Yossi Zeliger/Flash90

דו"ח אמ"ן: "העלייה בתחלואה לא מגיעה בעקבות מספר הבדיקות הגבוה"

בתמונת המצב היומית של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה עולה תמונת מצב מדאיגה: "חלה עליה בהיקפי התחלואה ואין מדובר בעלייה בתחלואה הנובעת מעלייה בבדיקות בלבד". על בני הנוער: "עליה משמעותית בתחלואה של הגילאים (14-19) אשר נובעת ככל הנראה מפתיחת מערכת החינוך".

בתמונת המצב היומית של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה על התחלואה, שמתפרסם היום (חמישי) נקבע: "העליה חלה הן בקרב המגזר הכללי והן בקרב החברה החרדית והחברה הערבית בישראל."

באמ"ן מדגישים: "התחלואה פזורה ברחבי הארץ במספר הולך וגדל של מקרים, כאשר לצד מספר בדיקות גבוה, אחוז החיוביים נותר גבוה – כ-10%. כלומר – ניכר כי אכן חלה עליה בהיקפי התחלואה ואין מדובר בעלייה בתחלואה הנובעת מעלייה בבדיקות בלבד."

בנוסף הדו"ח מציג תמונת מצב מדאיגה: "קיימת עליה משמעותית בתחלואה של גילאי הנוער (14-19) אשר נובעת ככל הנראה מפתיחת מערכת החינוך. מאפייניה הייחודיים של קבוצה זו, ובראשם 'התחלואה השקטה', שהם מגבירים את יכולתה להיות מנוע מרכזי להגברת התחלואה הכללית, ומקשים מנגד על בלימתה."

באמ"ן מזהירים: "העליה הניכרת במספר החולים הקשים בשבועיים האחרונים (כ-20%) מהווה מדד נוסף להתפשטות התחלואה ומייצרת מעמסה גדלה על מערכת הבריאות. בכך אפשר לראות חיזוק להחלטת הממשלה לסגר הצפוי בחגים."

daily-report_daily-report-20200917 (1)

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה הינו גוף שהוקם על ידי אגף המודיעין בצה"ל על מנת לסייע למשרד הבריאות במחקר מערכתי ורפואי על אודות התפשטות מחלת נגיף קורונה בארץ ובעולם. כיום פועל המרכז תחת מעטפת מרכז השליטה שהוקם במשרד הבריאות ומספק למשרד, למועצה לביטחון לאומי ולשאר משרדי הממשלה מידע, ניתוח נתונים, תובנות והמלצות, שנועדו לגיבוש מדיניות לאומית במשרדי הממשלה להמשך המאבק בקורונה. מטרתו העיקרית של המרכז היא לבצע מחקרי עומק על התפשטות מגפת קורונה לשם זיהוי סיכונים והזדמנויות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו