השר גרגאש

שעות לטקס • בכיר באמירויות: "ההסכם יכלול התייחסות לפתרון שתי המדינות"

השר במשרד החוץ של הנסיכות אמר שההסכם ידגיש עמדות בסיסיות ויתייחס להסכמים בילטרליים נוספים שייחתמו בין הצדדים. לדבריו, "המחויבות שקיבלנו מישראל לא לספח מאוד ברורה לי". שר החוץ של האמירויות: "הגישה של החרמה יצרה השלכות קטסטרופליות עבור הבעיה הפלסטינית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר במשרד החוץ של איחוד האמירויות, אנוואר גרגאש, אמר כי ההסכם בין איחוד האמירויות הערביות לישראל שייחתם היום (שלישי) יכלול התייחסות לפתרון שתי המדינות במסגרת אזכור של הסכמים קודמים שנחתמו. בתדרוך לכתבים אמר השר כי ההסכם יכלול את הסוגיה הפלסטינית וידגיש עמדות בסיסיות. כמו כן, יתייחס להסכמים בילטרליים נוספים שייחתמו בין ישראל לאיחוד האמירויות.

גרגאש אמר כי "ההסכם הוא הדרך להצעיד את האזור קדימה". לדבריו, "עצירת הסיפוח של השטחים הפלסטיניים שם קץ להרס פתרון שתי המדינות. ההסכם החיובי ישיג את התוצאות אותן אנו רוצים, אך אין משמעותו שהמשימה הסתיימה". לדברי גרגאש, בעקבות ההסכמים יהיה לאיחוד האמירויות ולבחריין מנוף לחץ על ישראל, שיאפשר להם לעזור לפלסטינים.

בדברים שצוטטו ב'וואלה' הבהיר הבכיר האמירותי שישראל צריכה להתפשר ולנקוט במדיניות הגיונית יותר בנושא הפלסטיני. הוא הוסיף כי "המחויבות שקיבלנו מישראל לא לספח מאוד ברורה לי. נוכחות ארצות הברית כמתווכת מבטיחה שההקפאה של הסיפוח אמיתית וארוכת טווח. הפלסטינים צריכים לנצל את המצב שנוצר ולחזור לשיחות. מדיניות של כסא ריק והיעדר קשרים לא הובילה לתוצאות".

לדבריו של גרגאש," רכישת מטוסי F-35 באיחוד האמירויות הערביות וההסכם שייחתם הם שני דברים נפרדים". הוא ציין כי "איחוד האמירויות הערביות, כמו כל מדינה שלוקחת את הצבא שלה ברצינות, מבקשת תמיד לחדש אותו. לכן בקשתנו ל- F-35 ולמערכות אחרות קודמת להסכם זה. זה כבר מונח על השולחן הרבה יותר זמן".

הוא הוסיף כי נשבר המחסום הפסיכולוגי, ומעתה ניתן להתקדם בהליך הנורמליזציה. "שברנו את המחסום הפסיכולוגי. זה היה הדבר הקשה ביותר. יש עוד הרבה עבודה אבל אני מאוד אופטימי בנוגע לאזור ובנוגע ליחסים שלנו עם ישראל". לטענת גרגאש, מדובר יהיה ב"שלום חם", אך הבהיר כי "הסכמים כאלה זקוקים לזמן כדי לממש אותם במלוא הפוטנציאל".

שר החוץ של איחוד האמירויות השייח' עבדאללה בן זאיד, שיחתום על ההסכם מול נתניהו, אמר כי "ההסכם עם ישראל הוא הדרך לפיתוח אזור". לדבריו המלאכה עדיין לא הושלמה אבל זאת הדרך ליציבות ולשגשוג כלכלי. "הגישה של החרמה יצרה השלכות קטסטרופליות עבור הבעיה הפלסטינית", הוסיף. "זה לא הזמן לבחון מחדש את יוזמת השלום הערבית".

שר החוץ כתב במאמר שפרסם ב'וול סטריט ג'ורנל' כי בשנה הבאה כבר נראה טיסות באופן קבוע בקו ישראל-האמירויות, חילופי סטודנטים ועוד "אלפי צעדים קטנים" שיביאו לעולם מסר של שלום. הוא כתב שההסכם הוא הזדמנות להתמודד עם בעיות האזור: "ישראל, האמירויות וכל המזרח התיכון עייף מעימותים. העדיפות עכשיו היא ליצור מודרניזציה, וקשרים טובים יותר ביו ישראל למדינות הערביות, יסייע בכך – אבל גם צריך שיח שיוריד את המתיחות באיזור, סובלנות דתית כמו אצלנו באמירויות, ושיתופי פעולה בתחומי כלכלה מהמפרץ עד הים האדום".

שר הכלכלה של איחוד האמירויות, עבדוללה בין טוק, אמר הלילה שישראל וארצו מנסחות שמונה הסכמים בתחום הסחר והכלכלה, ובהם אמנה למניעת כפל מס. הוא הוסיף שהמדינות אף דנות על כינון של הסכם סחר חופשי בינהן בשלב מאוחר יותר. את הדברים אמר בין טור בכינוס וירטואלי של מועצת העסקים של איחוד האמירויות וארצות הברית. לדבריו, אין לקחת את ההסכם כמובן מאליו, שכן מדובר בשיתוף פעולה בין שתי הכלכלות המתקדמות במזרח התיכון. "ההזדמנות נוקשת בדלת ועלינו לפתוח אותה", ציין שר הכלכלה מהאמירויות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture