לאחר שהורעל: מנהיג האופוזיציה הרוסי שוחרר מביה"ח

מנהיג האופוזיציה הרוסי נבלני שוחרר מבית החולים בברלין לאחר שהורעל ברוסיה על ידי גז העצבים נוביצ'וק. פוטין: "הוא פרובוקטור גדול באינטרנט וכבר דימה את עצמו חולה לא פעם". נבלני: "התוכנית הערמומית שלי הייתה לבשל את נוביצ'וק במטבח, ללגום אותו בשקט במטוס"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מנהיג האופוזיציה הרוסי, אלכסיי נבלני, שוחרר היום (רביעי) מאשפוז ביחידת הטיפול הנמרץ בבית החולים שאריטה בברלין, נבלני, שהורעל בגז עצבים צבאי סובייטי מסוג "נוביצ'וק", אושפז במשך יותר משבועיים כשהוא חסר הכרה בברלין ורק בשבוע שעבר שב להכרה. בבית החולים "שאריטה" בברלין החליטו היום כי מצבו של נבלני מאפשר לשחררו מאשפוז.

מבית החולים נמסר: "בהתבסס על התקדמותו ומצבו הנוכחי של המטופל, הרופאים המטפלים בו מאמינים כי התאוששות מוחלטת מהתקרית אפשרית. עם זאת, מוקדם מידי לקבוע האם נגרמו השפעות ארוכות טווח של ההרעלה החמורה, ההחלטה לפרט על מצבו של נבלני בפני הציבור נעשתה בהתייעצות עם החולה ועם אשתו".

אמש כתב נבלני ברשת החברתית: "כי סימנים של גז העצבים נמצאו לא רק בגופו אלא גם עליו לאחר שככל הנראה רוסס בחומר לפני שעלה על טיסה מהעיר טומסק לבירת רוסיה מוסקבה". במהלך נדיר אפשרו רשויות הבריאות ברוסיה את הטסתו של איש האופוזיציה לברלין, פחות מיומיים לאחר שהורעל.

אתמול דרש אלכסיי נבלני מרוסיה להשיב לו את בגדיו שאותם לבש בעת קריסתו בחודש שעבר. הוא האשים את מוסקבה בהסתרת ראיות חשובות. אנשי צוות של נבלני אמרו כי נמצאו שרידי גז עצבים בבקבוק מים בחדר המלון של נבלני, והוא הובא עמו לגרמניה.

בכלי התקשורת הצרפתי "לה-מונד" פורסמו ציטוטים משיחת טלפון שהתקיימה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לנשיא צרפת עמנואל מקרון ובה פוטין העלה את האפשרות שנבלני הרעיל את עצמו, לדבריו: "הוא פרובוקטור גדול באינטרנט וכבר דימה את עצמו חולה לא פעם".

מנהיג האופוזיציה הרוסי הגיב לטענותיו של פוטיןוכתב בחשבון אישי ברשת החברתית: "התוכנית הערמומית שלי הייתה לבשל את נוביצ'וק במטבח, ללגום אותו בשקט במטוס, למות לבד בבית חולים ולסיים בחדר המתים. סיבת המוות של תהיה – 'הוא חי מספיק'."

הרשויות בברלין מסרו כי בדיקות בגרמניה, צרפת ושבדיה קבעו כי נבלני, מי שידוע כמבקר החריף ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נפגע מגז העצבים נוביצ'וק. מנגד הרשויות במוסקבה טוענים כי אין בידיהם ראיות המצדיקות חקירה פלילית, ובינתיים מתקיימת רק בדיקה.

במקביל לחקירה בגרמניה, גם ברוסיה פתחו בבדיקת האירוע. הרוסים טענו כי גרמניה לא שיתפה את ממצאיה וכי עוזריו של נבלני העלימו ראיות מהמדינה.

כזכור, נבלני אושפז בבית החולים בברלין במשך 32 ימים, 24 מהם בטיפול נמרץ. ביום שבת, סיפר עורך הדין הנאבק בשחיתות כי הוא מתקשה להשתמש בטלפון שלו, למזוג מים או לטפס במדרגות משום שידיו ורגליו רועדות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture