקצועית שלנו. יחד עם זאת, אנו משוכנעים שהעלייה בתחלואה בכלל ובאוכלוסייה הכללית בפרט, נובעת מהדבקת יתר והפצה בגילאי מערכת החינוך ובמיוחד בגילאי 10 ומעלה".

"אני מבקש לעמוד בהמלצה המקצועית שלנו ולא לאפשר מחר את פתיחת מערכת החינוך עם כל המורכבות, יתכן שניתן לצמצם זאת לכיתות ה' ומעלה בלבד", כותב ממונה הקורונה. הוא מוסיף כי "מאחורי המלצה זו עומדים כל גורמי המקצוע".

על פי הנתונים, בשבוע שלפני פתיחת מערכת החינוך, שיעור החולים בין הגילאים 10-19 עמד על 18% ואילו בשבועיים שאחרי החזרה ללימודים זינק שיעור המאומתים והיום הוא נמצא 26%. בגילאים הנמוכים של 0-9 עלה אחוז המאומתים באחד בלבד והוא עומד על 11% בשבועיים שאחרי תחילת שנת הלימודים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו