צילום: יוסי זמיר / פלאש 90.

עוד לפני הסגר: 120 אלף מובטלים חדשים תוך שבוע – 93 אלף בפעם השנייה

מהדיווח האחרון אתמול ועד הבוקר נרשמו 11,374 דורשי עבודה חדשים. כיום רשומים בשירות התעסוקה 854,367 דורשי עבודה, מהם 522,191 בחל"ת. מנכ"ל שירות התעסוקה: "עלינו לעשות הכול על מנת שהחזרה לעבודה לאחריו תהיה מהירה, אחרת ההשלכות ילוו אותנו עוד זמן רב"

עוד לפני הסגר: מהדיווח האחרון אתמול ועד הבוקר ב-7:00, נרשמו 11,374 דורשי עבודה חדשים. בסך הכל כיום רשומים בשירות התעסוקה 854,367 דורשי עבודה, מהם 522,191 בחל"ת.

מאז יום לפני ערב ראש השנה וכניסת ההגבלות, נרשמו בשירות התעסוקה 120,752 דורשי עבודה – מהם 110,652 עקב יציאה לחל"ת ו-10,010 מסיבות אחרות. מבין דורשי העבודה שנרשמו מאז, עבור 93,766 זהו רישום שני או יותר מאז תחילת משבר הקורונה בחודש מרס (78% מהנרשמים בגל הזה).

מתוך אותם 93,766 שנרשמו בשירות התעסוקה בשבוע האחרון ולפחות פעם נוספת מאז תחילת המשבר, 70% הן נשים ורק 30% גברים. ה"דלת המסתובבת" פגעה במיוחד במספר משלחי יד: הוראה חינוך והדרכה (26% מהקבוצה הנ"ל), מכירות (22%), מסעדנות מזון ואירועים (13%) עם המספרים הגבוהים ביותר.

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, אמר כי "שוק העבודה הישראלי נכנס לסגר השני המלא לאחר התאוששות שנרשמה בעיקר בחודש יוני, אולם מיולי ועד היום נרשמה ירידה בקצב החוזרים לעבודה ואף קצב קבוע וגבוה של דורשי עבודה חדשים. רק בימים האחרונים, דיווחנו על יותר ממאה אלף דורשי עבודה שנרשמו אצלנו תוך פחות משבוע – רובם הגדול לא בפעם הראשונה. יתכן ומספר זה נמוך מהצפי הגבוה, עקב השפעה חיובית של תכנית המענק לשימור העובדים שפורסמה זה מכבר".

"יש להזכיר כי מאות אלפים לא שבו לעבודה עדיין מאז חודש מרס, בהם עובדי ענפים שספגו פגיעה אנושה במשבר. כפי שהתרענו, תקופת אבטלה באורך כזה עלולה לגרום למאות אלפים להיכנס ל"אבטלה כרונית", לייצר דור אבוד של צעירים השרויים באבטלה ממושכת, וכן לגרום להשלכות נוספות. עלינו לעשות הכול על מנת שהחזרה לעבודה לאחר הסגר תהיה מהירה, אחרת ההשלכות ילוו אותנו עוד זמן רב".

"בחודשים האחרונים, עובדי שירות התעסוקה נפגשו עם עשרות אלפי דורשי עבודה תחת מגבלות התו הסגול, יצרו קשר טלפוני עם מאות אלפי דורשי עבודה ואף סייעו לרבבות להשתלב חזרה במעגל העבודה. לטובת החזרה מהירה ככל הניתן של עובדים לאחר הסגר, יש להוציא לפועל בהקדם האפשרי תוכנית אסטרטגית מקיפה עם כלל הגופים שתבריא את המשק, תעודד תעסוקה, תשמר עובדים לאורך זמן, ותפתח את ההון האנושי. היתרונות הייחודיים של שירות התעסוקה בקשר הישיר עם מגוון אוכלוסיות דורשי העבודה מחד ועם המעסיקים מאידך – יוכלו למלא תפקיד מפתח במשימה זו", דברי גראור.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו