Noam Revkin Fenton/FLASH90

דרעי נטש את הדיון אחרי הדרישה לבטל תפילות גם בחוץ: "בושה שזו הגישה"

יו"ר ש"ס נטש את הדיון בדיון בלשכת ראש הממשלה במחאה על דרישה שהוצגה ולפיה לא יתקיימו תפילות גם במרחב הפתוח: "לא אתן שיחסלו את התפילות במדינת ישראל". הגר"ד לאו: "אתמוך בסגירת בתי הכנסת במידה שגורמי הרפואה יחליטו שזה נכון"

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי שהשתתף בדיון בלשכת ראש הממשלה לקראת ישיבת קבינט הקורונה, נטש את הדיון במחאה על דרישה שהוצגה ולפיה לא יתקיימו תפילות גם במרחב הפתוח: "לא אתן שיחסלו את התפילות במדינת ישראל, אני מתבייש שזו הגישה שלכם", אמר דרעי למשתתפי הדיון בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לא אתן למנוע תפילות במדינת ישראל", אמר השר בזעם.

בכירים בממשלה אמרו כי עדיין לא התקבלו החלטות. "המשטרה אומרת שתתקשה לאכוף את המגבלות בהפגנות ואין כרגע כל כוונה לוותר על כלל אחיד להתקהלויות אם הפגנות או תפילות", ציינו. "מדובר בנושא מורכב מאוד וצפוי לילה ארוך מאוד".

ב'כאן חדשות' דווח כי מסתמנת הסכמה על סגירת בתי הכנסת ועל אימוץ מתווה לתפילה בחוץ. לפי שעה טרם הוחלט אם המתווה יחול גם על יום כיפור. שר הבריאות, יולי אדלשטיין, דרש כי גם ביום כיפור בתי הכנסת יישארו סגורים. מסתמנת גם הסכמה על הצורך בהגבלת ההפגנות, אם כי בסוגייה זו טרם הוחלט כיצד לבצע זאת.

בהתייעצות טלפונית שקדמה לישיבת קבינט הקורונה, שר המשפטים אבי ניסנקורן ביקש להגביל גם קיום תפילות במרחב הציבורי, זאת אם יוטל סגר כללי עוד לפני יום כיפור. ניסנקורן טען כי נדרשת שוויוניות, ואם אוסרים לקיים הפגנות, אז אין מקום להחרגות. דרעי בתגובה זעם ולפני שנטש את השיחה אמר: "לא אתן למנוע תפילות במדינת ישראל, גם במרחב הציבורי".

ב'וואלה' דווח כי גורמים במשרד המשפטים אומרים כי ניסנקורן תומך בהמלצת גורמי המקצוע להטיל סגר מוחלט עד לסוף החגים כדי להוריד דרמטית את רף התחלואה. לדבריהם סגר מוחלט כזה יחייב שינויי חקיקה וימנע גם תפילות בקבוצות מרחב הציבור וגם הפגנות וגם פעילות של עסקים. הם הוסיפו כי ניסנקורן הבהיר שאם הסגר לא יהיה מוחלט ועל כל סוגי הפעילויות לא ניתן יהיה למנוע הפגנות.

ב'ווינט' דווח כי ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, הציע כבר אתמול בישיבת הקבינט לנקוט צעדים מיידים ולא לחכות עם ההחלטות. בן שבת אף הביע את תמיכתו בסגירת בתי הכנסת ביום כיפור, ואמר שהוא תומך בכך כאדם דתי, והציע לערוך את התפילות בכיפור ובסוכות בשטחים פתוחים בלבד.

הרב הראשי לישראל, דוד לאו, הביע לראשונה הסכמה עקרונית לסגירת בתי הכנסת ביום כיפור בכפוף לדעתם של גורמי המקצוע. יממה לאחר שהעריך באוזני ראש הממשלה וראש המל"ל כי ציבור המתפללים לא יישמעו להנחיות כל עוד לא מוטלות הגבלות דומות על משתתפי ההפגנות בבלפור, הבהיר הרב לאו שיתמוך בהחלטה לאסור קיום מנייני תפילה בחללים סגורים גם אם מחאות מתנגדי הממשלה יימשכו כרגיל, כל עוד גורמי הרפואה יחליטו שזה הדבר הנכון לעשות, ולא די במתווה המקטין מאד את הסיכון כדי להמנע מפיקוח נפש".

עם זאת, הרב הראשי הדגיש כי "הבעיה היא שהציבור לא יציית אם הסגר לא יהיה מלא ובמקומות אחרים תהיה התקהלות שלא תיאכף, ואז התוצאה תהיה הצטופפות מסוכנת יותר", ולכן ביקש מראש הממשלה לפעול למתווה מוסכם לכלל הפעילויות.

נתניהו יבקש לאשר בקבינט: סגר כללי נרחב במיידי – נשקלת הכרזה על "מצב חירום"

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר היום כי "אני לא רב ולא מתיימר להחליף את הרבנים ולפסוק הלכה לרבים. כן נועצתי עם רבנים וכשליח ומנהיג ציבור אני מרגיש חייב לומר את אשר על ליבי: את בתי הכנסת צריך לסגור לאלתר ואת התפילות לקיים רק בחוץ ובמניינים קטנים. כן, גם ביום כיפור. בלי שום קשר או השוואה לציבור או התקהלות אחרת. פשוט כי זה מה שהשם ציווה".

"זה קשה וזה כואב. זר לא יבין עד כמה. אבל זה בדיוק המבחן של עובד השם באמת. פיקוח נפש דוחה כמעט את כל התורה כולה ואם קיום הציווי של "וחי בהם" דורש את סגירת בתי הכנסת זה מה שריבונו של עולם רוצה מאיתנו וכך הדרך לעבוד אותו עכשיו. זו עבודה קשה על המידות אבל זו בדיוק המשמעות של עבודת השם. אנחנו לא עובדים את עצמנו – את הרגש, ההרגלים, החוויות הרוחניות והרצונות הקדושים שלנו – אנחנו עובדים את השם, והדרך להתקרב אליו היא קודם כל לעשות את מה שהוא מצווה, גם אם זה אומר לפספס חוויה רוחנית אדירה של קרבת אלוקים בתפילות יום הכיפורים בבתי הכנסת".

"מתוך תחושת שליחות גדולה, ביראת כבוד, בהוד והדר, בחיל וברעדה, השנה צריך לסגור את בתי הכנסת ולהתפלל באוויר הפתוח. וזו קריאתי – מובילים את עם ישראל באמונה ובאחריות ומתפללים בחוץ. נעשה את זה בשמחה. כי את השם עובדים בשמחה. כך נעניק השנה ליום הקדוש והנורא נופך קדוש עוד יותר".

"נכון, יש חלקים לא אחראיים ולא ממושמעים בציבור, שמתקהלים ומפגינים, וזה מקומם. אבל בזה אנחנו שונים מהם. אנו משכימים והם משכימים, אנו רצים והם רצים. אנא עבדא דקודשא בריך הוא ואין לנו את האופציה להקל ב"ונשמרתם מאד לנפשותיכם"".

"בימים האחרונים הרבה אנשים אומרים לי שצריך להלחם על הערכים היהודיים של המדינה ואסור שרק הדתיים "ישלמו את המחיר". נכון. צריך להלחם על הערכים היהודיים של המדינה ולכן צריך להילחם על קדושת החיים. ערך יהודי גדול ונשגב. נרים אותו לראש התורן ונתפלל לה' תחת כיפת השמים, כנראה גם בקצרה כי צום וחם, תוך הקפדה מירבית על הוראות משרד הבריאות", דברי סמוטריץ.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממש ימות משיח. "והאמת תהא נעדרת" האמת נעשית עדרים עדרים. כל אחד חושב שהאמת עימו. ולנו אין על מי להשען אלא על אבינו שבשמיים

אני לא מבין מה החוצפה הזו של שר המשפטים ההזוי הזה מי הוא בכלל!?

דרעי היה קל בהחלטות נגד ברסלב וזה הוביל לאצבע קלה על ההדק נגד כלל החרדים והדתיים !

הדבר הטוב ביותר ליראי השם, הפרדה במחשבה דיבור ומעשה.
והכל מהול ברשעות וזלזול בתורה ומצוותיה שומריה ונוטריה.
זוהי "אי הבנה" טוטאלית שקיימת בין ציבור יראי בשם ליתר בני ישראל בארץ ישראל שאינם מניחים תפילין ואינם עוסקים בתורה ולא מקפידים על כשרות מזונם ולא מבינים מהי תפילה וגודל ערך לימוד ועסק התורה ואינם חושבים כמונו.
מקסימום הם משווים בין שלושת הדתות נוצרי מוסלמי ויהודי.
לעומת יראי ה' שימים אלה הינם הרות גורל לכל ימות השנה בו יושב המלך הגדול והנורא וכל באי עולם יעברון לפניו …. ונתנה תוקף מי…ומי…. מי יעני ומי יעשיר .
ומזונותיו …. קצובים מר"ה עד יוה"כ.
ואי אפשר לוותר על מעמדי תפילות נשגבות ברוב עם בהתלהבות בשפה שמלאכים ושרפים אינם משיגים .

מר דרעי אם לא תצביע בעד סגר לא תצטרך לצאת מהדיון על בתי כנסת

הנה השחקן דרעי ממשיך לסובב אותנו ויתר על בתי כנסת ועכשיו יעני לוחם על תפילה בחוץ הוא בטוח שהציבור מטומטם

כל כך דוחה לראות את ההתרפסות הדוחה של מאיר בן שבת לחילונים, אך היא אופיינית מאד לציבור הדתי לאומי, ובסופו של דבר לא מביאה להם כלום חוץ מיחס של בוז משני הצדדים. אני מעדיף שההחלטה על בתי הכנסת תיהיה בידי אביגדור ליברמן, מאשר בידי בן שבת, שלא מפסיק לקרקר על בתי הכנסת כמו תוכי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו